اکانت گلد ایکس باکس چیست؟
نوشته شده توسط : amin

Xbox Live Gold

اکانت گلد ایکس باکس تعریف واقعی جمله «همه چیز درباره بازی های آنلاین» است. تقریباً بر هیچکس پوشیده نیست که تجربه بازی های رایانه‌ ای به صورت آنلاین حس و حال بسیار متفاوتی دارد. برای کنسول ایکس باکس این موضوع نمود خیلی بیشتری دارد. دلیل این موضوع آن است که محال است بازی انحصاری برای کنسول ایکس باکس پیدا کنید که بخش آنلاین قوی نداشته باشد. مثال ‌های بسیار زیادی برای این موضوع وجود دارد. از بخش مولتی پلیر بازی هایی چون GEARS 5، HALO 5، Sea of Thieves گرفته تا سبک Racing و شاهکاری به نام Forza Horizon همگی در یک ویژگی اشتراک دارند و آن هم محتوای آنلاین است. اما برای تجربه بخش آنلاین این بازی ها و رقابت با دوستان و گیمرهای ایکس باکس در جهان نیاز به اکانت GOLD داریم که از طریق سرویس XBOX LIVE قابل دسترسی است.

ایکس باکس لایو

ایکس باکس لایو قدیمی ترین پلتفرم بازی های آنلاین کنسولی است. این شبکه از سال 2005 با عرضه ی کنسول XBOX360 معرفی شد. هدف اصلی ایکس باکس لایو ارائه ی یک شبکه مجازی اختصاصی برای کاربران XBOX در سرتاسر دنیا به منظور تعامل با یکدیگر بود. امروزه XBOX LIVE بسیار گسترده تر از قبل است به طوری که تمامی امکانات یک شبکه مجازی، همانند فیسبوک یا اینستاگرام را داراست. اما سیاست اصلی تشکیل ایکس باکس لایو، تشویق طرفداران ایکس باکس در بازی کردن به صورت آنلاین با دوستان است. همانطور که در بالاتر اشاره کردیم لازمه ی اینکار خرید اکانت گلد ایکس باکس است. که نه تنها به شما اجازه بازی به صورت آنلاین را می دهد، بلکه تمامی امکانات پریمیوم ایکس باکس لایو مانند: چت صوتی، ساخت و شرکت در پارتی چت، به اشتراک گذاری ویدئو کلیپ و غیره را نیز در اختیارتان قرار می دهد.

بزرگترین ویژگی شبکه XBOX LIVE

طرفداران کنسول ایکس باکس را می توان جزو وفادار ترین طرفداران صنعت گیم نامید. به طوری که بر اساس گزارش سایت VG247 تعداد کاربران ایکس باکس لایو به عدد 90 میلیون رسیده است. قطعاً طراحی مناسب بی عیب و نقص این پلتفرم توسط مایکروسافت و سرویس پشتیبانی مناسب توسط این کمپانی دلیل اصلی وفاداری مشتریان به XBOX LIVE است. در کنار این نکته، موفقیت چشم گیر کنسول XBOX 360 هم مزید بر علت بود، تا طرفداران ایکس باکس همچنان در این نسل از سرویس لایو استفاده کنند، این وفاداری مشتری که نتیجه در جامعه آماری بسیار بالا جهت بازی های آنلاین داشت از بزرگترین ویژگی شبکه ایکس باکس لایو محسوب می شود. و این بدین معناست که کاربران جدید با یک پلتفرم حرفه ای جهت رقابت و لذت بردن از بازی های آنلاین روبرو خواهند شد. که قطعاً هیجان بازی کردن را به حداکثر می رساند.

اکانت Silver و اکانت GOLD

به طور کلی برای شبکه مجازی ایکس باکس لایو دو نوع اکانت وجود دارد:

  1. اکانت سیلور یا نقره ای
  2. اکانت گلد یا طلایی

کاربران ایکس باکس با ساخت اکانت آنلاین تبدیل به یک کاربر نقره ای یا Silver می شوند. معنی این اکانت آن است که شما با ورود به XBOX LIVE می توانید بازی های ایکس باکس را در مود آفلاین بازی کنید و آپدیت بازی ها را دریافت کنید و از سیستم اچیومنت قسمت آفلاین بازی در ایکس باکس بهره ببرید. اما برای بخش آنلاین بازی ها، که معمولاً بخش بزرگی از اچیومنت های بازی را به خود اختصاص می دهد و همچنین ارتباط و تعامل با بقیه گیمرها در محیط LIVE، باید به یک کاربر GOLD تبدیل شوید. این ارتقا به سادگی با خرید گلد ایکس باکس امکان پذیر است. شما به محض تبدیل شدن به کاربر گلد، می توانید از تمامی امکانات آن استفاده کنید.

ویژگی های اکانت گلد ایکس باکس

اگر بخواهیم تمامی ویژگی های منحصر بفرد این محصول دیجیتالی را بیان کنیم احتمالاً باید یک مقاله جداگانه بنویسیم. اما به طور کلی اکانت گلد ایکس باکس تمام آن چیزی است که کاربران از یک پلتفرم مجازی جهت انجام بازی های آنلاین انتظار دارند. برخی از مهمترین ویژگی ها این اکانت را با هم مرور میکنیم

  1. امکان بازی به صورت دو نفره و چند نفره با تمامی کاربران ایکس باکس
  2. بازی های رایگان ماهانه
  3. تخفیف برای خرید بازی های جدید به صورت دیجیتالی
  4. تشکیل کامیونیتی های بازی های مختلف
  5. امکان چت صوتی و متنی بین کاربران
  6. اشتراک گذاری عکس و ویدئو بازی ها در پروفایل شخصی کاربر
  7. دسترسی به سیستم استریمینگ Mixer
  8. شرکت در مسابقات آنلاین هفتگی

انواع کارت هدیه XBOX GOLD

سرویس XBOX GOLD از نظر ساختاری بسیار شبیه به PSN است. می توان گفت که تهیه کارت های هدیه برای دسترسی به این سرویس مشابه به خرید گیفت کارت PSN است. تقسیم بندی انواع کارت های گلد بر اساس دو پارامتر صورت می گیرد:

  • بازه زمانی:

بازه زمانی یعنی اعتبار زمانی که بعد از Redeem شدن کد گلد ایکس باکس  در اکانت شما فعال می شود. به زبان ساده تر زمانی که شما اکانت یک ماهه XBOX Gold را خریداری می کنید دقیقاً بعد از وارد کردن کد به مدت یک ماه می توانید از سرویس گلد استفاده کنید.

  • ریجن کارت هدیه:

تمامی کارت های هدیه ایکس ‌باکس بر اساس مناطق مختلف در جهان تقسیم بندی شده اند. دلیل اصلی اینکار پراکنده بودن طرفداران کنسول XBOX در سراسر دنیاست. برای مثال تعداد کارت های هدیه مصرفی در کشور آمریکا تقریباً 15 برابر کل خاور میانه است.

انواع ریجن برای کارت هدیه گلد

سرویس گلد ایکس باکس، دقیقاً مثل نسخه پرمیوم و ارتقا یافته برای XBOX LIVE می باشد. در نتیجه تمامی قوانین آن برای کارت های هدیه گلد هم وجود دارد. یکی از همین قوانین، تقسیم بندی منطقه یا ریجن برای سرویس GOLD است.

  1. ریجن 1 آمریکا
  2. ریجن 2 اروپا و خاورمیانه
  3. ریجن 3 آسیای شرقی و اقیانوسیه

 قبل از خرید گلد ایکس باکس باید به این نکته توجه کرد که، اکانت ساخته شده ی XBOX LIVE مربوط به چه ریجنی می باشد. دلیل این موضوع آن است که در صورت یکی نبودن ریجن کارت هدیه گلد با ریجن اکانت XBOX LIVE ساخته شده توسط شما، این سرویس بر روی پروفایل شخصی ایکس باکس شما فعال نخواهد شد. ضمناً قیمت گلد ایکس باکس برای ریجن های مختلف بر اساس واحد پولی آن منطقه تعیین می شود.توجه کنید که محصولات فروشگاه اینترنتی گیفت کارت لند به هیچ عنوان تعویض نمی شود پس حتماً قبل از خرید کارت هدیه گلد، از ریجن پروفایلی که استفاده می کنید مطمئن شوید.

تفاوت  ریجن های مختلف XBOX GOLD

همانطور که گفتیم اکانت گلد ایکس باکس زیر شاخه ای از سرویس ایکس باکس لایو می باشد. به طوری که حتی با گیفت کارت ایکس باکس نیز می توان آن را تهیه کرد که البته این موضوع در دنیای خریدهای دیجیتالی مساله ای عادی است. برای مثال شما با خرید گیفت کارت اوریجین می توانید سرویس دیگری از کمپانی EA یعنی EA-ACCESS را تهیه کنید پس برای جواب این سوال که تفاوت ریجن های مختلف XBOX GOLD چیست درواقع باید به این سوال پاسخ دهیم، که تفاوت XBOX LIVE  در کشور های مختلف چیست؟ چون XBOX GOLD به تنهایی محدودیتی برای کاربر ایجاد نمی کند و تمامی این تفاوت ها و محدودیت ها از طریق ایکس باکس لایو اعمال می شوند. برای مثال می توان به محدودیت هایی مانند سانسور بعضی بازی ها در کشور های عربی یا ممنوعیت فروش یک بازی در بعضی کشور ها اشاره کرد.

 

کدام نوع کارت هدیه گلد مناسب تر است؟

 گلد ایکس باکس و اعتبار زمانی این سرویس براساس نیاز و استفاده کاربران توسط مایکروسافت به صورت زیر تعیین شده است.

  • 48 ساعته
  • 14 روزه
  • یکماهه
  • سه ماهه
  • شش ماهه
  • یکساله

اینکه کدام کارت برای شما مناسب تر است سوالی است که فقط خود شما می توانید به آن پاسخ بدهید. مثلاً من به مدت 3 سال، هر روز در حال بازی Rainbow Six به صورت آنلاین هستم. در نتیجه از نظر مالی خرید کارت یکساله گلد برای من به صرفه تر است. اما دوست صمیمی من به طور مداوم از کنسول استفاده نمی کند. و همیشه انتخابش، کارت هدیه یکماهه است. البته این نکته را به یاد داشته باشید که گلد ایکس باکس را می توان به صورت اشتراکی و همزمان با یکی دیگر از دوستان استفاده کرد. در نتیجه پیشنهاد ما در صورت استفاده مداوم از کنسول خرید اکانت شش ماه یا یکساله است.

بهترین راه خرید گلد ایکس باکس

با توجه به ماهیت گیفت کارت، امکان مرجوع کردن یا پس دادن آن وجود ندارد که خرید کارت هدیه گلد ایکس باکس هم در این قضیه مستثنی نیست. با توجه به اینکه فروشگاه های اینترنتی زیادی در حال فروش کارت های هدیه اعتباری هستند، نیاز است تا کاربران فاکتورهایی را برای خرید مد نظر داشته باشند، که مهم ترین آن ها به شرح ذیل می باشد

  • قیمت مناسب
  • خرید آسان و مطمئن
  • تحویل آنی کد به صورت 24 ساعته
  • داشتن درگاه بانکی و نماد الکترونیکی معتبر
  • خدمات پس از فروش سریع

در گیفت کارت لند تمامی این موارد به آسانی چند کلیک در اختیار شماست. با ثبت نام در سایت و ورود به قسمت فروشگاه، اکانت گلد ایکس باکس را از قسمت محصولات انتخاب کنید، به آسانی مبلغ آن را پرداخت کنید و از بازی کردن لذت ببرید.

منبع: اکانت گلد ایکس باکس چیست؟





:: برچسب‌ها: اکانت گلد ایکس باکس ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: