نوشته شده توسط : amin

PCSPECIALIST - Gaming laptops, Game Laptops Kopen

تفاوت لپ تاپ های گیمینگ با معمولی در ساخت
لپ تاپ های گیمینگ با معمولی تفاوت های گوناگونی دارند که شامل موارد زیادی می شود. افرادی که قصد بازی کردن با لپ تاپ خود را دارند باید لپ تاپی را انتخاب کنند که دارای کیفیت بالا تری نسبت به لپ تاپ های معمولی داشته باشد. از جمله تفاوت لپ تاپ های گیمینگ با معمولی، می توان به موارد زیر اشاره کرد :
مهم ترین فرق لپ تاپ های گیمینگ با معمولی سرعت بالای لپ تاپ های گیمینگ نسبت به مدل معمولی آن می باشد. لپ تاپ های گیمینگ به دلیل وجود یک پردازنده ی قوی سرعت بالایی دارند. به همین جهت برای اجرای بازی های سنگین مناسب می باشد. cpu قوی در لپ تاپ ها همچنین می تواند برای افرادی که قصد استفاده از برنامه های سنگین را دارند نیز مناسب باشد.

تفاوت لپ تاپ های گیمینگ با معمولی در سخت افزار
تفاوت لپ تاپ های گیمینگ با معمولی، همچنین به دلیل تجهیزات و قطعات مورد استفاده در آن ها می باشد. لپ تاپ های گیمینگ قطعات بسیار با کیفیت تری نسبت به لپ تاپ های معمولی دارند. به طور مثال کارت گرافیک قوی، حافظه زیاد، کیفیت بالا تر تصویر و صدا و … می تواند جز تفاوت های مهم دیگر باشد. از جمله قطعات و تجهیزات دیگری که باعث تفاوت لپ تاپ های گیمینگ با معمولی، شده است، می توان به خنک کننده قوی لپ تاپ های گیمینگ اشاره کرد. خنک کننده باعث می شود که لپ تاپ داغ نشود و به تجهیزات آن آسیبی وارد نشود.

تفاوت لپ تاپ های گیمینگ با معمولی در پردازنده گرافیکی
مهمترین قطعه در لپتاپ‌های گیمینگ واحد پردازش گرافیکی است. لپتاپ‌های گیمینگ بهترین کارت گرافیک را در در بین لپتاپ‌های موجود دارند و همیشه شاهد حضور آخرین مدل‌های دو برند مشهور NVIDIA و AMD در این مدل ها هستیم. گاهی افرادی که به دنبال سیستم های قدرتمند برای رندر و مهندسی هستند نیز نیم نگاهی به این لپ تاپ ها دارند.

فضای ذخیره سازی
در بیشتر مدل لپتاپ‌های گیمینگ به جای استفاده ازهارد‌ های قدیمی یا هارد های معمولی با ظرفیت بالا، از SSD ها استفاده می‌شود که همین امر می‌تواند سرعت راه اندازی سیستم و اجرای بازی ها را به شدت کاهش دهد. به طوری که تفاوت کاملا محسوس خواهد بود.

فن و سیستم خنک کننده
لپ تاپ های گیمینگ به صورت اختصاصی از سیستم خنک کننده ویژه ای استفاده می کنند تا در هنگام اجرای بازی های سنگین که به سخت افزار بالایی نیاز دارند، آسیبی به قطعات لپ تاپ وارد نشود. در لپ تاپ های معمولی تنها شاهد یک فن ساده برای خنک کردن پردازنده و گرافیک هستیم.

کیبورد
کیبوردهای گیمینگ طراحی خاصی دارند. ساخت کیبوردی که هم سرعت عمل با آن بالا باشد و هم بتواند زیر دست یک گیمر حرفه ای دوام بیاورد واقعا نیاز به، مهندسی خاصی دارد. کیبورد حرفه ای، در بازی هایی به خصوص در سیک شوتر، نقش تعیین کننده ای دارد. در برخی مدل ها از کیبوردهای هفت رنگ با نور پردازی جذاب استفاده می شود تا هیجان کاربر دوچندان شود.

باتری
باتری های با طول عمر بالا همچنین یکی دیگر از تفاوت های این مدل ها می باشد. باتری لپ تاپ های گیمینگ طول عمر بالاتری دارند و همچنین قوی تر می باشند. به همین سبب باتری این لپ تاپ ها به راحتی خالی نمی شود و مدت زمان بیشتری می توان از آن ها استفاده کرد.
یکی دیگر از مهمترین تفاوت های این دو نوع لپ تاپ، می تواند به دلیل فناوری مورد استفاده ی آن ها باشد. لپ تاپ های گیمینگ به گونه ای ساخته می شوند که توانایی اجرای بازی های پیشرفته ای که قرار است در آینده ساخته شوند را داشته باشند.



:: برچسب‌ها: لپ تاپ گیمینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amin

Lenovo IdeaPad 5 (15) AMD | 15” powerful and affordable laptop | Lenovo  Ireland

Lenovo  یکی از کمپانی ‌های فعال حوزه تولید لپ تاپ در دنیا است.

این برند در تلاش است که با نوآوری تیم طراحی، پیشگام تولید لپ تاپ های فوق العاده باریک، ظریف، مرقوم به صرفه و مناسب تمام رده های سنی باشد. همین امر باعث شده قیمت لپ تاپ لنوو اغلب با کیفیت و ویژگی بالاتر، ارزان تر از سایر برندها باشد. این برند در تولید لپ تاپ های دو در یک و صفحه کلید راحت بین کاربران بسیار معروف محبوب است. علاوه بر تمام ویژگی ‌ها،Lenovo  برندی است که با تولید انواع مختلفی از لپ تاپ ها پاسخگوی نیاز تمام مشتریان خود هست.

 

انواع لپ تاپ های لنوو

لپ تاپ های لنوو دارای سری ساخت‌های متنوعی است که متناسب نیاز و شغل کاربران ارائه می‌ شود. انواع سری ساخت های برند لپ تاپ لنوو شامل: Ideapad، Lenovo  Yoga، ThinkPad، Legion می ‌باشد که هر یک ویژگی‌های خود را دارا است. کلاسیک‌ترین محصول لنوو سری ThinkPad است که در گذشته اغلب کیفیت‌های یک لپ تاپ از جمله گیمینگ در این سری قرار می‌گرفت. اما امروزه هر ویژگی سری ساخت خود را دارد. شما می‌ توانید برای خرید اینترنتی لپ تاپ لنوو و یا سایر برند‌ها از وب سایت لیپک، به  صفحه لپ تاپ مراجعه کنید.

 

لپ‌ تاپ لنوو  Ideapad

لپ تاپ های روزمره Ideapad Lenovo تقریبا همه کاره هستند. IdeaPad شرکت لنوو در چند سری ارتقا یافته‌ و برای بهروری در هر شرایط ساخته شده‌اند. به لطف کارت گرافیک های NVIDIA GeForce این سری می ‌توانید برخی بازی ها را در آن اجرا کنید. محصولات شماره گذاری شده Ideapad شاخصی از ارتقا امکانات و ویژگی های نسبی لپ تاپ است.

سری 100: ارزانترین لپ تاپ مدل Ideapad می باشد. این سری دارای پردازنده سطح پایین Intel Pentium یا AMD A8 می باشد.

سری 300: Ideapad این لپ تاپ در اندازه 17، 15 و 14 اینچ مناسب افرادی است که قصد خرید لپ تاپ میان رده  را دارند.

سری 500: این سری  از پردازنده گرافیکی Intel 7th Gen Core Series  و رزولوشن 1080p برخوردار است.

سری 700: گران ترین لپ تاپ این دسته است در سایز 13.3 و 15 اینچی و رزولوشن 1080p  ارائه می شود.

 

لنوو Yoga

لپ تاپ لنوو سری Yoga دارای عملکرد مدرن، تجربه کاربری آسان، طراحی باریک و سبک است. لپ تاپ های یوگا توانایی چرخش به چهار موقعیت دارند: حالت اول: لپ تاپ معمولی، حالت دوم: ایستاده برای تماشای فیلم، حالت سوم به صورت هشت فارسی  و حالت چهارم تبلت برای مطالعه. هر لپ تاپ Lenovo Yoga مجهز به صفحه نمایش لمسی و لولای مخصوص است که به شما امکان چرخش 360 درجه صفحه کلید را می‌ دهد.

900 Yoga: گرانترین قیمت لپ تاپ لنوو در مدل یوگا 920 Vibes با پردازنده Core i7 است.

Yoga 700: در حال حاضر دو نسخه 720 و 730 عرضه شده و هر کدام در 13 یا 15 اینچ ارائه می شوند.

Yoga 500: در دو نسخه یوگا 530 و 510 با پردازنده های Intel یا AMD در دسترس هستند.

300 Yoga:  این سری دارای صفحه نمایش مینی 11 اینچ و طراحی فوق العاده سبک است.

 

لپ‌تاپ لنوو  ThinkPad

لپ تاپ های Lenovo ThinkPad به طور خاص برای استفاده های اداری طراحی شده‌اند. این سری لپ تاپ گزینه های امنیتی اضافی برای رمزگذاری پرونده ها ارائه می دهد همچنین به لطف کیفیت ساخت بسیار خوب لپ تاپ ThinkPad در برابر ضربه بسیار مقاوم است. به همین دلیل است که Lenovo ThinkPad به عنوان لپ تاپ اداری  گزینه جذابی برای استفاده کارمندان در دفتر یا فریلنسرها در خانه می باشد.

 

سری ThinkPad X

لپ تاپ های ThinkPad سری X، قدرت و عملکرد کاملی را برای کاربر ارائه می دهند. این لپ تاپ ها به دلیل اندازه و وزن کمتر از  یک و نیم کیلو گرم بسیار محبوب هستند. ThinkPad X دارای یک پردازنده Core i5-10310U، 8 گیگابایت حافظه، درایو حالت جامد 256 گیگابایتی NVMe و نمایشگر IPS بدون لمس Full HD 1920 × 1080 پیکسل برخوردار است. ThinkPad سری X با هدف ساختاری بادوام و در عین حال سبک، ساخته شده‌اند. سری X دارای مدل دو در یک  ThinkPad X1 Yogaنیز می باشد که می تواند به صورت لپ تاپ یا تبلت کار کند. این مدل از سایر مدل های سری X نازک تر است و سریع تر نیز شارژ می شود. با توجه به ویژگی‌هایی که به آن ها اشاره شد قیمت لپ تاپ لنوو ThinkPad X  در مقایسه با سایر برندها و محصولات این برند بسیار مرقوم به صرفه است.

 

ThinkPad T

ThinkPad T Series  با دو ویژگی متمایز یعنی بهره وری و ویژگی های امنیتی بالا، گل سرسبد ThinkPad است. این سری لپ تاپ لنوو با دوام و کارآمد هستند و عمر باتری آن ها به 27 ساعت می رسد. لپ تاپ های سری T دارای سریع ترین پردازنده های اینتل و AMD هستند که می توانند جایگزین هر رایانه رومیزی شوند همین موضوع باعث بالا رفتن قیمت لپ تاپ لنوو در این مدل است. وزن مدل های  ThinkPadسری T کمتر از یک و نیم کیلو گرم است. لپ تاپ های سری T مانند دیگر مدل ای پیشرفتهThinkPad ، دارای ماژول گسسته Trusted Platform Module هستند که از ذخیره امن کلیدهای رمزگذاری و گواهینامه های دیجیتال و همچنین قابلیت های مدیریت فناوری اطلاعات از راه دور را پشتیبانی می‌کند. قیمت لپ تاپ ایسوس در مدل مشابه لنوو بالاتر و از امنیت کمتری برخوردار است.

 

ThinkPad P

ThinkPad P Series پرفروش ترین سری محصول لنوو است زیرا در میان لپ تاپ های رده بالا سبک و به اندازه کافی قابل حمل است. لپ تاپ های سری P مجهز به درایو های ذخیره سازی و حافظه  RAM زیاد، نمایشگر UHD / 4K و پورت های HDMI، USB 3.1،Thunderbolt.3  و غیره هستند. ThinkPads T و سری X از میکروفون های دوتایی بهره می برند که می توانند از فاصله 4 متری دریافت صدای شفاف 360 درجه را ضبط کنند. با مشخصاتی که گفته شد اگر به دنبال خرید لپ تاپ مناسب تدوین هستید این سری لپ تاپ لنوو پیشنهاد می‌شود. ThinkPads T در چهار مدل زیر تولید می‌شوند.

  • Lenovo ThinkPad T14
  • Lenovo ThinkPad T14 (AMD)
  • Lenovo ThinkPad T14s
  • Lenovo ThinkPad T14s (AMD)
  • Lenovo ThinkPad T15

 

سری ThinkPad E

لپ تاپ های ThinkPad سری E دارای ظاهر کلاسیک و صفحه کلید معروف افسانه ای Lenovo هستند. این سری مناسب صاحبان بزینس های کوچک تجاری است که به لپ تاپی با بهره وری عالی با قیمت مقرون به صرفه نیاز دارند. ThinkPads در سری E دارای ویژگی جدید امنیتی ThinkShutter  است. این سری لپ تاپ در چهار تیپ در بازار عرضه شده است که تفاوت اصلی آن‌ها در کارت گرافیک به کار رفته در سیستم است. کارت گرافیک در جهت سرعت فریم، ویرایش فیلم و عکس کاربرد زیادی دارد.

  • Lenovo ThinkPad E14
  • Lenovo ThinkPad E14 Gen 2 (AMD)
  • Lenovo ThinkPad E15
  • Lenovo ThinkPad E15 Gen 2 (AMD)

 

 سری ThinkPad L

سری ThinkPad Lیکی دیگر از گزینه های ارزان قیمت کمپانی لنوو است. ThinkPad L به سری لپ تاپ سبز معروفند زیرا برای مصرف کم انرژی طراحی شده و با مواد بازیافت بیشتری نسبت به سیستم های قبلی ساخته شده اند. همچنین در میان خطوطThinkPad ، سری L تنها گزینه یوگا است در واقع صفحه کلید با چرخش 360 درجه می تواند از حالت لپ تاپ به تبلت تبدیل شود. سری L امنیت بالا تری در مقایسه با سری E را ارائه می دهد که شامل پلت فرم امنیتی Lenovo Think Shield، احراز هویت چند عاملی ایمن باWindows Hello ، پوشش وب کم Think Shutter، اثر انگشت، قابلیت تشخیص چهره می‌باشد. با توجه به امکانات خرید لپ تاپ لنوو در این سری بسیار به صرفه و ارزان است.

 

 سری  ThinkPad A

ThinkPad A   لپ تاپی میان رده دارای طیف وسیعی از پیکربندی ها و قیمت ها می باشد که برای فعالیت‌های نیمه حرفه‌ای طراحی شده است. این سری از پردازنده گرافیک AMDعمر باتری طولانی و صفحه نمایشگر 12.5 اینچ برخوردار است. ThinkPad A از آلیاژ تیتانیوم مقاوم، سیاه و سبک ساخته شده که باعث پایین آمدن قیمت لپ تاپ لنوو و وزن آن که حدود 1.300 گرم است می شود. این لپ تاپ علی رغم بدنه نازکی که دارد اما تمام پورت ها و جک های استاندارد مورد نیاز را پشتیبانی می ‌کند.

 

لنوو Thinkpad 13

سریThinkPad 13  با هدف بهره وری برای افراد حرفه‌ای، دانش آموزان، دانشجویان و معلمان طراحی شده است. ThinkPad 13 دارای پردازنده Intel Core i7 و کارت گرافیک Intel و حافظه 32 گیگابایت DDR4 می باشد. وزن لپ تاپ سری ThinkPad 13 حدود 1.44 کیلوگرم و ضخامت 19.1 میلی متر است که قابلیت حمل و نقل آن را آسان می کند. طول عمر باتری این سری از لپ تاپ لنوو به 11 ساعت می رسد که ویژگی بسیار مهمی است.

 

لنوو Thinkpad 11e

سریThinkPad 11e مختص دانشجویان طراحی شد. لپ تاپ هایی با نسل هشتم پردازنده Intel Core i5 و 8 گیگ حافظه و 12 ساعت دوام باتری کاربری بسیار عالی برای محیط کلاس درس دارد. این مشخصات را هنگام خرید لپ تاپ اچ پی یا برندهای دیگر مشاهده می‌کنید اما کلاس ThinkPad لنوو دارای صفحه کلید اختصاصی معروف این برند است که همین امر موجب محبوبیت این سری برای دانشجوها است.

 

لپ‌تاپ لنوو Legion

این لپ تاپ ها دارای جدیدترین کارت گرافیک های NVIDIA GeForce هستند که به شما امکان می دهد تمام بازی های مورد علاقه خود را انجام دهید. در واقع اینسری تولیدات لنوو به عنوان لپ تاپ گیمینگ شناخته می شوند. لپ‌تاپ لنوو Legion دارای یک سیستم خنک کننده قدرتمند است تا لپ تاپ در هنگام بازی عملکرد بهینه ای داشته باشد. لپ تاپ های Legion را هم در اندازه صفحه نمایش 15 و 17 اینچی و هم در ترکیبی از طراحی های متمایز تولید شده‌اند.

 

لپ‌تاپ لنوو Legion Y520

مدل Y530 و Y520 از سری Legion دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی، گرافیک مجزا Nvidia GeForce حداکثر 512 گیگابایت حافظه PCIe SSD هستند. Legion از پلاستیک ساخته شده است اما ظاهر زیبایی دارد.  Y530و Y520 Legion گزینه بسیار خوبی برای گیمرهای معمولی و دانشجویان هنری است که قیمت لپ تاپ گرافیکی برای آن‌ها در اولویت است.

Legion Y720

سری Lenovo Legion Y740 دارای یک صفحه نمایش روان 15.6 اینچی، یک صفحه کلید راحت با روشنایی RGB است. این سری از ترکیب پردازنده Intel Core i7 و گرافیک Nvidia RTX 2070 بسیار قدرتمند ساخته شده است. به دلیل پردازنده بالا عمر باتری  Legion Y740 کوتاه است امام همچنان یک گزینه عالی برای خرید لپ تاپ گیمنگ است.

 

Legion Y920

سری Lenovo Legion Y920 به لطف پردازنده Intel Core i7 و پردازنده گرافیکی Nvidia  GeForce GTX 1070 - عملکردی کاملاً قدرتمند را ارائه می دهد. صفحه کلید اختصاصی و صفحه نمایش Nvidia G-Sync در این سری لپ تاپ بسیار خیره کننده است. لنووLegion Y920 مجهز به صفحه نمایش 1920 x 1080 پیکسل با اندازه 17.3 اینچی ضد تابش است. این سیستم دارای فناوری G-Sync انویدیا است. درواقع سرعت رفرش نمایشگر با این کارت گرافیک بسیار روان بدون تأخیر و هماهنگ است. این ویژگی برای تغییر فریم هنگام بازی‌های سنگین بسیار ارزشمند است.

 

مزایا و معایب لپ تاپ لنوو

  • لپ تاپ لنوو در مقایسه با سایر برندها مثل لپ تاپ ایسر از امکانات بیشتر و قیمت کمتری برخوردار است.
  • لپ تاپ های لنوو دارای عمر باتری طولانی هستند.
  • لنوو گزینه های متنوعی از لپ تاپ های قدرتمند گیمینگ تا الترابوک را برای کاربران ارائه می دهد.
  • با نوآوری و طراحی مبتکرانه، لپ تاپ های لنوو سبک، ظریف با کاربری بسیار آسان طراحی شده‌اند.
  • لپ تاپ های لنوو به دلیل مقرون به صرفه بودن از پلاستیک برای قسمت های خاصی استفاده می کنند که در صورت سقوط یا فشار کوچک به راحتی آسیب می بینند.
  • علیرغم تلاش مستمر لنوو برای جذابیت، منجر به عدم جذابیت لپ تاپ های آن ها در حضور لپ تاپ های مارک های دیگر می شود.
  • Lenovo تمایل دارد که از کارت گرافیک AMD برای بیشتر لپ تاپ های خود استفاده کند و لپ تاپ محدودی از کارت گرافیک قوی NVIDIA استفاده می کنند.

 

بهترین لپ تاپ های لنوو

همانطور که می دانید بهترین لپ تاپ برای هرکس متناسب با نیاز، شغل و هر حرفه اوست. بدیهی است که در میان سری لپ تاپ های لنوو گفته شده مدل Lenovo Legion Y740 و Lenovo Legion Y920 جز محصولات رده بالای این کمپانی محسوب می شود. بنابراین اگر تدوین گر، گیمر و یا طراح هستید و محدودیت قیمت در خرید لپ تاپ لنوو ندارید بهتر است به سراغ لپ تاپ ها ی گیم بروید. در صورتی که برای تحصیل به یک لپ تاپ لمسی تاشو نیازمندید به سراغ سری یوگا دو در یک بروید. زیرا این مدل با چرخش صفحه کلید و نمایشگر لمسی می‌تواند بسیاری از یک نیاز مدرس و محصل را تامین کند.

منبع: با انواع لپ تاپ های لنوو آشنا شوید



:: برچسب‌ها: لپ تاپ لنوو ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amin

Best cheap tablets 2021: our guide to the best budget options | TechRadar

تبلت ها ، صفحه های کوچک و تختی هستند که نقش یک کامپیوتر مطلوب را در اندازه ی کوچک (حتی به اندازه تلفن های همراه امروزی) برای شما ایفا می کند.

همانطور که می دانید امکانات تلفن های همراه امروزی یا همان اسمارت فون ها ، پیشرفت زیادی داشته است و آنها را تا حد یک کامپیوتر قدرتمند بالا برده است که با استقبال خوبی هم از طرف مشتریان رو به رو شد ولی سازندگان به این فکر افتادند تا از این استقبال به نحوی دیگر استفاده کنند.

آنها تبلت ها را همانند تلفن های هوشمند ، عرضه کردند با این نیت که شباهت بیشتری به کامپیوترها داشته باشند. وجود چنین وسیله ای در بازار ، به سرعت نظر کاربران به خود جلب کرد تا اینکه امروزه همگان وجود آنرا به رسمیت شناخته اند و هواخواهش شده اند.

تبلت ها در انواع مختلفی در بازار عرضه شده اند. یکی از بارزترین تفاوتهای تبلتها در اندازه ی صفحه نمایش آنهاست. بطور کلی تبلت ها در سه دسته اصلی قرار دارند.

7 تا 8 اینچ

این نوع تبلت ، تبلت های کوچک به شمار می روند. کیفیت و قدرت این نوع تبلت ها ، در مقایسه با انواع بزرگتر ، معمولا ضعیف تر است ولی این ضعف ، یک قاعده کلی نیست چراکه امروزه تبلت هایی در بازار وجود دارند که از برخی مدلهای بزرگ نیز پرقدرت تر و با کیفیت تر هستند. دلیل این امر را در ادامه توضیح خواهیم داد. از ویژگی های خوب این نوع تبلت می توان به سبک بودن ، امکان حمل آسان تر ، کار کردن و خستگی کمتر دستها موقع کار اشاره کرد. شاید همین ویژگی باعث شده که این نوع تبلت طرفداران بیشتری نسبت به انواع دیگر داشته باشد. البته باید گفت تبلت های کوچکتر از هفت اینچ هم وجود دارد ولی در این طبقه بندی کلی و کاربردی ما لحاظ نشده اند.

 

این تبلت ها یا بهتر است بگوئیم غول ها زیبا ، بزرگترین تبلت های جهان به شمار می روند. به دلیل خاص بودن در اندازه و کیفیت ، تعداد زیادی را نمی توان در بازار دید زیرا طرفداران زیادی ندارد. اصلی ترین مشکل این تبلت ها ، اندازه ی بسیار بزرگ و وزن بالای آنهاست.

متأسفانه یا خوشبختانه , پیشرفت علم هیچ نقطه ی قرار و با ثباتی را نمی تواند در زندگی و جهان ایجاد کند. هرچه علم و دانش پیشرفت می کند ، تکنولوژی نیز به همراه آن می دود و خود را بالا و بالاتر می برد. امروزه هیاهوی علم و تکنولوژی به قدری بلند و مهیب گشته که هیچ گوشی را بی خبر نگذاشته است. مورد مثال این قضیه را در موضوع همین مطلب بررسی می کنیم.

همانطور که گفته شد قاعده بر این است که تبلت های کوچک تر ، قدرت سخت افزاری پائین تری داشته باشند ولی امروزه با پیشرفت علم ، به قدری تکنولوژی ساخت قطعات سخت افزاری بالا رفته که بعضاً تبلت های کوچکی را می بینیم که از تبلت های بزرگتر ، قوی تر و با کیفیت تر هستند. امروزه شرکت های سازنده تبلت در دنیا با بهره گیری از جدیدترین متدهای ساخت و پیاده سازی قطعات ، تبلت هایی را ساخته اند که می تواند سریعتر و قوی تر از تبلت های بزگتر عمل کند. پس توصیه می شود در هنگام خرید ، به مشخصات فنی تبلت دقت کنید.

به همین منظور در ادامه شما را با چند مورد مهم که باید در هنگام خرید به آنها توجه ویژه داشته باشید ، آشنا می کنیم.

 

پردازنده

اصلی ترین موردی که باید در هنگام خرید و یا حتی پیش از خرید به آن توجه کنید ، پردازنده دستگاه است. این قطعه وظیفه ی اصلی پردازش اطلاعات و آماده سازی آن برای شما را بر عهده دارد. پس لازم است اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید ، مطلب مرتبط با انواع پردازنده ها را بخوانید تا موقع خرید ، تصمیم گیری بهتری داشته باشید. ولی در این بین نکته ای وجود دارد . درست است که پردازنده قلب اصلی و تپینده دستگاه شماست ولی همه چیز هم نیست. گاهی اوقات پیش می آید که برخی کابران ، برای خرید تبلتی با پردازنده قوی تر ، هزینه های هنگفتی را متحمل می شوند که این پردازنده با توجه به دستگاه و نیازی که آنها دارند ، زیاد است. پس لازم است قبل از خرید حتما در این زمینه اطلاعات کافی کسب کنید یا با یک نفر که آشنایی دارد ، مشورت کنید تا از پرداخت هزینه های زیاد چلوگیری کنید.

 

رم

همانطور که گفته شد پردازنده ، اصلی ترین چیز است ولی همه چیز هم نیست. ویژگی دیگری که باید آنرا مد نظر داشته باشید ، رم تبلت است. هرچه رم شما بالاتر باشد ، سرعت کار و سرعت پاسخگویی تبلت شما بالاتر بوده و می توانید راحتتر و با اطمینان خاطر بیشتری با تبلت خود کار کنید.

 

 

 


8 تا 10 اینچ

این تبلت ها در طبقه متوسط و نیمه بزرگ قرار می گیرند. کیفیت و وضوح صفحه نمایش در این مدل تبلت بیشتر است. به دلیل اندازه ی بزرگتر ، سخت افزار نسبتاً قوی تری هم در این تبلت ها استفاده شده است تا قدرت و کیفیت را توأم با یکدیگر ارائه دهد.

صفحه نمایش

نکته ی بعدی صفحه نمایش است. کاربران تبلت ها ، چیزی بیشتر از یک صفحه نمایش بزرگ نمی بینند و با چیز دیگری بجز یک صفحه نمایش کار ندارند. پس اینطور می توان گفت که صفحه نمایش تبلت ها باید وضوح و کیفیت بسیار بالایی داشته باشد. در همین رابطه مطالبی در قبل عنوان کرده ایم که می توانید برای اطلاعات بیشتر به آنها رجوع کنید. نوع صفحه نمایش ، نوع صفحه لمسی ، وضوح و ابعاد تصویر از اصلی ترین پارامترهای صفحه نمایش است. امکانات دیگری از جمله موتور پردازشگر تصویر ، انواع حسگر، تاچ چند لمسی و .... از دیگر ویژگی هایی هستند که در کنار ویژگی های اصلی قرار می گیرند و به نوعی در اکثر تبلت ها مشترک است.

 

 

 

شبکه های ارتباطی و رادیویی

مورد دیگری که می توان به آن اشاره کرد ، wifi یا بطور کلی شبکه های ارتباط اینترنتی است. همانطور که می دانید اصلی ترین کاربرد تبلت در اینترنت است پس چه خوب است از نسخه wifi قوی تری پشتیبانی کند یا اگر تبلتی که شما می خواهید ، سیم کارت می خورد از شبکه های رایویی نسل جدیدتری پشتیبانی کند. بلوتوث و دیگر روشهای ارتباط بی سیم از جمله NFC و DLNA از دیگر قابلیت هایی است که بهتر است تبلت شما آنها را داشته باشد.

 

پورت ها

پورت ها را نیز از یاد نبرید زیرا تبلت ها هیچ گونه درایو نوری از جمله CD-ROM یا DVD-ROM ندارند. پس تنها راه ارتباط شما (علاوه بر ارتباط با روشهای بی سیم) پورت ها می باشد. سه نوع پورت اصلی و پرکابرد که اکثر تبلت ها به آنها مجهز هستند عبارتند از USB یا میکرو یو اس بی ، فیش 5/3 میلیمیتری صدا و پورت HDMI یا مینی HDMI . البته مورد آخر یعنی HDMI فقط در برخی تبلت ها موجود است که اگر باشد ، مزیتی قابل توجه به حساب می آید.

 

قابلیت نصب کیبورد

جا دارد که داخل پرانتر مطلبی را ذکر کنیم زیرا تبلت هایی در بازار وجود دارند که امکان اتصال کیبورد فیزیکی را به تبلت دارند. این ویژگی برای کسانی که با تبلت خود کار می کنند و به نوعی زمان زیادی را صرف نوشتن می کنند و البته از کیبورد صفحه لمسی رنج می برند ، بسیار مفید و کارامد است. پس اگر شما هم می خواهید از لپ تاپ خود استفاده ی اینچنینی بکنید این موضوع را مدنظر داشته باشید.

 

سیستم عامل

عنوان بعدی که مهمترین نقش را در هنگام کار و استفاده از تبلت بازی می کند سیستم عامل است. تنها رابط کاری کاربر با سخت افزار و بهره مندی از سخت افزار تبلت خود ، همین سیستم عامل است. امروزه سازندگان ترجیح می دهند تا در تبلت های خود از سیستم عامل های معروف و پرطرفداری همچون اندروید ، و IOS و ویندوز استفاده کنند . هرکدام از این سیستم عامل ها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند که ما برای آشنایی شما با این ویژگی ها مطلبی را بطور جداگانه این زمینه قرار داده ایم تا با آشنایی با این سیستم عامل ها ، انتخاب مناسب تری داشته باشید.

 



:: برچسب‌ها: تبلت ، ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amin

Are Smart Phones Making Kids Dumber? – Ishmael's Legacy

اگر شما هم یک دهه شصتی باشید، می دانید که داشتن گوشی و بردن آن سر کلاس های درس

چه خلاف بزرگی محسوب می شد و اگرهم متولد قبل از دهه ی شصت هستید که قاعدتا به همین محدودیت دهه شصتی ها هم غبطه می خورید! ولی امروزه داشتن گوشی یکی از الزامات برای دانش آموزهاست مخصوصا از زمانی که سیستم های آموزشی با شیوع ویروس کرونا، شروع به فعالیت به صورت آنلاین و غیر حضوری کردند. در نتیجه خرید گوشی دانش آموزی برای هر خانواده ای الزامی شد.

 

کدام مدل برای گوشی دانش آموزی مناسب است؟

در ادامه چند مدل از گوشی هایی که می توانند برای دانش آموزان مفید باشند را معرفی می کنیم. باید گفت که ما تمامی تلاش خود را کرده ایم تا این گوشی ها را در بازه ی قیمتی بین 3 تا 6 میلیون برای جایگذاری در این دسته بندی گوشی های دانش آموزی برای شما در نظر گیریم، اما متاسفانه این قیمت ها ثابت نیستند و متناسب با شرایط روز می توانند متغیر باشند. در نتیجه برای اطلاع از قیمت روز این گوشی ها بهتر است همان روز قیمت ها را بار دیگر چک کنید. برخی از این گوشی ها عبارتند از:

 

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A01

این گوشی سامسونگ، محصول سال 2020 می باشد که جزء گوشی های میان رده از سری a می باشد. این گوشی در رده ی قیمتی قرار گرفته است که خانواده ها بتوانند این گوشی را برای کودکان دانش آموز خود بخرند. از مهم ترین ویژگی های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت دو سیم کارت
  • حافظه ی داخلی 16 مگابایتی
  • ظرفیت و و رم 2 گیگا بایتی
  • سیستم عامل اندروید این گوشی 10
  • قاب پلاستیکی پشت
  • جنس فریم آن از آلومینوم
  • دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی
  • صفحه نمایش 5.7 اینچی
  • رنگ بدنه ی مات
  • قاب روبرویی شیشه ای

 

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A11 SM-A115F/DS

این گوشی دارای سیستم عامل اندروید است و با ظرفیت 32 گیگا بایتی و رم 2 گیگا بایتی می تواند گزینه ی مناسبی برای دانش آموزان باشد. Galaxy A11  از لحاظ قیمتی در رده ی مناسبی قرار دارد. این گوشی برای دو سیم کارت در نظر گرفته شده و دارای بدنه ی پلاستیکی پشت و شیشه ای در جلو می باشد. این گوشی دارای باتری لیتیوم-پلیمر با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی می باشد.

 

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A10s

Galaxy A10s به نسبت قیمتی که دارد قابلیت های منحصر به فردی دارد. این گوشی از سری a گوشی های سامسونگ با سیستم عامل اندروید است که دارای ظرفیت دو سیم کارت می باشد و ظرفیت آن 32 گیگا بایت است و رم آن 2 گیگابایت در نظر گرفته شده است و می تواند گزینه ی مناسبی برای دانش آموزان و حضور آنها در فضای آموزشی آنلاین باشد.

 

گوشی موبایل سامسونگ  Galaxy A21s

Galaxy A21S در تاریخ 2 جون 2020 به بازار عرضه شد و طرفداران بسیاری پیدا کرد. درست است که این گوشی کمی قیمتی بالا تر از حداقل رنج معرفی شده برای گوشی های دانش آموزی دارد اما قابلیت های منحصر به این گوشی سبب شد که در لیست گوشی های دانش آموزی ما به آن اشاره شود. این گوشی صفحه نمایش 6.5 اینچی، رزولوشن 720 در 1600 پیکسل دارد و در خصوص ابعاد و اندازه ی آن باید گفت که وزن آن 192 گرم و ابعاد آن 163.6 در 75.3 در 8.9 میلی‌متر می باشد و تا به امروز مورد توجه افراد زیادی بوده است .

 

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 8A M1908C3KG

این گوشی شیائومی با سیستم عامل اندرویدی، دارای قابلیت دو سیم کارت می باشد و با ظرفیت 32 گیگا بایت در سه رنگ آبی، قرمز و مشکی در بازار موجود می باشد و از سال 2019 که وارد بازار شد توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. حداکثر ظرفیت کارت حافظه این گوشی 512 گیگابایت و مقدار رم  آن 2 گیگابایت و باتری آن 5000 میلی آمپر ساعتی می باشد. این گوشی دارای چیپ ست اسنپ دراگون 439 است و دوربین اصلی آن 12 مگاپیکسل می باشد. از لحاظ قیمت و قابلیت های موجود، این گوشی مناسب دانش آموزان می باشد تا به وسیله ی آن بتوانند وارد فضای آموزش مجازی شوند و نیاز های خود را برطرف کنند.

 

گوشی شیائومی Redmi Note 9

گوشی شیائومی Redmi Note 9 در تاریخ 30 آوریل 2020 توسط کمپانی شیائومی وارد بازار شد. از نظر ابعاد این گوشی صفحه نمایش 6.53 اینچی دارد و رزولوشن آن 1080 در 2340 پیکسل می باشد. وزن این گوشی 198 گرم است و از لحاظ کیفیت دوربین عکاسی و فیلمبرداری توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب کند و آنها را وسوسه به خرید کند.

 

گوشی موبایل هوآوی Y6s

گوشی هوآوی Y6s  که در تاریخ 30 ژانویه 2020 معرفی شد. نسل جدیدی از سری Y6بود . اندازه ی صفحه نمایش این گوشی 6.09 اینچ است و دارای حافظه ی داخلی 64 گیگا بایت و رم 3 مگا بایت می باشد. تعداد سیم کارت موجود در این گوشی 2 سیم کارت است و ساختار بدنه ی آن از شیشه و پلاستیک است. رزولوشن دوربین اصلی 13 مگاپیکسل می باشد و لنز دوربین سلفی آن 8 مگاپیکسل می باشد. در قاب پشتی این گوشی سنسور اثر انگشت وجود دارد.

 

گوشی موبایل هوآوی Y7p

این گوشی از سری Y گوشی های با قیمت پایین هوآوی در سال 2020  وارد بازار شد و از آنجایی که قابلیت های خوبی داشت توانست با بسیاری از گوشی های هم رده ی خود رقابت کند. Y7p دارای نمایشگر ال سی دی  6.39 اینچی، وضوح تصویر 1560در720 پیکسل، 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی و رم 4 گیگا بایت، باطری 4000 میلی آمپر ساعتی می باشد. وزن این گوشی 176 گرم می باشد و جنس فریم و بدنه ی آن از پلاستیک می باشد. از نقص های این گوشی این است که برخی خدمات گوگل را پشتیبانی نمی کند در نتیجه برای افراد گیمر نمی تواند گزینه ی مناسبی باشد اما همچنان در لیست گوشی های دانش آموزی ما قرار می گیرد .

 

گوشی موبایل آنر Play 8 A

این گوشی در ژانویه ی 2019 معرفی شد و قیمت مناسب و قابلیت های آن توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. صفحه نمایش این گوشی 6.09 اینچ است و وزن این گوشی 150 گرم می باشد و ابعاد ان 156.3x73.5x8 میلیمتر است. حافظه ی داخلی این گوشی 32/64 گیگا بایت است  و رم آن 3 گیگا بایت می باشد.

 

گوشی های جی ال ایکس

این گوشی های ایرانی با قیمت  های مناسبی در بازار موجود می باشد و در نتیجه می توان برای خرید گوشی های دانش آموزی آنها را مد نظر گرفت چرا که قابلیت های اجرای برنامه ی شاد را برای دانش آموزان دارد.

 

ویژگی های گوشی دانش آموزی

شبکه اجتماعی دانش آموز (شاد)، که بیشتر آن را با نام مخففش می شناسیم، توسط وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزان و ارتباط آنها با سیستم آموزشی تعبیه شد، این اپلیکیشن بر روی اندروید 4 به بالا نصب می شود. در نتیجه برای خرید نیاز است گوشی هایی را مد نظر داشته باشیم که سیستم عامل بالای اندروید 4 داشته باشند تا دانش آموزان بتوانند به راحتی با آن کار کنند و فایل های مورد نظر خود را در آن باز کنند .

 

گوشی های دست دوم

همه ی ما دوست داریم که لوازم را به صورت نو و آکبند خریداری کنیم، ولی گاهی شرایط مالی این امکان را برای ما مقدور نمی کند که نسبت به خرید لوازم نو اقدام کنیم و رو به خرید لوازم دست دوم می آوریم در سال  گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا در سطح جهان، بسیاری از افراد برای خرید گوشی های دست دوم اقدام کردند و با مطرح شدن سیستم آموزشی آنلاین در سطح کشور، افراد زیادی تصمیم به خرید گوشی دانش آموزی برای فرزند دانش آموز خود گرفتند. این گوشی های دست دوم می تواند برای این بچه ها مفید باشد، اما قبل از خرید باید توجه داشت که قابلیت های آنها در چه حدی می باشد و آیا با همان هزینه امکان خرید گوشی نو در برند های مختلف موجود است یا خیر. انتخاب بین یک گوشی دست دوم در مدل بالاتر و یک گوشی نو با قابلیت های کمتر،کاملا سلیقه ای می باشد.

 

راهنمای خرید گوشی دانش آموزی

ما در فروشگاه اینترنتی لیپک، تمام تلاش خود را داشته ایم تا بتوانیم اطلاعات موجود برای گوشی های مقرون به صرفه که  مناسب دانش آموزان است را فراهم آوریم و به شما این اجازه را دهیم تا متناسب با نیاز خود برای خرید این گوشی ها اقدام نمایید. می دانیم که این گوشی ها باید سیستم عامل اندروید بالای 4 داشته باشند، پس برای اینکه بتوانید اطلاعات موجود گوشی مورد نظر خود را پیدا کنید، کافیست که مدل مد نظر خود را در سایت لیپک سرچ نمایید.

 

چرا به برخی از گوشی ها، دانش آموزی می گوییم؟

گوشی هایی که قابلیت اجرای برنامه ی شاد را دارند و از لحاظ اقتصادی در رده ی قیمتی بالایی قرار ندارد را گوشی های دانش آموزی می نامیم. به طور کلی باید گفت از آنجا که اجبار داشتن این گوشی ها برای ادامه ی تحصیل دانش آموزان، توانست افراد سطح متوسط و پایین جامعه را نگران سازد، گوشی هایی که دارای قیمت مناسبی می باشند و برای استفاده ی دانش آموزان مناسب هستند را با عنوان گوشی دانش آموزی شناخته شدند و جز گوشی های میان رده و پایین رده ی بازار هستند.

 

حداقل امکانات یک گوشی دانش آموزی چیست؟

گوشی های دانش آموزی جزء گوشی های پایین رده ی موجود در برند های مختلف مانند سامسونگ، هوآووی، آنر،شیائومی و ... انتخاب شده اند تا امکان خرید آنها برای تمامی خانواده ها وجود داشته باشد از این رو باید ملاک هایی را برای خرید این گوشی ها در نظر گرفت تا بتواند نیاز های دانش آموزان را رفع نماید. برای خرید این گوشی ها بهتر است گوشی هایی را مد نظر داشته باشید که حافظه ی داخلی حداقل 32 گیگ و رم گوشی حد اقل 2 گیگ داشته باشد. لازم به ذکر است که جنس بدنه ی دستگاه باید دارای استحکام باشد چراکه این گوشی ها ساعات طولانی در دست کودکان شما خواهند بود.

 

توجه به نسخه ی اجرایی اندروید به هنگام خرید گوشی های دانش آموزی

پایین ترین اندرویدی که امکان استفاده از برنامه ی شاد در آن می باشد اندروید 4.4 است و این در حالی است که در حال حاضر پیشنهاد برای خرید گوشی تلفن همراه، دستگاه هایی می باشد که ورژن بالای 8 را ساپورت می کنند، اما چون در خرید گوشی های دانش آموزی قیمت فاکتور مهمی محسوب می شود می توانیم به همان ورژن 4.4 نیز اکتفا کنیم.

 

چه گوشی هایی جز گوشی های دانش آموزی  هستند؟

به طور کلی گوشی دانش آموزی، عموما گوشی هایی هستند که از لحاظ قیمتی برای سطح متوسط جامعه مناسب باشد و گوشی های مقرون به صرفه هستند و باید قابلیت اجرای برنامه ی شاد را برای دانش آموزان داشته باشد. این گوشی ها از زمان شیوع ویروس کرونا، تنها راه ارتباطی بین معلمان و دانش آموان می باشد از این رو باید بتواند نیاز های آنها را پاسخ دهد.

 

قیمت خرید گوشی های دانش آموزی

اگر بخواهیم موشکافانه به این جریان نگاه کنیم که گوشی مناسب برای دانش آموزان در چه رده و رنج قیمتی قرار دارد؟ باید بگوییم که مسلما هر چه قیمت یک گوشی بالاتر باشد قابلیت های آن بالا تر نیز خواهد رفت. اما هدف ما از این دسته بندی، معرفی گوشی های مقرون به صرفه برای دانش آموزان است. در نتیجه می توان گفت که این گوشی ها باید در بازه ی قیمتی بین حدودا 4 میلیون تا کمی بالا تر قرار گیرند چراکه گوشی های ازران تر از این رنج قیمت، نمی تواند پاسخگوی نیاز های دانش آموزان باشد.

 

اگر بخواهیم یک گوشی مقرون به صرفه برای دانش آموزان بخریم چه گزینه هایی داریم؟

  • گوشی های پایین رده در تمامی برند ها
  • گوشی های میان رده در تمامی برند ها
  • گوشی های بالا رده ی دست دوم
  • تبلت دانش آموزی

منبع: کدام مدل برای گوشی دانش آموزی مناسب است؟



:: برچسب‌ها: گوشی دانش آموزی ، ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amin

16 Tips to Extend Your Laptop Battery Life | LaptopBatt

این اتفاق باعث بروز مشکلات زیادی برای کاربران می‌شود.اما با پیشگیری و رعایت کردن برخی از موارد می‌توان از این اتفاق ناخوشایند (خراب شدن زود هنگام باتری لپ‌تاپ) جلوگیری کنیم و یا حداقل آن را به تعویق بیندازیم.نکاتی که در این بخش برخی از آنها را به اختصار به شما گوشزد می‌کنیم:

نکاتی برای افزایش طول عمر باتری‌های لپ‌تاپ

۱. همیشه اول دوشاخه را به پریز برق بزنید، سپس فیش آداپتور برق را به لپ‌تاپ متصل کنید. یک دلیل ساده برای آن وجود دارد؛ زیرا وقتی دوشاخه را به پریز متصل می‌کنید، برقی که به طور ناگهانی وارد می‌شود داراي نوسان است. اما وقتی اول دوشاخه به برق متصل شده باشد، بعد از چند لحظه کوتاه، برق توسط آداپتور از AC به DC تبدیل و نوسان آن گرفته می‌شود.

۲. وقتی می‌خواهید باتری جدیدی را به کار گیرید، دفعه اول کاملا از باتری استفاده کنید؛ طوری که سیستم شما خاموش شود. سپس اجازه دهید باتری ۱۲ ساعت در حالت شارژ بماند (حتی اگر شارژ آن کامل شد، باز هم بگذارید تا ۱۲ ساعت در شارژ باشد.) سپس از آن استفاده کنید.

۳. تصور عامه این است که باتری‌ها را تا زمانی که شارژ آنها به طور کامل تخلیه نشده‌ است نباید به شارژ زد. یا اینکه هر چند وقت یک‌بار باید این باتری‌ها کاملا شارژ و دشارژ(تخلیه) شوند، اما این تصورات اشتباه است. حتی این کار صدمه بیشتری به باتری وارد می‌کند و از عمر آن کم می‌کند.

در واقع این مساله در مورد باتری‌های نیکل صدق می‌کند، ولی در باتری‌های قابل شارژ لیتیوم یونی که در لپ‌تاپ‌ها نیز استفاده می‌شوند، نباید تا زمان اتمام شارژ صبر کرد و می‌توان هر موقع آن را به شارژ متصل کرد.

4. در مکان‌هایی که می‌توانید لپ‌تاپ خود را به برق متصل کنید، سعی کنید از باتری استفاده نکنید و به جای آن سراغ آداپتور AC لپ‌تاپ بروید.

5. تنظیمات ذخیره انرژی را که در سیستم ‌عامل وجود دارد در بالاترین حالت خود قرار دهید.

6. اگر درخشش نور صفحه‌نمایش خیلی برای کار شما مهم نیست، آن را کاهش دهید.

7. ابزارهایی را که استفاده نمی‌کنید غیرفعال کنید. به عنوان مثال زمانی که از مودم وایرلس یا بلوتوث استفاده‌ای ندارید، آنها را خاموش کنید.

8. تنظیمات اتوماتیکی مانند چک‌کننده هجی کلمات (spell checker) یا محاسبه خودکار (autorecalculate) را غیرفعال کنید. فعال بودن این موارد به دلیل تکرار و تعداد محاسبات باعث افزایش مصرف باتری می‌شوند. پس حتما به دنبال غیرفعال این موارد بروید.

9. سعی کنید ابزارهایی مانند برخی از گوشی‌ها را که قابلیت شارژ شدن از طریق USB دارند با لپ‌تاپ شارژ نکنید.

10. اگر شما یک باتری دیگر دارید، آنها را به طور مشترک استفاده کنید. به این صورت که یک بار از باتری اول و بار دیگر از باتری دوم استفاده کنید.

11. هیچ‌گاه از شارژرهای دیگر مدل‌ها و برندهای لپ‌تاپ استفاده نکنید، زیرا مقدار ولتاژ و شدت جریان آنها متفاوت است و به باتری و لپ‌تاپ شما صدمات جبران‌نا‌پذیری وارد می‌کند.
12. اگر کاری برایتان پیش آمد و باید چند دقیقه از لپ‌تاپ استفاده نکنید، آن را به حالت Hibernate ببرید.

13. سعی کنید در یک لحظه کمترین برنامه ممکن در حال اجرا باشد.

14. هر از چندگاهی لپ‌تاپ را با آداپتور به برق متصل کنید و سپس عملیات Defragment هارددیسک را انجام دهید.

Defrag کردن باعث می‌شود اطلاعات مرتبط با هم، داخل هارد در کنار یکدیگر قرار بگیرند و هنگامی که آنها فراخوانی می‌شوند، کمترین زمان و حرکت مکانیکی هد هارد دیسک انجام بگیرد و در نتیجه انرژی کمتری مصرف شود.

15. اگر می‌خواهید برای مدت خیلی طولانی (مثلا چند هفته) از باتری استفاده نکنید، آن را از لپ‌تاپ خود جدا کنید. البته باید شارژ آن ۴۰ درصد باشد و سپس آن را جدا کنید. همچنین توجه داشته باشید که باید باتری را در مکانی به دور از رطوبت قرار دهید. در کل دمای بسیار مناسب برای نگهداری آن بین صفر تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد است.

16. سعی کنید باتری را در کمترین دمای ممکن نگهداری و استفاده کنید. (اگر از باتری لپ‌تاپ خود خسته شده‌اید و می‌خواهید از بین برود، در یک روز داغ و مرطوب تابستانی، لپ‌تاپ خود را که به آن باتری نیز متصل است، در داخل ماشین خود جا بگذارید.)

17. این نکته را مد نظر قرار دهید که ابزارهای خارجی غیرضروري را به لپ‌تاپ وصل نکنید. ابزارهای USB (مانند موس) باتری لپ‌تاپ‌تان را خالی مي‌کنند.

18. رم سیستم را افزایش دهید. این کار به شما اجازه مي‌دهد تا به جای اینکه سیستم مرتب از حافظه مجازی استفاده کند، پردازش‌ها را بیشتر با رم انجام دهید.

19. اتصالات باتری را تمیز نگه دارید.

20. از خرید باتری کارکرده جدا خودداری کنید، چرا که معمولا باتری‌های کارکرده عمر چندانی ندارند.



:: برچسب‌ها: نگهداری باتری لپ تاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amin

معرفی بازی های انحصاری Xbox

از زمان پیدایش رقابت کنسول های پلی استیشن و ایکس باکس همواره این سوال مطرح بوده که کدامیک از این کنسول ها بهتر هستند؟ اگر اهل بازی های ویدیویی هستید کدام کنسول را خریداری کنید؟ واقعیت این است که نمی توان به صورت قاطع نظر داد که کدام کنسول بهتر از دیگری است، هر کدام از آنها ویژگی های مثبت و منفی خودشان را دارند. شاید مهمترین انگیزه برای انتخاب بین کنسول سونی و مایکروسافت بازی هایی باشند که به صورت انحصاری بر روی هر کنسول عرضه می شوند. قبلا راجع به بهترین بازی های انحصاری پلی استیشن به طور کامل صحبت کرده ایم و در این مقاله می خواهیم به معرفی بازی های انحصاری Xbox بپردازیم.

Forza horizon 4

اگر طرفدار ماشین و مسابقات اتومبیل رانی هستید، حتما باید این سری بازی ها را تجربه کنید. سری بازی های Forza horizon  محصول استودیوی Playground games را شاید به جرات بتوان یکی از بهترین بازی های انحصاری تمام دوران xbox فارغ از سبک و ژانر این بازی نام برد. آخرین نسخه از این سری بازی در سال 2018 بر روی کنسول های Xbox one و Xbox 1x عرضه شد و نتیجه چیزی جز شاهکار نبود. در این نسخه ما به مناطق روستایی انگلستان رفته و تجربه رانندگی در مناظر زیبا را خواهیم داشت. بازی از نظر طراحی گرافیکی هیچ حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد شما ساعت ها می توانید محو زیبایی مناظر و گرافیک بازی شوید. گیم پلی بازی هم مثل همیشه عالی است تمامی اتومبیل ها به بهترین شکل شبیه سازی شده اند و اگر طرفدار مسابقات اتومبیل رانی هستید حتما Forza Horizon 4  را تجربه کنید.

Halo 5

بازی های Haloبازی های Halo

سری بازی های Halo چشم و چراغ کنسول های ایکس باکس به شمار می روند. بازی های Halo در تمامی کنسول ایکس باکس جزو پرفروش ترین بازی ها بوده اند. این بازی تیراندازی اول شخص در سال 2015 بر روی کنسول ایکس باکس وان عرضه شد. این نسخه نتوانست انتظارات بالای طرفداران را مخصوصا در زمینه داستانی برآورده کند اما گیم پلی بازی و گرافیک بازی توانسته این نسخه را به یک بازی موفق تبدیل کند. یکی از ویژگی های اصلی بازی Halo آنلاین این بازی است که Halo5 توانسته مثل همیشه تجربه بازی آنلاین را به یک تجربه دلنشین تبدیل کند. طبق گزارشات مختلف نسخه ریمستر شده Halo 5 قرار است بر روی کنسول نسل هشتمی مایکروسافت یعنی Xbox serie X هم عرضه شود که می تواند خبر خوشی برای طرفداران این سری بازی باشد پس از الان به فکر خرید اینترنتی گیفت کارت این بازی باشید.

Cuphead

وقتی در سال 2017 بعد از تبلیغات فراوان و گمانه زنی های زیاد درباره این بازی، استودیو MDHR بازی Cuphead  را به بازار عرضه کرد هیچ کس فکر نمی کرد این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی های انحصاری Xbox شناخته شود. گرافیک و سبک هنری این بازی واقعا چشم نواز بود و فضایی شبیه به کارتن های 50 60 سال پیش داشت. اما نباید گول فضای زیبا و کودکانه بازی را بخورید. این بازی به سبک بازی های Arcade قدیمی یک چالش واقعی است بطوری که برای شکست دادن غول های بازی گاهی اوقات شاید نیم ساعت به طور مداوم باید مشغول تیراندازی باشید تازه اگر کشته نشوید.اما نکته دیگر بازی امکان بازی دونفره Cuphead است که می توانید به همراه دوستانتان بطور دو نفری مشغول بازی باشید و به سبک کنسول های قدیمی اوقات خوشی را تجربه کنید.

Gears of War 4

Gears of War 4Gears of War 4

نمیشه حرف از بازی های انحصاری xbox بشه و اسم Gears of war به میان نیاد. سری بازی های gears of war مخصوصا سه گانه اول آن یک انقلاب بزرگ در زمینه بازی های تیر اندازی سوم شخص به پا کرد. Gears of war 4 بر روی xbox one عرضه شد. شاید این عنوان رو نتوان موفق ترین نسخه gears of war نامید و آن تاثیر گذاری سری های قبلی بازی را بر روی دنیای صنعت گیم نداشت اما هنوز طراحی صحنه های نبرد خونین، گرافیک بازی و گیم پلی در بالا ترین سطح ارائه شده است. نکته قوت همیشگی GEARS OF WAR  بخش آنلاین و چند نفره آن بوده است که همیشه پرطرفدار ترین قسمت این بازی است که آخرین نسخه این سری بازی هم در این بخش جای هیچ حرفی را باقی نگذاشته است و هنوز هم بسته های گسترش دهنده این قسمت برای طرفداران عرضه می شود.

Ryse: Son of Rome

استودیو crytek با تبلیغات فراوان بازی Ryse: Son of Rome را برای کنسول های ایکس باکس وان عرضه کرد اما نتیجه آن قدر که انتظار داشتند موفقیت آمیز نبود. داستان بازی در دوران افول امپراطوری روم می گذرد و شما در نقش فرمانده ارتش روم وظیفه مدیریت جنگ و دفاع از کشور را دارید. اما اگر خط داستانی بازی بسیار معمولی و روتین است گرافیک بازی تمامی خواسته های شما را برآورده خواهد کرد. طراحی جنگ ها و منظره ها با کوچک ترین جزئیات، در بهترین حالت خود است. گیم پلی بازی هم در حد متوسط است بطوری که شاید بعد از 2 3 ساعت بازی برایتان کمی خسته کننده شود. بازی Ryse: Son of Rome  بر روی کامپیوترهای خانگی هم عرضه شده و بر روی شبکه استیم قرار گرفته است پس اگر ایکس باکس ندارید برای تجربه این بازی حتما گیفت کارت استیم لازمتون خواهد شد.

Alan wake

Alan wakeAlan wake

استودیوی رمدی را همه طرفداران بازی های ویدیویی با عنوان افسانه ای Max payne می شناسند اما مکس پین تنها موفقیت بزرگ رمدی نیست. Alan wake دیگر شاهکار این استودیو در زمینه بازی سازی به شمار می رود. الن ویک که در سال 2010 بر روی کنسول xbox 360  عرضه شد بدون شک یکی از بهترین بازی تاریخ انحصاری تاریخ Xbox به شمار می رود. داستان بازی درباره آلن و یک نویسنده رمان های جنایی است که وارد یک جزیره کوچک شده و در آنجا درگیر اتفاقات مرموزی می شود که به نوعی داستان کتاب جدیدش است.

گرافیک خیره کننده بازی یک قدم رو به جلو در صنعت بازی های ویدیویی به ویژه بر روی پلتفرم ایکس باکس بود. گیم پلی بازی هم بسیار نوآورانه و هیجان انگیز بود که شما تنها با یک چراغ قوه و اسلحه باید از خودتان دفاع بکنید. بطور کلی برای تجربه Alan wake لحظه ای نباید شک کنید.

Fable

اگر از طرفداران قدیمی کنسول xbox هستید حتما با سری بازی های Fable خاطرات زیادی خواهید داشت.یک بازی جهان باز با المان های نقش آفرینی،گرافیک دوست داشتنی ، داستان جذاب و پر پیچ و خم سری بازی های Fable باعث شد تا این فرنچایز به سرعت به یکی از بازی های انحصاری محبوب Xbox محبوب شود. آخرین نسخه این بازی یعنی Fable 3 که در سال 2010 عرضه شد نتوانست موفقیت های قبلی این عنوان را تکرار کند و از آن موقع تا چند ماه پیش خبری از استودیوی Playground games نبود تا در تا مایکروسافت در رویداد xbox showcase  از تریلر نسخه ریبوت شده fable رونمایی کرد و خیال طرفداران ایکس باکس و این بازی تا حدی آسوده شد اما متاسفانه هنوز تاریخ مشخصی برای عرضه این بازی بر ریو کنسول های نسل نهمی مایکروسافت یعنی Xbox serie x مشخص نشده است.

Rise of tomb raider

Rise of tomb raiderRise of tomb raider

سری بازی های محبوب tomb raider از قدیمی ترین بازی های سبک ماجراجویی و سوم شخص است که هنوز که هنوز است طرفدران خیلی زیادی را در دنیای بازی های ویدیویی دارد. بازی Rise of tomb Raider در واقع نسخه reboot شده قسمت اول این سری بازی است که در سال 1997 بر روی Pc منتشر شده بود و این نسخه به صورت انحصاری بر روی کنسول Xbox one و Xbox one x منتشر شد. گرافیک جذاب و دیدنی و گیم پلی عالی که به لطف موتور های گرافیکی کنسول مایکروسافت حاصل شده بود این نسخه از tomb raider را به یکی از محبوب ترین نسخه های این عنوان تبدیل کرده است. در واقع عنوان Rise of tomb raider به عنوان رقب اصلی بازی انحصاری معروف سونی یعنی Uncharted در سبک بازی های نقش آفرینی ماجراجویی به شمار می رود.

Limbo

بعضی از بازی ها نه به خاطر گرافیک خیلی بالا و نه به خاطر تبلیغات وسیع، در ذهن کاربران برای همیشه باقی می مانند و دلیل آن فضای ساختار شکنانه و رو به جلویی است که این بازی ها بوجود می آورند. Limbo قطعا یکی از این بازی هاست. گرافیک ساده اما جذاب و نفس گیر این بازی در کنار داستان جذاب و گیم پلی ساده و نوستالژیک باعث شهرت و محبوبیت این بازی شد. Limbo  در ابتدا جزو بازی های انحصاری xbox بود که پس از انتشار و محبوبیت فراوان آن بر روی گوشی های موبایل و کامپیوتر های شخصی هم عرضه شد و شما تنها با یک گیفت کارت گوگل پلی هم قادر به تجربه این بازی فوق العاده بر روی گوشی ها اندرویدی خود خواهید بود.limbo یک نمونه عالی از یک بازی سرگرم کننده و دلنشین است که مخاطب از تجربه لحظه به لحظه آن لذت می برد.

crackdown

یکی دیگر از فرنچایز های محبوب و انحصاری کنسول های مایکروسافت بازی crackdown است. تا کنون سه عنوان از این بازی اکشن جهان باز منتشر شده و هوادارن این مجموعه منتظر انتشار شماره جدید این بازی هستند. دراین بازی شما در نقش یک پلیس هستید که از لحاظ بیولوژِیکی جهش پیدا کرده و قدرت های عجیبی و این قابلیت لذت بردن از چندین ساعت گیم پلی متنوع رو تضمین میکنه! اما چیزی که باعث شده crackdown محبوبیت بسیاری داشته باشه بخش چند نفره ی این بازیست. درگیری های سنگین، تعداد زیاد افراد حاضر در مپ ها، انفجار های پر تعداد و افکت های شلوغ از ویژگی های اصلی بازی Crackdown است. از نکات قابل ذکر این انحصاری محبوب اینه که شما میتونید هرچیزی در بازی رو تخریب کنید، از منفجر کردن یک دیوار تا پایین آوردن یک ساختمان سبب میشه تجربه ی بازی کردن crackdown کاملا منحصر بفرد باشه.

 



:: برچسب‌ها: گیفت کارت , بازی انحصاری ایکس باکس ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()