اطلاعاتی درباره گوشی هوشمند
نوشته شده توسط : amin

AR smart glasses to merge with AI, computer vision to ID images

گوگل آغاز کننده این تکنولوژی یعنی عینک‌های هوشمند بود و در این متن هر آنچه که لازم است را در این باره خواهید دانست.
زمان چندان دوری از دورانی که چشم پزشک تنها برای افرادی که چشمان ضعیفی داشتند عینک تجویز می‌کرد نگذشته است. اما اکنون با کمک تکنولوژی عینک‌ها نیز پیشرفته و هوشمند شده اند و با استفاده از این عینک‌ها یک کامپیوتر کوچک که در آن اطلاعات بسیاری وجود دارد، روی چشمان شما قرار می‌گیرد.
استفاده اولیه از عینک تنها مختص به استفاده از آن برای مطالعه بود، سپس برای محافظت چشم در برابر نور خورشید گسترش یافت و بعد از آن به عنوان یک مد استفاده می‌شد. اما قرن بیست و یکم برنامه‌های دیگری برای این وسیله در نظر گرفت که هنوز هم نوآورانه است.
این عینک‌ها می‌توانند دستورات را به صورت صوتی از شما دریافت کنند یا حتی با تعداد پلکی که می‌زنید برنامه مورد نظر خود را فعال یا متوقف کنید. مثلا اگر در حال مطالعه یک کتاب خارجی هستید و کلمات آن را متوجه نمی‌شوید، با کمک این عینک می‌توانید همزمان آن را ترجمه کرده و معنی آن را پیدا کنید. عکس گرفتن از مناظر مختلف با یک مرتبه پلک زدن و یا فیلم گرفتن با دوبار پلک زدن کار شما را خیلی راحت می‌کند.

نگاهی دقیق‌تر به عینک‌های هوشمند
عینک هوشمند مانند نسل فعلی ساعت‌های هوشمند و دستگاه‌های تناسب اندام است. در حالی که آنها اطلاعات مختلفی را، از جمله اطلاعاتی در مورد سلامت کاربر، جهت مسیریابی و حتی پیام‌های متنی ورودی و یا تماس‌های تلفنی ردیابی می‌کنند، عینک‌های هوشمند این اطلاعات را به طور مستقیم و برای افزایش راحتی کاربر روی لنز آن پخش می‌کنند.
عینک‌های هوشمند مانند عینک‌های سنتی و معمولی روی چشم زده می‌شوند، اما دارای تکنولوژی پیشرفته‌ای برای نمایش اطلاعات هستند که به معنای واقعی کلمه در برابر چشمان شما به نمایش در می‌آیند. این ممکن است در ابتدا ناراحت کننده یا سخت به نظر برسد، اما می‌توان مقیاس و اندازه آن را بزرگ یا کوچک کرد تا چشم به راحتی آن را بخواند.

عینک هوشمند در دنیای واقعی
بهترین نسخه شناخته شده عینک‌های هوشمند محصولی به نام عینک گوگل است. در حالی که این عینک به عنوان یک محصول تجاری طراحی نشده بود، اما قدم خوبی بود تا این ایده ظهور کند که دستگاه‌هایی مانند این ممکن است مفید باشند. اسنپ چت نیز دومین نسخه از محصولات عینکی خود را از این نسل عینک‌ها منتشر کرده است. اکنون این محصول یعنی عینک هوشمند به یک محصول تجاری تبدیل شده است و همه می‌توانند آن را تهیه کرده و از امکانات آن در خانه و محیط کار بهره‌مند شوند.

واقعیت افزوده چگونه با این عینک‌ها همگام شده است؟
برخی از توسعه دهندگان در حال استفاده از تکنولوژی پیشرفته واقعیت افزوده (AR) در عینک‌های هوشمند هستند. یعنی همانند واقعیت مجازی، که در بازی‌های ویدئویی محبوب واقع شده است است، AR ترکیبی از واقعیت و گرافیک نسل چند بعدی است تا برای کاربر تجربه‌ای نزدیک به زندگی واقعی را فراهم کند.
عینک واقعیت افزوده به شما این امکان را می‌دهد که چیزهایی که دیگران بدون عینک‌های هوشمند نمی‌توانند ببینند را مشاهده کنید. مثلا هر اطلاعاتی را که خواهید سرچ کنید، یادداشت‌هایتان را مشاهده کنید و یا اطلاعاتی که از هر فردی دارید و ممکن است فراموش کرده باشید، مانند نام و ... را در بانک اطلاعاتی خود جستجو کرده و در برابر چشمانتان مشاهده کنید.
اپل یک پلت فرم توسعه یافته ARKit را برای حمایت از توسعه محصولات مصرف کننده محور ارائه داده است. ARKit در عین اینکه در حال تکامل و توسعه خود می‌باشد، از ایجاد دنیای AR، پشتیبانی از تجارب AR و خیلی چیزهای دیگر پشتیبانی می‌کند.
در حالی که AR قابلیت‌های بالقوه‌ای را برای مصرف کنندگان به وجود می‌آورد، کارشناسان از این تکنولوژی برای افزایش توانایی خود در مدیریت سازمان و کسب و کار استفاده می‌کنند. AR تنها برای موارد سرگرمی و بازی نیست بلکه دارای کاربردهای جدی و بسیار تاثیرگذار نیز می‌باشد.

آینده استفاده از عینک‌های هوشمند
استفاده از AR در بخش‌های سازمانی، داستانی کاملا متفاوت از استفاده از آن در خانه است. این تکنولوژی می‌تواند در بهبود کسب و کار به شما کمک کند.
می‌توان تصور کرد که تکنولوژی AR و عینک‌های هوشمند تقریبا در هر محیط کار و صنعتی مورد استفاده قرار بگیرند. به جای خاموش کردن تلفن‌های همراه در جلسات کاری، کاربران می‌توانند تماس تلفنی را مشاهده کرده و آن را نادیده بگیرند. یا در عوض استفاده از یادداشت‌های دستی در طول ارائه یک کنفرانس، شخص می‌تواند از این عینک‌ها استفاده کرده و کلمات را در لنز عینک خود مشاهده کند.
قابلیت‌های کاربردی این عینک‌ها به همین جا ختم نمی‌شود. دستورالعمل‌های متفاوت و جدید آنها به سرعت قابل دانلود و به روز شدن هستند که می‌توانند اطلاعات پرواز، تراکم ترافیک و یا وضعیت آب و هوایی را به شما گزارش دهند. آمار و اطلاعات مورد نیازتان به راحتی برای شما قابل دسترس بوده و می‌توانید از آنها در جلسات و گزارش‌ها استفاده کنید و این مزیت به لطف تکنولوژی‌های به کار رفته در عینک‌های هوشمند و عینک‌های AR امکان پذیر است.

پس در نتیجه با استفاده از این عینک‌های پیشرفته، در هنگام ارائه یک کنفرانس یا سخنرانی، لازم نیست که خط خود را در یادداشتی که تهیه کرده‌اید دنبال کرده و مدام در میان حرف‌هایتان وقفه ایجاد شود. شما می‌توانید تمام آنها را در پشت شیشه عینک خود ببینید و از روی آن خوانده و کار خود را آسان کنید.





:: برچسب‌ها: عینک هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: