نوشته شده توسط : amin

Hoe Android-apps u bespioneren met gebruik van apparaat-identificators |  Kaspersky official blog

بازارهای اپلیکیشن اندروید
اندروید یکی از محبوب‌ترین سیستم‌عامل‌های تلفن همراه در جهان است که تعداد اپ‌های موجود در بازار رسمی آن، گوگل‌ پلی (Google Play)، از ۲.۷ میلیون فراتر رفته است. محبوبیت گسترده اندروید موجب فعالیت‌های مخرب مانند بارگذاری بدافزار (Malware) یا دزدی غیرقانونی شده و هکرها را به خود جذب کرده است. محدودیت دسترسی به گوگل پلی توسط دولت‌ها در بعضی از مناطق جهان و متن‌باز بودن اندروید، موجب شروع به کار بازارهای اپلیکیشن مختلفی مانند یاندکس(Yandex) در روسیه، اپ‌وی‌ان (Appvn) در ویتنام، ، می استور (Mi Store) در چین، کافه بازار در ایران (Cafe Bazaar)، آپ‌تو‌داون (UptoDown) در اسپانیا و اپتوید (Aptoide) در پرتغال شده است. همچنین بسیاری از بازارهای اپلیکیشن مانند اپتوید و گتجر (Getjar) با ارائه اپ‌هایی که گوگلی پلی آن‌ها را حذف کرده است، در رقابت با گوگل پلی هستنند. گوگل پلی مدت‌هاست که بیشترین سهم بازار را در اختیار دارد اما اخیراً تعدادی از بازارهای اپلیکیشن به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند و حق انتخاب‌ بیشتری پیش روی کاربران اندروید قرار گرفته است. این موضوع سؤالاتی در مورد امنیت و رقابت این بازارها ایجاد کرده است. از آنجا که اکوسیستم اندروید روزبه‌روز پیچیده‌تر و متنوع‌تر می‌شود، باید توجه جدی به امنیت اکوسیستم داشت. در این مسیر شرکت‌هایی مانند اپتوید نیز به ما یادآوری می‌کنند که این نقش را به طور کامل به گوگل واگذار نکنیم.

نتایج تحقیق دانشگاه واسدا (Waseda)
این مطالعه توسط محققان امنیتی دیجیتال دانشگاه واسدا و آزمایشگاه‌های Platform Secure NTT انجام شده است. دانشگاه واسدا که به خاطر ظرفیت‌های بالای تحقیقاتی‌اش مشهور است، سومین دانشگاه برتر ژاپن بوده و در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان توسط مؤسسه کاکارلی سیموندز (Quacquarelli Symonds) در سال ۲۰۱۹ در رتبه ۲۰۸ جای گرفته است. همچنین آزمایشگاه ذکر شده، یکی از زیر مجموعه‌های شرکت نیپون (Nippon) است که این شرکت رتبه ۵۱ را در رتبه‌بندی مجله فوربز در سال ۲۰۱۹ کسب کرده است.

در این مقاله فرض شده هر چقدر یک اپ توسط محققان بیشتر دیده شود و مورد بررسی قرار بگیرد، از امنیت بیشتری برخوردار است. این ویژگی با استفاده از آنتی‌ویروس‌های آنلاین بررسی شده است. در صورتی که یک اپ اسکن شده باشد، احتمالاً امن‌تر است. سرویس استفاده شده، ویروس‌توتال (VirusTotal) است. آنتی‌ویروس آنلاینی که شامل بیش از ۶۰ آنتی‌ویروس تجاری مختلف است. برای هر بازار اپلیکیشن، درصد اپ‌هایی که توسط ویروس‌توتال اسکن نشده، محاسبه شده است. بر طبق نتایج، کافه بازار نرخ عدم اسکن بالایی (۷۵.۶٪) داشته است. البته اپ‌های اسکن نشده توسط این آنتی ویروس، مورد بررسی محققان قرار گرفته‌ و درصد بالایی از آن‌ها سالم بوده‌اند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

عوامل مختلفی شاخص امنیتی یک بازار اپلیکیشن را تعیین می‌کنند. به عنوان مثال، اگر یک بازار دارای اپ‌های مخرب زیادی باشد، اما برای جلوگیری از دانلود آن توسط کاربران تلاش شود؛ می‌توان چنین بازاری را تا حدی ایمن دانست. عوامل زیر در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته‌اند:

نرخ اپ‌های ایمن
سیستم بازبینی
نمایش دسترسی‌های اپ
سیستم گزارش‌دهی
علامت برجسته امنیت
وجود HTTPS
برای تعیین یک اپ به عنوان بدافزار، از یک آستانه محافظه‌کارانه استفاده شده است. هر اپ‌ که حداقل ۱۰ بار به عنوان بدافزار شناسایی شده باشد، بدافزار تلقی می‌شود. همچنین هر اپ اگر حداقل ۱۰ بار شناسایی شده و حداقل یک بار برچسب تبلیغات مزاحم گرفته باشد، به عنوان اپ تبلیغاتی مزاحم (Adware) شناسایی می‌شود.

با توجه به نتایج، ژنوم (Genome) یک مجموعه کامل بدافزار است. بازارهای چینی مانند اپ‌چاینا (Appchina) و آنژی (Anzhi) دارای تعداد زیادی بدافزار هستند. اف‌دروید (F-Droid) کمترین تعداد اپ‌ تبلیغاتی مزاحم و بدافزار را داشته است. با توجه به ماهیت محدود این فروشگاه، این نتیجه شگفت‌آور نیست. اف‌دروید یک بازار اپلیکیشن متن‌باز است که میزبان تعداد مشخصی از اپ‌هایی‌ست که به روشی خاص طراحی شده‌اند. امنیت آن بسیار خوب است اما فقط در حدود ۲۶۰۰ اپ کاربردی دارد و برای کاربران معمولی یک گزینه محدود است.

بر طبق نتایج، گوگل‌پلی و کافه‌ بازار دارای تعداد زیادی اپ‌ مطمئن هستند. کافه بازار بر خلاف این که نرخ عدم اسکن بالایی داشت، اما در جایگاه دوم از نظر میزان اپ‌های مطمئن قرار دارد. در این آمار گوگل پلی رتبه هشتم را کسب کرده است. این نتیجه نشان می‌دهد که حتی بازارهای اپلیکیشنی که قبلا توسط محققان بررسی نشده‌اند، می‌توانند نرخ پایینی از بدافزارها را داشته باشند. همچنین ۱۵٪ از اپ‌های موجود در کافه بازار با اپ‌های موجود در گوگل پلی مشترک هستند. این میزان برای اشتراک بدافزار‌ها، ۳۰٪ است. البته بدافزار‌ها همیشه در بازار‌های اپلیکیشن وجود خواهند داشت. نکته مهم وجود یک مکانیزم امنیتی برای مقابله و شناسایی آن‌ها است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

بعد از بررسی سطح ایمنی بازارهای اپلیکیشن مختلف، مقایسه‌ای بین رتبه الکسا (Alexa) و شاخص امنیت انجام شده است. نتایج نشان می‌دهد که بهترین شاخص امنیت را اپتوید دارد. قابل توجه است که بسیاری از بازارهای اپلیکیشن با وجود رتبه خوب الکسا ماند بایدو و می استور دارای شاخص امنیتی پایینی هستند. شرکت یاندکس نیز با وجود عقد قرارداد با آنتی‌ویروس کسپراسکای (kaspersky) و رتبه الکسای خوب، شاخص امنیتی پایینی داشته است. این بازارهای اپلیکیشن که کاربران زیادی دارند، نیاز به بهبود شاخص امنیتی خود دارند. از آنجا که شاخص‌های پایین، به دلیل نرخ بالای بدافزارها ایجاد می‌شوند؛ باید مکانیزمی برای حذف سریع اپ‌های شناسایی شده تدوین گردد.

پیشنهاد محققین به ذینفعان اکوسیستم اندروید
محققین با توجه به یافته‌های خود، پیشنهادهای زیر را به ذینفعان اکوسیستم اندرویدی پیشنهاد کرده‌اند.

کاربران نهایی:
برای اطمینان از ایمنی اپ‌ها، شاخص‌های گفته شده را بررسی کنند.

توسعه‌دهندگان اپ:
وجود نسخه‌های مشابه در فروشگاه‌های مختلف را بررسی کنند. با توجه به احتمال انتشار اپ‌های مشابه بدون اجازه توسعه‌دهندگان، اقدامات لازم برای جلوگیری از کپی‌برداری را انجام دهند. برای اپ‌های پولی، علاوه بر انجام مراحل فوق، کتابخانه تأیید مجوز (License Verification Library – LVL) را نیز اجرا کنند. اجرای مناسب آن می‌تواند مانع از راه‌اندازی چندین نسخه مشابه از یک اپ شود.

بازارهای اپلیکیشن:
شاخص‌های امنیتی ارائه شده را بهبود دهند تا امنیت اپ‌ها برای کاربران نهایی قابل مشاهده و اندازه‌گیری باشد. به اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد اپ‌های مخرب و یا اپ‌های کپی شده غیرقانونی، مفید خواهد بود.

 

 

فروشگاه برنامه بایدو (Baidu) بالاترین شاخص امنیتی را در بین چینی‌ها داشته است. به طور قطع این مطالعه محدودیت‌های خاصی دارد. به عنوان مثال فروشگاه‌های برجسته چین مانند تنسنت مای‌اپ (Tencent My App) و هوآوی (Huawei) مورد مطالعه قرار نگرفته‌اند.



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amin

آیتونز چیست؟

اگر از دستگاه های اپل مثل آیفون، مک بوک و آی پد استفاده می کنید حتما با آیتونز آشنایی کامل دارید و حتما می دانید بدون آیتونز از محصولاتتان نمی توانید استفاده خاصی انجام دهید، اما اگر از محصولات اپل هیچ وقت استفاده نکرده اید این سوال پیش می آید که آیتونز چیست ؟ آیتونز یک برنامه مدیریت فایل، موسیقی، عکس و اپلیکیشن رایگان، برای دستگاه های شرکت اپل است که بدون آن تقریبا هیچ کدام از مواردی که نام برده شد را نمی توانید استفاده کنید.در واقع شما برای هر گونه انتقال موسیقی و عکس و آپدیت هر برنامه ای به آیتونز احتیاج دارید. برای نصب آیتونر می توانید وارد سایت Itunes.com شده و برنامه آیتونز را بر روی دستگاهی که استفاده می کنید دانلود و نصب کنید. در ادامه با فروشگاه اینترنتی گیفت کارت لند همراه باشید.

امکانات آیتونز

در محصولاتی به غیر از اپل، اگر قصد انتقال آهنگ، عکس، کتاب صوتی و حتی برنامه های مختلف را داشته باشید می توانید به راحتی با وصل کردن کابل گوشی به کامپیوتر شخصی و یا لپ تاپ خود ،این انتقال داده را انجام دهید اما برای محصولات اپل این روش کارایی نداره. حالا سوالی که پیش می آد این است که امکانات آیتونز چیست ؟  شما با استفاده از آیتونز به آرشیو بزرگی از انواع موسیقی و برنامه های کاربردی پولی و غیر پولی دسترسی پیدا می کنید. برای استفاده از برنامه های پولی که فقط به یک اپل آیدی احتیاج دارید. برنامه های پولی و بیشتر موسیقی ها و کتاب های صوتی هم با یک گیفت کارت اپل و یا آیتونز برای شما قابل دسترس می شوند. همچنین در آخر یکی از بهترین کاربرد های آیتونز امکان بک آپ گیری از برنامه ها، عکس ها و موسیقی های دستگاه شماست

چگونه می توان از آیتونز استفاده کرد ؟

چگونه می توان از آیتونز استفاده کرد ؟چگونه می توان از آیتونز استفاده کرد ؟

حالا که متوجه شدید آیتونز چیست، احتمالا می خواهید نحوه نصب و استفاده آیتونز به دستگاه اپل خود ( آیفون، آی پد ، آیپاد ) را یاد بگیرید. اگر از مک بوک و یا کامپیوتر های مک استفاده می کنید که آیتونز به صورت پیش فرض بر روی آن نصب شده است. اما اگر از کامپیوتر های با سیستم عامل ویندوز استفاده می کنید لازم است که اول آیتونز را از سایت خود آیتونز دانلود و نصب کنید. بعد از نصب، مشخصات اپل آیدی خود را وارد آیتونز کنید تا دستگاه شما را شناسایی کند .بعد از این مرحله شما به آیتونز دسترسی خواهید داشت و می توانید موزیک هایی که حتی بر روی سی دی دارید را به موزیک دیجیتال تبدیل کنید و بر روی دستگاه انتقال دهید. برای همه کارهایی که در ارتباط با عکس و موزیک دارید می توانید از قسمت library آنها را انجام دهید.

آیتونز استور

همانطور که قبلا گفته شد در نرم افزار آیتونز قسمتی به نام Store وجود داره که از طریق این قسمت می توانید برنامه ها و همه آیتم های پولی برای دستگاه خودتان را خریداری کنید. بیشتر موزیک ها و برنامه های کاربردی احتیاج به خریداری شدن دارند پس آشنایی با این قسمت برای استفاده درست از آیتونز برای شما اهمیت فراوانی خواهد داشت. برای استفاده از امکانات Store ابتدا اپل آیدی خودتان را وارد آیتونز کنید. برای خریداری کردن محصولات نیاز به کارت های اعتباری خواهیدداشت. اگر دارید، که کارتان راحت است اما اگر به آنها دسترسی ندارید می توانید که از گیفت کارت های اپل و آیتونز برای شارژ حساب کاربری و دانلود استفاده کنید. آیتونز استور یکی از بزرگترین آرشیو های موزیک، کتاب های صوتی، ویدیو و … را داراست پس ارزش هزینه کردن برای استفاده از آیتم های جذاب آن را خواهد داشت.

انتقال فیلم ، عکس و موزیک به آیفون

انتقال فیلم ، عکس و موزیک به آیفونانتقال فیلم ، عکس و موزیک به آیفون

یکی از مهمترین کاربرد های آیتونز انتقال موزیک و فیلم و عکس ها از روی کامپیوتر بر روی گوشی آیفون است و یا برعکس.تا اینجا تقریبا متوجه شدید که آیتونز چیست، حالا برای انتقال عکس ها و موزیک ها چکار باید انجام داد؟ انتقال فیلم، عکس و موزیک از کامپیوتر بر روی آیفون بوسیله آیتونز بسیار آسان است. برای راحتی کار در آیتونز از قسمت library یک کتابخانه برای موزیک هایتان درست کنید. با وارد شدن به آن کتابخانه می توانید با drag and drop موزیک هایی که می خواهید منتقل کنید را وارد این کتابخانه کنید.بعد از این مرحله دکمه همگام سازی ( Sync)را فشار دهید و به همین راحتی موزیک های شما از کامپیوتر بر روی آیفون شما منتقل می شوند. برای انتقال ویدیو و عکس هم دقیقا از همین روش می توانید استفاده کنید فقط کافیست تا یک کتابخانه جداگانه برای ویدیو ها درست کنید.

گیفت کارت آیتونز چیست ؟

همانطورکه قبلا توضیح داده شد برای استفاده از بعضی از برنامه ها، موزیک ها و یا ویدو های ItunesStore باید این موارد را خریداری کنید. راحت ترین راه حل استفاده از گیفت کارت های آیتونز است که کاربرد و روش استفاده از آنها خیلی شبیه گیفت کارت گوگل پلی، گیفیت کارت اسپاتیفای و سایر گیفت کارت هاست.شما با وارد کردن کد گیفت کارت، حساب برنامه آیتونز حسابتون رو شارژ کرده و میتوانید برنامه ها را خریداری کنید.اکثر برنامه ها با قیمت پایه 0.99 دلار هستند و شما میتوانید با خرید گیقت کارت با مبالغ مختلف از آیتونز استور استفاده کنید.از گیفت کارت آیتونز میتوان به عنوان یک هدیه خیلی خوب برای کسانی که دستگاه اپل دارند استفاده کرد.

نحوه انتقال موسیقی از آیتونز به اندروید

انتقال فیلم ، عکس و موزیک به آیفونانتقال فیلم ، عکس و موزیک به آیفون

می دانیم آیتونز چیست و چه نقشی در محصولات مربوط به اپل ایفا می کند. حالا فرض کنید شما موزیک خواننده های مورد علاقه تون را از طریق آیتونز خریداری کردید، این فایل ها بر روی کامپیوتر شما قراردارند حالا می خواهید آنها را به یک دستگاه اندرویدی منتقل کنید. آیا این کار امکان پذیر است ؟ راه هایی برای این کار وجود دارند، یک روش این است که library موزیک های خود در آیتونز را به صورت دستی بر روی کامپیوتر کپی پیست کرده و بعد از اون، با کابل usb  موزیک ها رو بر روی گوشی اندروید منتقل کنید. یک روش دیگر استفاده از برنامه double twist sync است که در واقع به عنوان واسطه ای بین اندروید و آیتونز عمل می کند و با استفاده از آن می توانید موزیک های دلخواهتان را بر روی سیستم اندروید هم گوش کنید.

بکاپ گیری با آیتونز

یکی از مشکلات در آیفون و آیپد  زمانی است که می خواهید IOS دستگاهتان را بروزنمایی کنید. گاهی در این راه مشکلاتی پیش می آید که باعث می شود عکس ها ، برنامه ها و یا موزیک های گوشی شما از دست بروند. بهترین کار برای جلوگیری از این مشکل بکاپ گرفتن از دستگاه اپل شماست. حالا نقش آیتونز چیست ؟ بکاپ گیری یکی از کاربرد های خوب آیتونز است که این کار را بسیار راحت کرده، گوشی خود را به کامپیوتر وصل کرده و برنامه آیتونز رو باز کنید در قسمت اصلی آیتونز در قسمت Backups می توانید کل محتویات گوشی و یا فقط از عکس های روی گوشی بکاپ بگیرید. به همین راحتی backup  گرفته اید و دیگر نگرانی بابت از دست رفتن اطلاعات نخواهید داشت. برای Restore کردن اطلاعات هم به همین روش گوشی خود را به کامپیوتر وصل کنید ولی این بار گزینه Restore Baclups را انتخاب کنید

ویژگی  پخش همزمان آیتونز

ویژگی پخش همزمان آیتونزویژگی پخش همزمان آیتونز

تا اینجا بیشتر متوجه شدیم آیتونز چیست و چه کاربردی برای انتقال عکس و فیلم و موزیک دارد اما در این قسمت می خواهیم ترفندها و ویژگی های دیگر آیتونز را معرفی کنیم. شما می توانید با آیتونز پلی لیست های مختلفی برای موزیک گوش کردن درست کنید. همچنین می توانید با قسمت up next در حین آهنگ گوش کردن، پلی لیست بعدی دلخواهتان را هم بسازید. یکی از ویژگی های کاربردی آیتونز هوم شیرینگ است. شما با این ویژگی می توانید تا حداکثر 5 library  مختلف را همزمان از دستگاه های مختلف اپل خود پخش کنید، پس دیگر لازم نیست برای هر دستگاه برای پخش موزیک library جداگانه تعریف کنید. اگر چند دستگاه مختلف پشتیبانی کننده از قابلیت ایرپلی اپل نظیر اپل تی‌وی، اسپیکر ایرپلی و … را در اختیار دارید، می‌توانید به طور همزمان موزیک‌های مورد نظرتان را با آیتونز در تمام دستگاه‌های موجود پخش کنید.

ارورهای آیتونز و راه حل رفع آن

آیتونز شاید پر کاربرد ترین و مهم ترین نرم افزار مرتبط با سیستم عامل های اپل باشد که بدون آن کار کردن با این محصولات عملا غیر ممکن است، اما این نرم افزار هم مانند سایر برنامه ها باگ و مشکلات خاص خودش را دارد. ارور ها و مشکلات آیتونز چیست ؟ گاهی هنگام استفاده، با ارور هایی مواجه خواهید شد که به صورت کد عددی نمایش داده می شوند. اکثر این ارور ها با باز و بسته کردن برنامه، آپدییت کردن آیتونز حل خواهند شد. ارور های رایج که به راحتی حل شدنی هستند اما تعدادشان کم نیست و در این مطلب نمی شود همه آنها را معرفی و راه حل آنها را شرح داد. راحترین کار این است هنگام مواجه با هر ارور در آیتونز، کد ارور را سرچ کرده تا با دنیایی از راه حل های مختلف و سریع برای رفع آن ارور آشنا شوید.

منبع : https://bit.ly/2ING2ZV



:: برچسب‌ها: آیتونز چیست ؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amin

Samsung A10 Black 6.2" 2GB / 32GB, Zwart

۱. طراحی و جنس بدنه
برنده: گلکسی A10s

گلکسیA10 و A10s هر دو از پل پشتی پلاستیک بهره می‌برند که تا لبه‌های بدنه هم کشیده شده است. A10s از نظر عرض و طول حدود ۱.۲ میلیمتر بزرگتر است اما وزن هردو گوشی از ۱۶۸ گرم فراتر نمی‌رود.

در پنل پشتی گلکسیA10 تنها دوربین و فلاش دیده می‌شود اما A10s دارای دوربین دوگانه است و فلاش زیر این ماژول قرار گرفته است. همچنین A10s به اسکنر اثر انگشت هم مجهز شده که برای باز کردن قفل صفحه شما را از وارد کردن پین یا ترسیم الگو بی نیاز می‌کند.

در پنل جلو هم هردو گوشی دارای نمایشگری با ابعاد مشابه هستند که بالای آن یک بریدگی قطره‌ای جاخوش کرده است. بنابراین در ابن بخش از مقایسه با توجه به ابعاد و جنس بدنه مشابه ما خرید گلکسی A10s است چرا که از اسکنر انگشت بهره می‌برد.

۲. نمایشگر
برنده: گلکسی A10s
اقتصادی‌های سامسونگ هر دو از نمایشگرهای ۶.۲ اینچی با وضوح ۷۲۰ در ۱۵۲۰ پیکسل بهره می‌برند اما کمتر فروشنده‌ای از تفاوت اصلی بین پنل‌های آنها به شما می‌گوید.

علی رغم این شباهت ظاهری گلکسی A10 به پنل IPS مجهز شده اما مدل دیگر از PLS بهره می‌برد. PLS که فناوری اختصاصی سامسونگ به شمار می‌رود، نسبت به IPS رنگ و به ويژه طیف‌های قرمز و صورتی را دقیق‌تر و لطیف‌تر به تصویر می‌کشد. دیگر مزیت پنل به کار رفته در گلکسی A10s به روشنایی بالاتر و زاویه دید گسترده‌تر برمی گردد که تماشای محتوا را به تجربه‌ای دلپذیرتر تبدیل خواهد کرد.

۳. سخت افزار
برنده: گلکسی A10

سامسونگ هر دو موبایل را با پردازنده ۸ هسته‌ای روانه بازار کرده است. گلکسی A10 از چیپست اگزینوس ۷۸۸۴ با حداکثر کلاک ۱.۶ گیگاهرتز برخوردار است اما A10s به تراشه مدیاتک هلیو با پردازنده ۸ هسته‌ای مجهز شده که فرکانس تمام هسته‌ای آن به ۲ گیگاهرتز می‌رسد.

شاید در نگاه اول چیپست A10s قوی‌تر به نظر برسد اما واقعیت چیز دیگری است. تراشه اگزینوس به لطف هسته‌های کورتکس A73 حدود ۱۴ درصد از حریف قوی‌تر است و در ویدیوی فوق هم مشخص است که در باز کردن برنامه‌ و بازی سریعتر عمل می‌کند. اغلب مدل‌های عرضه شده از این دو موبایل در بازار ایران به ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی از نوع eMMC 5.1 مجهز شده و از این نظر تفاوتی بین آنها وجود ندارد.

با توجه به قوی‌تر بودن چیپست اگزینوس ۷۸۸۴ اگر سرعت در پردازش برنامه‌ها برایتان مهم‌ترین ویژگی است گلکسی A10 را خریداری کنید.

۴. باتری
برنده: گلکسی A10s
باتری پر ظرفیت قابلیت مهمی است که شما را از چسبیدن مدام به پریز یا استفاده از پاوربانک بی نیاز می‌کند. در این مورد هم گلکسی A10s با باتری ۴ هزار میلی آمپرساعتی خود حرف اول را می‌زند در حالی که گلکسی A10 به باتری ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. در هیچ یک از این دو موبایل خبری از شارژ سریع نیست.

۵. دوربین
برنده: گلکسی A10s

در پنل پشتی گلکسی A10 تنها یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی به چشم می‌خورد و اثری از دوربین‌های تله فوتو یا عمق سنج نیست، در نتیجه نباید چندان روی تصاویر پرتره حساب باز کنید. دوربین سلفی این گوشی هم ۵ مگاپیکسلی است و کیفیت تصاویر آن چنگی به دل نمی‌زند.

در نقطه مقابل گلکسی A10s دوربین دوگانه‌ای با سنسور اصلی ۱۳ مگاپیکسلی دارد و در کنار آن هم دوربینی ۲ مگاپیکسلی برای سنجش عمق قرار گرفته که به افزایش کیفیت تصاویر پرتره کمک می‌کند.

از نظر دوربین سلفی هم گلکسی A10s یک گام جلوتر قرار گرفته و میزبان سنسوری ۸ مگاپیکسلی است. از طرف دیگر دوربین گلکسی A10s دارای اپرچری یا ضریب اف ۱.۸ است که اجازه ورود نور بیشتر و در نتیجه ثبت تصاویر با کیفت‌تری را می‌دهد.



:: برچسب‌ها: a10Ta10s ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amin

بررسی پلی استیشن 5

بالاخره بعد از مدت ها انتظار پلی استیشن 5 به بازار عرضه شد و طرفداران  گیم و بازی می توانند جدیدترین کنسول سونی را تجربه کنند. برای افرادی که با کنسول پی اس 4 خاطرات زیادی داشته اند و هزینه زیادی برای بازی های مختلف و گیفت کارت PS4 ودسته و … کرده اند شاید باورش سخت باشد که دیگر باید با یکی از موفق ترین کنسول های دنیای گیم تاریخ خداحافظی کنند. حالا مهمترین سوالی که برایمان ممکن است  پیش بیاید  این است که مشخصات کنسول نسل نهم سونی یعنی ps5 چیست و چه ویژگی های جدیدی دارد و مهمترین دغدغه این است که قیمت این کنسول چقدر است؟ در این مقاله سعی کرده ایم تا کنسول ps5 را از همه نظر بررسی و معرفی کنیم تا بتوانید با آن بیشتر آشنا شده و ببینید که با توجه به ویژگی هایش ارزش این همه خرج دارد یا خیر.

شکل ظاهری Ps5

از روزی که سونی از پلی استیشن 5 رونمایی کرد تا امروز که این کنسول عرضه شده بحث و حرفای زیادی راجع به شکل ظاهری ps5 مطرح شده است. Ps5 بزرگترین کنسول سونی تا به امروز ( حتی بزرگتر از Ps3) هست و با طول 39 و عرض 26 سانتی متری باید محل مناسب و جای کافی برای قراردادن آن داشته باشید. بر خلاف سه کنسول قبلی سونی، ps5 در حالت عمودی و ایستاده شکل بهتری دارد، البته برای قرار گرفتن دستگاه چه به صورت افقی و چه عمودی باید از پایه های موجود  در جعبه کنسول استفاده کنید. Ps5 در هنگام  عرضه فقط در رنگ سفید موجود است که البته بعدها رنگ مشکی آن هم به بازار خواهد آمد.

کیفیت ساخت

کیفیت ساختکیفیت ساخت

 

بدنه پنل های سفید رنگ پی اس 5 از جنس پلاستیک محکم و  با مقاومت بالا ساخته شده که باعث گرانتر شدن این محصول شده است. قسمت سیاه رنگ دستگاه که در واقع قسمت جلویی پلی استیشن 5 می باشد، مانند ps4 یک دکمه پاور و یک دکمه خروج دیسک دارد. همچنین یک خروجی USB به همراه یک خروجی Type C در همین قسمت تعبیه شده است. باید توجه کنید این قسمت مشکی رنگ پلی استیشن به شکلی است که اثر انگشت بر روی آن باقی می ماند و اگر مراقب نباشید امکان خط افتادن بر روی آن وجود دارد.

مشخصات سخت افزاری

حالا میخواهیم راجع به مشخصات سخت افزاری پلی استیشن 5 و پیشرفت های این کنسول نسبت به ps4 صحبت کنیم. مهمترین مشخصه ps5 قابلیت استفاده از هارد ssd 825 گیگابایتی و حافظه 16 گیگابایتی داخلی است که این مورد باعث می شود تا سرعت لودینگ بازی ها به میزان قابل توجهی کوتاه شود.  Cpu این کنسول Zen2  هشت هسته ای و پردازنده گرافیکی آن RDNA 2 با قدرت 10.28 ترافلاپسی است که البته نسبت به رقیب اصلی کنسول سونی یعنی Xbox خیلی مشخصات بالایی نیست. کنسول ps5 دیسک درایو مجزای بلوری – 4 kدارد.  قسمتی که خیلی ps5   رو جذاب می کند خروجی تصویر 8 kآن است که البته هنوز شرکت های تولید کننده بازی خیلی به بازی های  8 k  روی نیاورده اند و فعلا باید برای لذت بردن از تصاویر با 8 k  منتظر بمانیم.

ویژگی های نرم افزاری

ویژگی های نرم افزاریویژگی های نرم افزاری

اولین تغییری که در رابط کاربری ps5 نسبت ps4 جلب توجه می کند عوض شدن رنگ آبی پس زمینه به رنگ طوسی است. آیکون و منوها کوچکترشده  و به گوشه رفته اند و بیشترین تمرکز بر روی بازی که انتخاب می کنید قرار دارد و عکس پس زمینه عکس بازی رو نمایش می دهد. مراحل دسترسی به منو هایی مثل Library  و Network طولانی تر شده و لازم است دکمه های بیشتری را  بزنید تا به آن برسید که این مورد کاربرانی که به منوی Ps4 عادت کرده بودند را کلافه می کند. اما شاید بهترین تغییر وارد شدن فروشگاه psn  به منوی اصلی پلی استیشن است که دیگر لازم نیست برای استفاده از گیفت کارت های Psn و بقیه امکانات آن مرتب منوی کاربریتان را عوض کنید.

دسته های جدید ps5

شاید کنجکاو بر انگیز ترین قسمت پلی استیشن 5 برای طرفداران دسته های ps5 باشد، سونی بالاخره بعد از سه نسل تصمیم به عوض کردن طراحی و تکنولوژی دسته های پلی استیشن گرفت و در کنسول نسل نهم از دسته های دوال سنس خودش رونمایی کرد. وزن این دسته نسبت به دسته نسل قبل سنگین تر و خوش دست تر شده است. دکمه های این کنترلر نسبت به دسته های دوال شوک نسل قدیم خیلی نرم تر شده و تفاوت دکمه های L2  با L1 رو با اولین استفاده کاملا متوجه خواهید شد و در آخر تکنولوژی ویبره دوال سنس، این دسته ها رو یک لول بالاتر برده است بطوری که در حین بازی، لرزش سطوح و موقعیت های مختلف رو کاملا شبیه سازی کرده است. می توان اینطور نتیجه گیری کرد که دسته های جدید Ps5 انتظارات گیمر ها و طرفدار ها رو کاملا براورده کرده است.

بازی های نسل جدید پلی استیشن

بازی های نسل جدید پلی استیشنبازی های نسل جدید پلی استیشن

از عوامل اصلی پرطرفدار بودن پی اس 4 در نسل قبل بازی های با کیفیت و اختصاصی بود که برای این پلتفرم عرضه شده بود و توانست مخاطب بیشتری نسبت به رقیبش یعنی ایکس باکس جذب کند. با عرضه شدن پلی استیشن 5 همه منتظرندببیند چه عنوان هایی همراه با آن عرضه می شود، شاید مهمترین بازی  که همین اول کار منتشر می شود  spider-man : miles morales هست که ادامه قسمت اول بازی اسپایدر من در ps4 است. البته بازی خیلی مورد انتظار cyberpunk  هم قراراست یک الی دو ماه بعد از اینکه برای کنسول های نسل قبل عرضه شد برای کنسول ps5 هم عرضه شود. در کل می توان گفت اکثر شرکت های تولید کننده بازی برای این نسل برنامه های مهمی دارند مثل بازی پرطرفدار God of war 2 و یا call of duty که نسخه آخرش جزو بهترین بازی های جنگی ps4 شناخته شده بود.

آیا مشکل گرما و صدای پلی استیشن حل شده است ؟

یکی از مشکلات ps4 که خیلی مورد بحث بود گرم شدن دستگاه و یا صداهای خیلی زیاد کنسول موقع بازی کردن بعضی از بازی ها بود. به همین خاطر سونی هنگام رونمایی از ps5 خیلی روی این دو موضوع مانور داد. مشکل داغ شدن دستگاه به خاطر نوع طراحی آن که از سه طرف گرما رو به بیرون منتقل می کند تا حد زیادی برطرف شده است. در کنسول نسل قبل مخصوصا همین اواخر که بازی هایی با مشخصات خیلی بالاتری عرضه شدند مشکل سر وصدا و فن دستگاه خیلی مرسوم بود که در ps5 این مشکل به طور کامل برطرف شده و شما موقع بازی کردن هیچ صدای اضافه ای از دستگاه نخواهید شنید. البته باید منتظر بمانیم تا بازی های بیشتری برای ps5  عرضه شود تا ببینیم بازی هایی که از ظرفیت کنسول به طور کامل استفاده خواهند کرد باعث بروز این دو مشکل می شوند یا خیر.

قیمت ps5

قیمت ps5قیمت ps5

همه مزیت هایی که راجع به پلی استیشن 5 توضیح دادیم تا زمانی که از قیمت جدیدترین کنسول سونی خبردار نباشیم نمی توانند باعث خرید ما شوند. PS5 در دو مدل 499 دلاری و 399 دلاری عرضه می شود. فرق این دو کنسول در چیست؟ در مدل 399 دلاری شما قابلیت استفاده از دیسک های فیزیکی را نخواهید داشت و فقط می توانید از بازی هابه صورت دیجیتالی استفاده کنید برای همین قیمت این دستگاه ارزان تراست، اینجاست که گیفت کارت های پلی استیشن به کار ما می آید. درست است  قیمت نسخه فیزیکی ps5 نسبت به پلی استیشن   تفاوت زیادی نکرده، اما قیمت دسته و لوازم جانبی ps5 نسبت به قبل افزایش داشته است.برای خرید یک دسته اضافه برای کنسول جدید باید تقریبا 70 دلار هزینه کنید و در آخر قیمت بازی های ps5 هم نسبت به ps4 افزایش حدود 25 درصدی داشته است پس خیلی خوشحال نباشید.

آیا می توان از بازی های ps4 در ps5 استفاده کرد ؟

شاید یکی از ویژگی هایی که گیمرها را خیلی هیجان زده کرده است پشتیبانی ps5 از بازی های ps4 هست. طبق گفته سونی ps5 قابلیت پشتیبانی از 99 درصد بازی های پلی استیشن 4 را هم دارد و این امکان را  برای گیمر ها فراهم کرده تا بتوانند هم از دیسک های بازی های ps4 و هم از بازی های دیجیتالی خودشان بر روی کنسول ps5 استفاده کنند. شما قادرید حتی save های بازی های ps4 خودتان را با کابل usb به ps5 منتقل کنید و اگر اشتراک playstation plus داشته باشید از طریق فضای ابری سیو های بازی های نسل قبلتان را به ps5 منتقل کنید. در آخر نگران اینکه چه بازی هایی قابلیت اجرا بر روی دو کنسول رو دارند نباشید اکثر عنوان های مهم و پرطرفدار مثل last of us part2 قابلیت اجرا بر روی ps5 رو نخواهند داشت.

Ps5  یا xbox

اگر راجع به تفاوت ها و ویژگی های هر کدوم از کنسول های مایکروسافت و سونی بخواهیم توضیح بدهیم می توانیم در مورد هر کدام به اندازه یک کتاب صحبت کنیم اما بطور خلاصه اینکه کدام کنسول رو تهیه کنیم کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. از نظر قیمتی این دو کنسول تفاوت آنچنانی با هم دیگه ندارند. کنسول های مایکرو سافت همیشه از نظر مشخصات سخت افزاری کمی بالاتر از کنسول های سونی بوده اند اما این تفاوت آنچنانی در عملکرد بازی های مشترکی که بر روی دو کنسول عرضه می شدند، نداشته است. عامل برتری ps4 بر xbox one در نسل قبل تنها به بازی های اختصاصی پلی استیشن محدود می شد که مایکروسافت سعی کرده در این نسل این ضعف را برطرف کند و فعلا هنوز زود است که بخواهیم تصمیم بگیریم کدام کنسول در این نسل دست بالا رادارد . پس فعلا کمی باید صبر کنیم.

منبع : https://bit.ly/37G8m8G



:: برچسب‌ها: ps5 ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amin

Best Headphones for Running 2020 | Wireless Running Headphones

هدفون :
از هدفون فقط برای گوش دادن به موسیقی استفاده می‌شود و چون دارای میکروفون نیست، قابلیت مکالمه ندارد.اتصال هدفون به منبع صوتی می‌تواند به‌صورت سیمی و یا بی‌سیم(بلوتوثی) انجام شود.هدفون‌ها بر روی هر دو گوش جای می‌گیرند و اصطلاحاً on-ear هستند.

هدفون از دوپایه اسپیکر تشکیل‌شده که به هم متصل هستند وجود یک اسپیکر برای گوش سمت راست و یک اسپیکر برای گوش سمت چپ موجب می‌شود که افراد هنگام استفاده از هدفون،تجربه خوبی در دریافت صدای استریو داشته باشند.

اتصال هدفون معمولاً به سه صورت جک 5/3 و 2.5 میلی‌متری،پورت USB و یا به‌صورت بلوتوث انجام می‌شود.

هدست درواقع هدفونی است که با یک میکروفون مجهز شده است. هدست‌ها کاربردهای مختلفی دارند به‌طور مثال در مراکز مخابراتی یا شرکت‌های خدماتی پشتیبانی که نیاز به پاسخگویی سریع تلفن و کار کردن همزمان با دست‌ها را دارند از هدست استفاده می‌کنند.به‌عبارت‌دیگر با کمک هدست برخلاف هدفون می‌توان یک ارتباط دوطرفه برقرار کرد.

میکرفون قرار داده‌شده در هدست ازلحاظ راحتی استفاده نیز توسعه پیداکرده است. به این صورت که میکروفون آن به‌صورت چرخشی حرکت می‌کند و هرکس با توجه به نیاز خود می‌تواند موقعیت و فاصله آن را با صورت و دهان خود تنظیم کند از سوی دیگر انواعی از هدست وجود دارند که مستقیماً به کامپیوتر یا تلفن وصل می‌شوند،به همین خاطر هدست‌‌ها مناسب‌ترین وسیله برای استفاده در مراکز تماس و همین‌طور سیستم‌های تلفنی و پاسخگویی مبتنی برVoIP هستند. درواقع با داشتن هدست کاربر با دستگاه ارتباطی(تلفن - کامپیوتر)یکپارچه می‌شود و به‌مرور پس از استفاده از آن، تأثیر آن را در بهبود وضعیت کاری و همچنین صرفه‌جویی در زمان را احساس می‌کند.

هدست‌ها در دو نوع کلی طبقه‌بندی می‌شوند :
نوع اول (تک گوشی) که گوشی آن فقط بر روی یک گوش قرار می‌گیرد و گوش دیگر آزاد است. این مدل درجاهایی استفاده می‌شود که نیاز به درگیر بودن همزمان دو گوش نیست، همچنین امکانی را فراهم می‌کنند تا با گوش دیگر خود که درگیر نیست صدای محیط را کاملاً بشنویم و با آن در تعامل باشیم. مدل‌هایی که دارای تگ گوشی هستند با سیگنال‌های آنالوگ کار می‌کنند چون اساساً برای شنیدن موسیقی طراحی نشده‌اند.

نوع دوم (کامل) که هر دو گوش را پوشش می‌دهند و برای مراکز پاسخگویی تلفنی که نیاز به تمرکز بر روی مکالمه رادارند و از شلوغی صدای محیط می‌خواهند به دور باشند مناسب می‌باشد البته این مدل به دلیل پشتیبانی از صدای استریو،برای گوش کردن به موسیقی و فایل‌های استریو هم مناسب می‌باشد.

هدست ها ازنظر نوع قرارگیری میکروفون نیز به 2 نوع تقسیم می‌شوند :
میکروفون داخلی :
در این مدل،میکروفون در بالای محفظه میکروفون قرار دارد و این بازو(همان مسیری که از گوش تا نزدیک دهان کشیده شده است) وظیفه‌ی انتقال صدا را بر عهده دارد. یعنی سنسور میکروفون کنار دهان نیست بلکه کمی عقب‌تر قرارگرفته و صدا پس از طی مسیر در داخل بازو به میکروفون می‌رسد و ضبط می‌شود.

میکروفون خارجی :
در این مدل،میکروفون در انتهایی‌ترین قسمت بازوی میکروفون قرار دارد. مدل‌های جدیدتر این‌گونه هدست‌ها دارای نویز گیرNoise-cancelling می‌باشد. این سیستم که مربوط به میکروفون هدست است،امکانی را فراهم می‌کند تا نزدیک‌ترین صدا به میکروفون(که همان صدای شما باشد) ضبط شود،به عبارتی میدان پذیرش صدا در این میکروفون ها 360 درجه نیست. این نوع میکروفون ها از میدانی به شکل 8 (انگلیسی)،صداها را از دو جهت( مستقیم و دقیقاً برعکس) جمع‌آوری می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود تا صداهایی که از جهات دیگر به سمت میکروفون می‌آیند دریافت نشوند بنابراین در هنگام صحبت کردن یا ضبط صدا،نویز بسیار کمی از محیط اطراف،مزاحم کارتان خواهد شد.

انواع اتصال :
هدست‌ها و هدفون‌ها وسایل جانبی به‌حساب می‌آیند و برای کارکردشان باید به‌وسیله‌ی دیگری متصل شوند.این اتصال‌ها در هر نوعی که باشند،فرم‌های اتصال مختلفی دارند.اتصالاتی از قبیل : جک‌های 5/2 میلی‌متری،جک‌های 5/3 میلی‌متری،رابط USB‌،اتصالات بی‌سیم بلوتوثی و انواع مختلف سوکت تلفنی مانند رابط RJ9


مقایسه قیمت هدست و هدفون:
قیمت هدفون‌ها همیشه کمتر از هدست‌های مشابه است چون هدست‌ها یک میکروفون جهت دریافت صدا نیز دارند که قیمت را افزایش می‌دهد.به‌طور مثال اگر قیمت یک هدفون 20 دلار باشد،قیمت هدست مشابه با همان ویژگی‌ها تقریباً 30 دلار است؛ یعنی یک و نیم برابر!

ایرفون :

زیرمجموعه‌ای از هدفون،که گوشی آن‌ها بسیار کوچک‌تر از مدل‌های قبلی است. این مدل به‌طور مستقیم در گوش قرار می‌گیرد اما به کانال گوش وارد نمی‌شود. قابل‌حمل و راحت هستند ولی برخی معتقدند راحت نیست و گوش را اذیت می‌کند.
کاربرد ایرفون بیشتر برای دستگاه پخش موسیقی MP3 و موارد مشابه است. اتصال این محصولات از طریق سیم و بی‌سیم(بلوتوث) است و به دلیل وزن سبک کاربرد زیادی مخصوصاً بین کاربران جوان و ورزشکاران دارد. برخی از ایرفون‌ها دارای میکروفون بوده و درنتیجه قابلیت مکالمه دارند. ایرفون در داخل گوش کاربر جای می‌گیرد و اصطلاحاً in-ear است.

هندزفری :

هندزفری در حقیقت نوعی هدست است که برای موبایل و پخش‌کننده‌های صدا مناسب است و با استفاده از آن دیگر نیازی به در دست گرفتن گوشی در هنگام رانندگی یا ورزش نیست و در ضمن به کمک آن، امواج مضر گوشی به فرد آسیب نمی‌رساند.درعین‌حال کلیدهای کنترلی مربوط به گوشی موبایل مانند پاسخ دادن تماس، رد کردن تماس و … را دارا است. هندزفری‌ها در دو نوع سیم‌دار و بی‌سیم(بلوتوثی) وجود دارند.

البته لازم به توضیح است که هندزفری‌ها در شکل‌های متفاوتی طراحی می‌شوند یا به‌صورت هدست و یا به‌صورت ایرفون هستند. ولی عموماً به خاطر کوچکی، سبکی و پرتابل بودن، به‌صورت تک گوش با دکمه‌های کنترلی بر روی خود گوشی طراحی می‌شوند.

این وسیله برخلاف هدست و هدفون از بخشی که روی سر قرار بگیرد تشکیل نشده و گوشی‌های آن به‌اندازه‌ای کوچک هستند که کاملاً داخل گوش قرار می‌گیرند و به دلیل سادگی حمل و کوچک بودن برای استفاده روزانه همه‌ی افراد مناسب می‌باشد و مانند هدست علاوه بر گوشی،میکروفون هم دارد ولی میکرفون آن به‌اندازه‌ی هدست که به‌طور تخصصی برای مرکز تماس طراحی‌شده قوی نیست ولی برای استفاده‌ی روزانه‌ی همه‌ی افراد مناسب می‌باشد. یک تفاوت اصلی دیگر بین هندزفری با هدست این است که هندزفری کاملاً داخل گوش قرار می‌گیرد و استفاده‌ی طولانی‌مدت از آن احتمال آسیب به گوش را زیاد می‌کند ولی گوشی‌های هدست اطراف گوش را می‌پوشانند و از این‌سو آسیبی به گوش وارد نمی‌شود.

نکته :البته واژه هندزفری را می‌توان برای همه مدل‌های هدست و ایرفون استفاده کرد زیرا هنگام استفاده برای نگه‌داشتن کنار گوش،نیازی به دخالت دست نیست.

نکات کلیدی در خرید(هدفون،هدست،ایرفون،هندزفری)

طراحی : یک از فاکتورهای بسیار مهم در هنگام خرید هدست و یا هدفون نحوه طراحی آن می‌باشد که در طولانی‌مدت باعث می‌شود کاربر احساس راحتی بیشتری بکند همچنین طراحی مناسب و به‌روز باعث می‌شود که کمترین آسیب به شنوایی کاربر وارد شود.

نحوه اتصال : هدست‌ها و هدفون‌ها ازنظر نوع اتصال به دو گروه باسیم و بی‌سیم تقسیم می‌شوند. در نوع باسیم معمولاً هدست‌ها توسط رابط تلفنی RJ9 و یا جک 2.5 و‌ ۳.۵ میلی‌متری و یا USB به منبع صوتی متصل می‌شوند. هدست‌های بی‌سیم معمولاً از فناوری بلوتوث برای اتصال به منبع صدا استفاده می‌کنند. اما اگر از وجود سیم‌ها و گره‌خوردن‌ آن‌ها احساس نارضایتی می‌کنید، هدفون‌های بی‌سیم مخصوصاً مدل‌هایی که رابط بلوتوث دارند انتخاب بهتری هستند.

عمر باتری : هدست‌ها و هندزفری‌های بلوتوثی ناچار به استفاده از باطری هستند و هرچقدر این باطری قوی‌تر باشد و بتواند ساعات مکالمه و استندبای بالاتری را ارائه می‌دهد و موجبات رضایت بیشتری را برای کاربر فراهم می‌کند.

امپدانس : نشان می‌دهد که هدست برای استفاده با کدام دستگاه‌ها مناسب است. هدست هایی که دارای امپدانس پایین هستند برای کار کردن با گوشی، پلیر یا سایر دستگاه‌های قابل‌حمل که توان خروجی محدودی دارند مناسب‌تر هستند. درحالی‌که امپدانس بالا به معنی نیاز به آمپلی‌فایر برای بهره بردن از تمام توان هدفون و یا هدست‌ است. لذا این هدفون‌ها در کارهای حرفه‌ای مناسب‌تر هستند.

Noise Cancelling : در این فناوری، به کمک میکروفون‌های فعال موجود در هدست،صداهای محیط تحلیل‌شده و نویز با فرکانس مخالف تولید می‌شود تا با خنثی‌ کردن اثر صداهای بیرونی آرامش و سکوت بیشتری در اختیار شنونده قرار بگیرد. البته این فناوری قادر به دفع صداهایی که تغییرات زیادی دارند نیست اما اگر در محیط شلوغی هستید که صداهای تکراری و یکسانی دارد، این نوع هدست‌ها انتخاب مناسبی هستند.

برد بلوتوث : در هدست‌های ‌بلوتوث‌ مانند دیگر لوازم وایرلس،مسافتی وجود دارد که در محدوده آن شما قادرید با موبایل یا پخش‌کننده دیجیتالی خود ارتباط برقرار کنید.در هدست‌های بلوتوثی جدیدتر این مسافت بیشتر شده و به 20 الی 30 متر هم رسیده است.



:: برچسب‌ها: هندزفری، ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آذر 1399 | نظرات ()