نوشته شده توسط : amin

12 Tips on How to Increase the battery life of Android phones.

۲- حالت افزایش عملکرد تنها هنگامی که نیاز است استفاده شود.
باید گفت که این گزینه نیاز نیست و در بسیاری از گوشی های جدید دیگر وجود ندارد اما اگر گوشی شما دارای این ویژگی می باشد تنها زمانی آن را فعال کنید که بخواهید از ان استفاده کنید. این ویژگی میزان فعالت CPU شما را افزایش داده و همچنین بیشترین استفاد را از پردازنده گرافیکی و رم گوشی شما انجام می دهد و باعث می شود باتری گوشی شما سریعتر خالی شود پس تنها در هنگام نیاز استفاده کنید.

۳- گزینه روشن شدن صفحه نمایش هنگامی که قفل است برای هر نوتیفیکیشن را غیر فعال کنید.
برای انجام این کار از منوی تنظیمات به Lockscreen & Fingerprint رفته و مطمئن شوید که صفحه نمایش گوشی شما برای هر نوتیفیکیشن هنگامی که گوشی قفل است روشن نمی شود. شما برای اینکه از نوتیفیکیشن های هر اپلیکیشن آگاه شوید می توانید برای آنها یک رنگ چراغ LED تنظیم کنید.

۴- خاموش کردن حالت smart cover

برای انجام این کار از منوی تنظیمات مسیر Lockscreen & fingerprint – Advanced settings – Smart cover mode را دنبال کنید. اگر شما برای گوشی خود از یک کاور هوشمند استفاده می کنید این گزینه را خاموش نکنید.اما اگر از کاور هوشمند استفاده نمی کنید این گزینه را خاموش کرده تا با عدم استفاده از سنسور آن در مصرف باتری گوشی خود کاهش ایجاد کنید.

۵- انیمیشن های سیستم را خاموش کنید.
این گزینه که در بخش تنظیمات و در منوی Battery & Performance وجود دارد باعث می شود شما بتوانید انیمیشن های رابط کاربری را خاموش و یا روشن کنید. خاموش شدن این گزینه باعث می شود پردازنده گرافیکی شما کمتر مورد استفاده قرار بگیرد و همین مسئله موجب کاهش مصرف باتری شما می شود.

۶- تنظیم روشنایی

بجای اینکه روشنایی صفحه نمایش گوشی خود را بصورت دستی در بالاترین میزان قرار دهید یا بصورت دستی با توجه به نور محیط میزان نور صفحه را تغییر دهید و یا اینکه از حالت تنظیم خودکار نور صفحه نمایش استفاده کنید. این نکته را بیاد داشته باشید که بیشترین مصرف باتری گوشی مربوط به صفحه نمایش می باشد و هرچه میزان این روشنایی بیشتر باشد مصرف باتری گوشی نیز بیشتر می شود بنابراین سعی کنید میزان روشنایی صفحه نمایش را همیشه در متعادلترین حالت نگه بدارید.

۷- ویبره را قطع کنید.
از منوی تنظیمات به بخش Sound & vibration – Vibrate – Vibrate on touch رفته و سیستم ویبره را خاموش کنید. این ویبره بعنوان یک بازخورد بعد از لمس صفحه نمایش ایجاد می شود. خاموش کردن آن باعث می شود باتری گوشی شما کمتر مورد استفاده قرار بگیرد.

۸- ویبره کیبرد را خاموش کنید.



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amin

درموبایل پابجی بهتر است یا کالاف دیوتی

بازی های پابجی و کالاف دیوتی به عنوان دو تا از بهترین بازی های بتل رویال شناخته می شوند. بازی های بتل رویال به بازی گفته می شود که تعداد زیادی پلیر در یک نقشه با یکدیگر به مبارزه می پردازند و کسی که در آخر زنده بماند، برنده بازی می شود. این بازی ها را می توانید هم به صورت فردی و هم به صورت تیمی بازی کنید. دو تا از بهترین و پرطرفدارترین بازی های این سبک بازی پابجی و کالاف دیوتی هستند. هردو این بازی های هم نسخه موبایلی دارند و هم نسخه کنسولی و کامپیوتر شخصی. برای بازی کردن نسخه های موبایلی هر کدام می توانید بسته به نوع گوشی که دارید از گیفت کارت اپل و یا اندروید استفاده کنید. اما پابجی یا کالاف ؟ برای پاسخ به این سوال این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

بررسی pubg

برای پاسخ به این سوال که کدام بهتر است پابجی یا کالاف،  باید ابتدا به معرفی هر کدام از این بازی ها بپردازیم. بازی پابجی اولین بار در سال 2017 توسط Tencent Games برای استیم کامپیوترهای خانگی عرضه شد. در سال 2018 نسخه ایکس باکس و در ادامه نسخه پلی استیشن آن هم عرضه شد که با گیفت کارت Ps4 قابل خریداری بود.Pubg که مخفف PlayerUnknown’s Battlegrounds است با انتشار نسخه موبایلش بود توانست کل جهان را فتح کند. در این بازی شما در قالب  یک شخص تنها و یا تیم باید در نقشه بسیار بزرگی به جمع آوری اسلحه و مهمات بپردازید تا به وسیله آن بتوانید برنده بازی شوید. گرافیک بالا و تنوع مبارزات و اسلحه ها از مهمترین ویژگی های بازی pubg بوده که باعث محبوبیت آن شده است.

دلایل محبوبیت پابجی

دلایل محبوبیت پابجیدلایل محبوبیت پابجی

همانطور که گفتیم بازی پابجی ویژگی های زیادی دارد که اگر چه اولین بازی بتل رویال نیست، اما بدون تردید شروع تب بازی های بتل رویال آنلاین با موفقیت این عنوان، شروع شد. موفقیت و محبوبیت پابجی به قدری است که هنوز بعد از 4 سال از انتشار آن جزو بهترین بازی های آیفون 2020 می باشد. در ادامه به ویژگی های اصلی پابجی خواهیم پرداخت :

  • گرافیک بازی کاملا متناسب با بازی های نسل هشتم است و در طراحی همه جزئیات دقت شده که دلیل آن استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine می باشد.
  • گیمپلی آسان و راحت و فارغ از پیچیدگی های مرسوم در سبک بازی های بتل رویال
  • تنوع نقشه های بازی مخصوصا سبک بتل رویال بازی که حس خستگی و تکراری شدن بازی را از بین می برد.
  • استفاده از افکت های صوتی جذاب و واقعی که تجربه بهتری از بازی را در اختیار پلیر قرار می دهد.

بررسی Call of duty

با بالا گرفتن تب بازی های سبک بتل رویال، طبیعی بود که شرکت اکتیویژن سازنده عنوان پرطرفدار call of Duty هم وارد این عرصه بشود. بازی call of duty mobile به سرعت بین پلیرها محبوب شد و توانست رکورد پردانلودترین بازی موبایل را هم بر روی اندروید و هم بر روی Ios از آن خود کند. طبق آمار خرید گیفت کارت گوگل پلی و اپل هم به همان نسبت افزایش چشمگیری پیدا کردند تا بازیکنان بتوانند از امکانات پرداخت های درون برنامه ای این بازی هم استفاده کنند. سبک بازی کالاف خیلی شبیه به بازی پابجی است از گرافیگ گرفته تا حتی منوی کاربری، که همین موضوع انتخاب از بین پابجی یا کالاف را خیلی سخت تر می کند. البته اکتیویژن تنها در زمینه بازی های موبایلی بازی بتل رویال ارائه نکرده، بازی warzone بر روی کنسول ها و کامپیوترهای شخصی یکی از محبوب ترین بتل رویال های بازار است.

ویژگی های Call of duty mobile

ویژگی های Call of duty mobileویژگی های Call of duty mobile

ویژگی اصلی این بازی بهینه بودن گرافیک و موتور گرافیکی آن است که باعث شده تا لود شدن آن سریعتر بوده و بر روی سیستم های سخت افزاری پایین تر هم به خوبی اجرا شود. وجود مد های مختلف بازی به صورت انفرادی و یا تیمی باعث شده تا اصلا بازی یکنواخت و تکراری به نظر نرسد. گیم پلی آسان و راحت بازی هم یکی دیگر از مزیت های این بازی است بطوری که مهم نیست اگر اولین بارتان است که بازی می کنید، شما حتما با بازیکنانی که در لول شما هستند کار را شروع می کنید که کار شما را بسیار راحت تر کرده است و در آخر جوایز و خریدهای درون برنامه ای بازی بسیار جذاب هستند از اسکین ها و شخصیت های باحال گرفته تا اسلحه ها و خوشحالی های مختلف که به راحتی قابل خریداری اند.

پابجی موبایل بهتر است یا کالاف دیوتی

برای انتخاب بین پابجی یا کالاف واقعا نمی‌توان دلیل درستی پیدا کرد. هر دو بازی از گرافیک قابل قبولی برخوردارند. طراحی تیراندازی و گیم پلی مناسب موبایل و گوشی ها طراحی شده و با هر آپدیت سعی کرده اند ویژگی ها و آیتم های بهتری را به بازیکنان عرضه کنند. هر دو بازی مد بتل رویالشان از محبوب ترین قسمت های بازی است و تکراری و حوصله سر بر نیست. در ادامه به تعدادی از تفاوت های این دو بازی خواهیم پرداخت البته این تفاوت ها آن چنان زیاد نیست که باعث شود یکی را بر دیگری ترجیح دهید و بیشتر سلیقه افراد است که باعث می شود از بین پابجی و کالاف دیوتی یکی را انتخاب کنید.

گرافیک

گرافیکگرافیک

گرافیک هر دو بازی برای گوشی های هوشمند به طرز حیرت آوری بالا هستند. محیط هر دو بازی بسیار زیبا و چشم‌نواز طراحی شده است. البته پابجی به خاطر استفاده از آنریل انجین در بعضی جزئیات بسیار بهتر است که البته همین موضوع باعث شده تا برای اجرای بالاترین کیفیت آن نیاز به بالاترین سخت افزار ها احتیاج داشته باشید در صورتیکه کالاف دیوتی بهینه تر و سبک تر بوده و برای بالاترین کیفیت آن با سخت افزار معمولی هم می توانید بالاترین کیفیت آن را تجربه کنید. در کل از نظر خیلی ها محیط بازی پابجی پویاتر و کالاف دیوتی واقع گرایانه تر است اما درهر حال باید اذعان کنیم که اگر سوال پیش بیاید که گرافیک پابجی یا کالاف کدام بهتر است، این کاملا به سلیقه بازیکن ها بستگی دارد.

مد و نقشه های بازی

مد بتل رویال کالاف دیوتی فقط یک نقشه دارد اما بتل رویال پابجی 5 نقشه متفاوت در مد بتل رویالش دارد که هر کدام از نقشه ها محیط آن برفی، کوهستانی و یا کویری است. اما نقشه کالاف دیوتی همه این محیط ها را در همان یک نقشه دارد. کالاف دیوتی مدهای دیگری هم به غیر از بتل رویال دارد که آن را متنوع کرده مدهایی نظیر Seek&destroy, Domination و .. که در غالب چند نفره ( Multiplayer) قابل بازی هستند. پابجی در ابتدا مد چند نفره نداشت که به تازگی این مد را هم اضافه کرده است. بطور کلی محبوب ترین مد هر دو بازی قسمت بتل رویالشان است که جای هیچ حرفی را در این قسمت باقی نمی گذارند.

گیم پلی و تیراندازی

گیم پلی و تیراندازیگیم پلی و تیراندازی

سبک تیراندازی پابجی مثل گرافیکش کمی آرامتر و واقع گرایانه تر است اما کالاف دیوتی تیراندازی و گیمپلی سرعتی تری دارد. در قسمت بتل رویال هردوبازی، می‌توان زاویه دوربین را اول شخص و یا سوم شخص انتخاب کرد که بستگی به انتخاب بازیکن دارد. اما مدهای دیگر کالاف دیوتی فقط اول شخص است. در کالاف دیوتی می‌توان از دو روش تیراندازی استفاده کرد. در حالت تیراندازی معمولی که با زدن دکمه شلیک شما به صورت دستی، معمولی شلیک می‌کنید و یا در حالت خودکار که وقتی نشانه را بر روی دشمن می‌گیرید اسلحه تان خودش شلیک می‌کند. این حالت بیشتر مخصوص بازیکنان تازه وارد و آماتور است. از دیگر تفاوت ها می‌توان به اتصال دسته های ایکس باکس و پلی استیشن به موبایل برای کالاف دیوتی اشاره کرد. اما برای این کار در پابجی نیاز است که از برنامه های غیر رسمی و واسط استفاده کنید.

رابط کاربری

در کل منوی بازی هایی نظیر پابجی یا کالاف کمی پیچیدگی دارند که دلیل آن هم امکانات شخصی سازی، اسلحه های متفاوت و خرید های درون برنامه ای است. منوی هر دو بازی تا حد زیادی مشابه یکدیگر است. در کل کمی محل قرار گیری منوها و ابزارها در کالاف دیوتی منظم تر طراحی شده و پابجی در این زمینه کمی بازیکن های تازه وارد را سردرگرم می کند.

بازی های مشابه

بازی های مشابهبازی های مشابه

همانطور که گفتیم بازی های بتل رویال این روزها از محبوب ترین بازی هایی هستند که تمامی گیمر ها در هر پلتفرمی از آنها استقبال می کنند. با عرضه بازی هایی نظیر پابجی و فورتنایت، بیشتر ناشرین بازی ها، یک لاین را به تولید بازی هایی نظیر آنها اختصاص دادند. اکتیویژن با قدرت بازی Call of Duty mobile و Warzone را ارائه کرد. Apex legends توسط الکترونیک ارتز ساخته شد که توانست پابجی و فورتنایت را به چالش بکشد. Battlefield هم که از قدیم قسمت بتل رویال و چندنفره آنلاینش از محبوبیت برخوردار بود. در کنار همه اینها از بازی هایی نظیر Rainbow six، overwatch هم نباید به سادگی گذشت که همگی به عنوان محبوب ترین بازی های شوتر، انلاین و چندنفره شناخته می شوند.

نتیجه گیری گیفت کارت لند

در این مقاله سعی کردیم پابجی و کالاف دیوتی را از هر نظر بررسی کنیم و آنهارا با یکدیگر مقایسه کنیم. در کل انتخاب بین پابجی یا کالاف با توجه به تمامی ویژگی های مثبتی که آنها دارند کاملا به سلیقه شما بستگی دارد و نمی‌توان بطور کامل یکی را از دیگری برتر دانست. شما می توانید در گیفت کارت لند، با خرید اینترنتی گیفت کارت برای اندروید و یا Ios هر کدام از این بازی ها را بر روی گوشی هوشمند خود دانلود کرده و از همه ویژگی های و پرداخت های درون برنامه ای آنها استفاده کنید. همچنین  شما می توانید سایر گیفت کارت ها مثل گیفت کارت psn ، گوگل، پلی استیشن، اسپاتیفای و …  را با بهترین قیمت از گیفت کارت لند خریده و لذت ببرید.

منبع: https://bit.ly/3qVwfVj



:: برچسب‌ها: پابجی و کالاف ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آذر 1400 | نظرات ()