با انواع لپ تاپ های لنوو آشنا شوید
نوشته شده توسط : amin

Lenovo IdeaPad 5 (15) AMD | 15” powerful and affordable laptop | Lenovo  Ireland

Lenovo  یکی از کمپانی ‌های فعال حوزه تولید لپ تاپ در دنیا است.

این برند در تلاش است که با نوآوری تیم طراحی، پیشگام تولید لپ تاپ های فوق العاده باریک، ظریف، مرقوم به صرفه و مناسب تمام رده های سنی باشد. همین امر باعث شده قیمت لپ تاپ لنوو اغلب با کیفیت و ویژگی بالاتر، ارزان تر از سایر برندها باشد. این برند در تولید لپ تاپ های دو در یک و صفحه کلید راحت بین کاربران بسیار معروف محبوب است. علاوه بر تمام ویژگی ‌ها،Lenovo  برندی است که با تولید انواع مختلفی از لپ تاپ ها پاسخگوی نیاز تمام مشتریان خود هست.

 

انواع لپ تاپ های لنوو

لپ تاپ های لنوو دارای سری ساخت‌های متنوعی است که متناسب نیاز و شغل کاربران ارائه می‌ شود. انواع سری ساخت های برند لپ تاپ لنوو شامل: Ideapad، Lenovo  Yoga، ThinkPad، Legion می ‌باشد که هر یک ویژگی‌های خود را دارا است. کلاسیک‌ترین محصول لنوو سری ThinkPad است که در گذشته اغلب کیفیت‌های یک لپ تاپ از جمله گیمینگ در این سری قرار می‌گرفت. اما امروزه هر ویژگی سری ساخت خود را دارد. شما می‌ توانید برای خرید اینترنتی لپ تاپ لنوو و یا سایر برند‌ها از وب سایت لیپک، به  صفحه لپ تاپ مراجعه کنید.

 

لپ‌ تاپ لنوو  Ideapad

لپ تاپ های روزمره Ideapad Lenovo تقریبا همه کاره هستند. IdeaPad شرکت لنوو در چند سری ارتقا یافته‌ و برای بهروری در هر شرایط ساخته شده‌اند. به لطف کارت گرافیک های NVIDIA GeForce این سری می ‌توانید برخی بازی ها را در آن اجرا کنید. محصولات شماره گذاری شده Ideapad شاخصی از ارتقا امکانات و ویژگی های نسبی لپ تاپ است.

سری 100: ارزانترین لپ تاپ مدل Ideapad می باشد. این سری دارای پردازنده سطح پایین Intel Pentium یا AMD A8 می باشد.

سری 300: Ideapad این لپ تاپ در اندازه 17، 15 و 14 اینچ مناسب افرادی است که قصد خرید لپ تاپ میان رده  را دارند.

سری 500: این سری  از پردازنده گرافیکی Intel 7th Gen Core Series  و رزولوشن 1080p برخوردار است.

سری 700: گران ترین لپ تاپ این دسته است در سایز 13.3 و 15 اینچی و رزولوشن 1080p  ارائه می شود.

 

لنوو Yoga

لپ تاپ لنوو سری Yoga دارای عملکرد مدرن، تجربه کاربری آسان، طراحی باریک و سبک است. لپ تاپ های یوگا توانایی چرخش به چهار موقعیت دارند: حالت اول: لپ تاپ معمولی، حالت دوم: ایستاده برای تماشای فیلم، حالت سوم به صورت هشت فارسی  و حالت چهارم تبلت برای مطالعه. هر لپ تاپ Lenovo Yoga مجهز به صفحه نمایش لمسی و لولای مخصوص است که به شما امکان چرخش 360 درجه صفحه کلید را می‌ دهد.

900 Yoga: گرانترین قیمت لپ تاپ لنوو در مدل یوگا 920 Vibes با پردازنده Core i7 است.

Yoga 700: در حال حاضر دو نسخه 720 و 730 عرضه شده و هر کدام در 13 یا 15 اینچ ارائه می شوند.

Yoga 500: در دو نسخه یوگا 530 و 510 با پردازنده های Intel یا AMD در دسترس هستند.

300 Yoga:  این سری دارای صفحه نمایش مینی 11 اینچ و طراحی فوق العاده سبک است.

 

لپ‌تاپ لنوو  ThinkPad

لپ تاپ های Lenovo ThinkPad به طور خاص برای استفاده های اداری طراحی شده‌اند. این سری لپ تاپ گزینه های امنیتی اضافی برای رمزگذاری پرونده ها ارائه می دهد همچنین به لطف کیفیت ساخت بسیار خوب لپ تاپ ThinkPad در برابر ضربه بسیار مقاوم است. به همین دلیل است که Lenovo ThinkPad به عنوان لپ تاپ اداری  گزینه جذابی برای استفاده کارمندان در دفتر یا فریلنسرها در خانه می باشد.

 

سری ThinkPad X

لپ تاپ های ThinkPad سری X، قدرت و عملکرد کاملی را برای کاربر ارائه می دهند. این لپ تاپ ها به دلیل اندازه و وزن کمتر از  یک و نیم کیلو گرم بسیار محبوب هستند. ThinkPad X دارای یک پردازنده Core i5-10310U، 8 گیگابایت حافظه، درایو حالت جامد 256 گیگابایتی NVMe و نمایشگر IPS بدون لمس Full HD 1920 × 1080 پیکسل برخوردار است. ThinkPad سری X با هدف ساختاری بادوام و در عین حال سبک، ساخته شده‌اند. سری X دارای مدل دو در یک  ThinkPad X1 Yogaنیز می باشد که می تواند به صورت لپ تاپ یا تبلت کار کند. این مدل از سایر مدل های سری X نازک تر است و سریع تر نیز شارژ می شود. با توجه به ویژگی‌هایی که به آن ها اشاره شد قیمت لپ تاپ لنوو ThinkPad X  در مقایسه با سایر برندها و محصولات این برند بسیار مرقوم به صرفه است.

 

ThinkPad T

ThinkPad T Series  با دو ویژگی متمایز یعنی بهره وری و ویژگی های امنیتی بالا، گل سرسبد ThinkPad است. این سری لپ تاپ لنوو با دوام و کارآمد هستند و عمر باتری آن ها به 27 ساعت می رسد. لپ تاپ های سری T دارای سریع ترین پردازنده های اینتل و AMD هستند که می توانند جایگزین هر رایانه رومیزی شوند همین موضوع باعث بالا رفتن قیمت لپ تاپ لنوو در این مدل است. وزن مدل های  ThinkPadسری T کمتر از یک و نیم کیلو گرم است. لپ تاپ های سری T مانند دیگر مدل ای پیشرفتهThinkPad ، دارای ماژول گسسته Trusted Platform Module هستند که از ذخیره امن کلیدهای رمزگذاری و گواهینامه های دیجیتال و همچنین قابلیت های مدیریت فناوری اطلاعات از راه دور را پشتیبانی می‌کند. قیمت لپ تاپ ایسوس در مدل مشابه لنوو بالاتر و از امنیت کمتری برخوردار است.

 

ThinkPad P

ThinkPad P Series پرفروش ترین سری محصول لنوو است زیرا در میان لپ تاپ های رده بالا سبک و به اندازه کافی قابل حمل است. لپ تاپ های سری P مجهز به درایو های ذخیره سازی و حافظه  RAM زیاد، نمایشگر UHD / 4K و پورت های HDMI، USB 3.1،Thunderbolt.3  و غیره هستند. ThinkPads T و سری X از میکروفون های دوتایی بهره می برند که می توانند از فاصله 4 متری دریافت صدای شفاف 360 درجه را ضبط کنند. با مشخصاتی که گفته شد اگر به دنبال خرید لپ تاپ مناسب تدوین هستید این سری لپ تاپ لنوو پیشنهاد می‌شود. ThinkPads T در چهار مدل زیر تولید می‌شوند.

  • Lenovo ThinkPad T14
  • Lenovo ThinkPad T14 (AMD)
  • Lenovo ThinkPad T14s
  • Lenovo ThinkPad T14s (AMD)
  • Lenovo ThinkPad T15

 

سری ThinkPad E

لپ تاپ های ThinkPad سری E دارای ظاهر کلاسیک و صفحه کلید معروف افسانه ای Lenovo هستند. این سری مناسب صاحبان بزینس های کوچک تجاری است که به لپ تاپی با بهره وری عالی با قیمت مقرون به صرفه نیاز دارند. ThinkPads در سری E دارای ویژگی جدید امنیتی ThinkShutter  است. این سری لپ تاپ در چهار تیپ در بازار عرضه شده است که تفاوت اصلی آن‌ها در کارت گرافیک به کار رفته در سیستم است. کارت گرافیک در جهت سرعت فریم، ویرایش فیلم و عکس کاربرد زیادی دارد.

  • Lenovo ThinkPad E14
  • Lenovo ThinkPad E14 Gen 2 (AMD)
  • Lenovo ThinkPad E15
  • Lenovo ThinkPad E15 Gen 2 (AMD)

 

 سری ThinkPad L

سری ThinkPad Lیکی دیگر از گزینه های ارزان قیمت کمپانی لنوو است. ThinkPad L به سری لپ تاپ سبز معروفند زیرا برای مصرف کم انرژی طراحی شده و با مواد بازیافت بیشتری نسبت به سیستم های قبلی ساخته شده اند. همچنین در میان خطوطThinkPad ، سری L تنها گزینه یوگا است در واقع صفحه کلید با چرخش 360 درجه می تواند از حالت لپ تاپ به تبلت تبدیل شود. سری L امنیت بالا تری در مقایسه با سری E را ارائه می دهد که شامل پلت فرم امنیتی Lenovo Think Shield، احراز هویت چند عاملی ایمن باWindows Hello ، پوشش وب کم Think Shutter، اثر انگشت، قابلیت تشخیص چهره می‌باشد. با توجه به امکانات خرید لپ تاپ لنوو در این سری بسیار به صرفه و ارزان است.

 

 سری  ThinkPad A

ThinkPad A   لپ تاپی میان رده دارای طیف وسیعی از پیکربندی ها و قیمت ها می باشد که برای فعالیت‌های نیمه حرفه‌ای طراحی شده است. این سری از پردازنده گرافیک AMDعمر باتری طولانی و صفحه نمایشگر 12.5 اینچ برخوردار است. ThinkPad A از آلیاژ تیتانیوم مقاوم، سیاه و سبک ساخته شده که باعث پایین آمدن قیمت لپ تاپ لنوو و وزن آن که حدود 1.300 گرم است می شود. این لپ تاپ علی رغم بدنه نازکی که دارد اما تمام پورت ها و جک های استاندارد مورد نیاز را پشتیبانی می ‌کند.

 

لنوو Thinkpad 13

سریThinkPad 13  با هدف بهره وری برای افراد حرفه‌ای، دانش آموزان، دانشجویان و معلمان طراحی شده است. ThinkPad 13 دارای پردازنده Intel Core i7 و کارت گرافیک Intel و حافظه 32 گیگابایت DDR4 می باشد. وزن لپ تاپ سری ThinkPad 13 حدود 1.44 کیلوگرم و ضخامت 19.1 میلی متر است که قابلیت حمل و نقل آن را آسان می کند. طول عمر باتری این سری از لپ تاپ لنوو به 11 ساعت می رسد که ویژگی بسیار مهمی است.

 

لنوو Thinkpad 11e

سریThinkPad 11e مختص دانشجویان طراحی شد. لپ تاپ هایی با نسل هشتم پردازنده Intel Core i5 و 8 گیگ حافظه و 12 ساعت دوام باتری کاربری بسیار عالی برای محیط کلاس درس دارد. این مشخصات را هنگام خرید لپ تاپ اچ پی یا برندهای دیگر مشاهده می‌کنید اما کلاس ThinkPad لنوو دارای صفحه کلید اختصاصی معروف این برند است که همین امر موجب محبوبیت این سری برای دانشجوها است.

 

لپ‌تاپ لنوو Legion

این لپ تاپ ها دارای جدیدترین کارت گرافیک های NVIDIA GeForce هستند که به شما امکان می دهد تمام بازی های مورد علاقه خود را انجام دهید. در واقع اینسری تولیدات لنوو به عنوان لپ تاپ گیمینگ شناخته می شوند. لپ‌تاپ لنوو Legion دارای یک سیستم خنک کننده قدرتمند است تا لپ تاپ در هنگام بازی عملکرد بهینه ای داشته باشد. لپ تاپ های Legion را هم در اندازه صفحه نمایش 15 و 17 اینچی و هم در ترکیبی از طراحی های متمایز تولید شده‌اند.

 

لپ‌تاپ لنوو Legion Y520

مدل Y530 و Y520 از سری Legion دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی، گرافیک مجزا Nvidia GeForce حداکثر 512 گیگابایت حافظه PCIe SSD هستند. Legion از پلاستیک ساخته شده است اما ظاهر زیبایی دارد.  Y530و Y520 Legion گزینه بسیار خوبی برای گیمرهای معمولی و دانشجویان هنری است که قیمت لپ تاپ گرافیکی برای آن‌ها در اولویت است.

Legion Y720

سری Lenovo Legion Y740 دارای یک صفحه نمایش روان 15.6 اینچی، یک صفحه کلید راحت با روشنایی RGB است. این سری از ترکیب پردازنده Intel Core i7 و گرافیک Nvidia RTX 2070 بسیار قدرتمند ساخته شده است. به دلیل پردازنده بالا عمر باتری  Legion Y740 کوتاه است امام همچنان یک گزینه عالی برای خرید لپ تاپ گیمنگ است.

 

Legion Y920

سری Lenovo Legion Y920 به لطف پردازنده Intel Core i7 و پردازنده گرافیکی Nvidia  GeForce GTX 1070 - عملکردی کاملاً قدرتمند را ارائه می دهد. صفحه کلید اختصاصی و صفحه نمایش Nvidia G-Sync در این سری لپ تاپ بسیار خیره کننده است. لنووLegion Y920 مجهز به صفحه نمایش 1920 x 1080 پیکسل با اندازه 17.3 اینچی ضد تابش است. این سیستم دارای فناوری G-Sync انویدیا است. درواقع سرعت رفرش نمایشگر با این کارت گرافیک بسیار روان بدون تأخیر و هماهنگ است. این ویژگی برای تغییر فریم هنگام بازی‌های سنگین بسیار ارزشمند است.

 

مزایا و معایب لپ تاپ لنوو

  • لپ تاپ لنوو در مقایسه با سایر برندها مثل لپ تاپ ایسر از امکانات بیشتر و قیمت کمتری برخوردار است.
  • لپ تاپ های لنوو دارای عمر باتری طولانی هستند.
  • لنوو گزینه های متنوعی از لپ تاپ های قدرتمند گیمینگ تا الترابوک را برای کاربران ارائه می دهد.
  • با نوآوری و طراحی مبتکرانه، لپ تاپ های لنوو سبک، ظریف با کاربری بسیار آسان طراحی شده‌اند.
  • لپ تاپ های لنوو به دلیل مقرون به صرفه بودن از پلاستیک برای قسمت های خاصی استفاده می کنند که در صورت سقوط یا فشار کوچک به راحتی آسیب می بینند.
  • علیرغم تلاش مستمر لنوو برای جذابیت، منجر به عدم جذابیت لپ تاپ های آن ها در حضور لپ تاپ های مارک های دیگر می شود.
  • Lenovo تمایل دارد که از کارت گرافیک AMD برای بیشتر لپ تاپ های خود استفاده کند و لپ تاپ محدودی از کارت گرافیک قوی NVIDIA استفاده می کنند.

 

بهترین لپ تاپ های لنوو

همانطور که می دانید بهترین لپ تاپ برای هرکس متناسب با نیاز، شغل و هر حرفه اوست. بدیهی است که در میان سری لپ تاپ های لنوو گفته شده مدل Lenovo Legion Y740 و Lenovo Legion Y920 جز محصولات رده بالای این کمپانی محسوب می شود. بنابراین اگر تدوین گر، گیمر و یا طراح هستید و محدودیت قیمت در خرید لپ تاپ لنوو ندارید بهتر است به سراغ لپ تاپ ها ی گیم بروید. در صورتی که برای تحصیل به یک لپ تاپ لمسی تاشو نیازمندید به سراغ سری یوگا دو در یک بروید. زیرا این مدل با چرخش صفحه کلید و نمایشگر لمسی می‌تواند بسیاری از یک نیاز مدرس و محصل را تامین کند.

منبع: با انواع لپ تاپ های لنوو آشنا شوید





:: برچسب‌ها: لپ تاپ لنوو ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: