با تبلت به طور کامل آشنا شوید
نوشته شده توسط : amin

Best cheap tablets 2021: our guide to the best budget options | TechRadar

تبلت ها ، صفحه های کوچک و تختی هستند که نقش یک کامپیوتر مطلوب را در اندازه ی کوچک (حتی به اندازه تلفن های همراه امروزی) برای شما ایفا می کند.

همانطور که می دانید امکانات تلفن های همراه امروزی یا همان اسمارت فون ها ، پیشرفت زیادی داشته است و آنها را تا حد یک کامپیوتر قدرتمند بالا برده است که با استقبال خوبی هم از طرف مشتریان رو به رو شد ولی سازندگان به این فکر افتادند تا از این استقبال به نحوی دیگر استفاده کنند.

آنها تبلت ها را همانند تلفن های هوشمند ، عرضه کردند با این نیت که شباهت بیشتری به کامپیوترها داشته باشند. وجود چنین وسیله ای در بازار ، به سرعت نظر کاربران به خود جلب کرد تا اینکه امروزه همگان وجود آنرا به رسمیت شناخته اند و هواخواهش شده اند.

تبلت ها در انواع مختلفی در بازار عرضه شده اند. یکی از بارزترین تفاوتهای تبلتها در اندازه ی صفحه نمایش آنهاست. بطور کلی تبلت ها در سه دسته اصلی قرار دارند.

7 تا 8 اینچ

این نوع تبلت ، تبلت های کوچک به شمار می روند. کیفیت و قدرت این نوع تبلت ها ، در مقایسه با انواع بزرگتر ، معمولا ضعیف تر است ولی این ضعف ، یک قاعده کلی نیست چراکه امروزه تبلت هایی در بازار وجود دارند که از برخی مدلهای بزرگ نیز پرقدرت تر و با کیفیت تر هستند. دلیل این امر را در ادامه توضیح خواهیم داد. از ویژگی های خوب این نوع تبلت می توان به سبک بودن ، امکان حمل آسان تر ، کار کردن و خستگی کمتر دستها موقع کار اشاره کرد. شاید همین ویژگی باعث شده که این نوع تبلت طرفداران بیشتری نسبت به انواع دیگر داشته باشد. البته باید گفت تبلت های کوچکتر از هفت اینچ هم وجود دارد ولی در این طبقه بندی کلی و کاربردی ما لحاظ نشده اند.

 

این تبلت ها یا بهتر است بگوئیم غول ها زیبا ، بزرگترین تبلت های جهان به شمار می روند. به دلیل خاص بودن در اندازه و کیفیت ، تعداد زیادی را نمی توان در بازار دید زیرا طرفداران زیادی ندارد. اصلی ترین مشکل این تبلت ها ، اندازه ی بسیار بزرگ و وزن بالای آنهاست.

متأسفانه یا خوشبختانه , پیشرفت علم هیچ نقطه ی قرار و با ثباتی را نمی تواند در زندگی و جهان ایجاد کند. هرچه علم و دانش پیشرفت می کند ، تکنولوژی نیز به همراه آن می دود و خود را بالا و بالاتر می برد. امروزه هیاهوی علم و تکنولوژی به قدری بلند و مهیب گشته که هیچ گوشی را بی خبر نگذاشته است. مورد مثال این قضیه را در موضوع همین مطلب بررسی می کنیم.

همانطور که گفته شد قاعده بر این است که تبلت های کوچک تر ، قدرت سخت افزاری پائین تری داشته باشند ولی امروزه با پیشرفت علم ، به قدری تکنولوژی ساخت قطعات سخت افزاری بالا رفته که بعضاً تبلت های کوچکی را می بینیم که از تبلت های بزرگتر ، قوی تر و با کیفیت تر هستند. امروزه شرکت های سازنده تبلت در دنیا با بهره گیری از جدیدترین متدهای ساخت و پیاده سازی قطعات ، تبلت هایی را ساخته اند که می تواند سریعتر و قوی تر از تبلت های بزگتر عمل کند. پس توصیه می شود در هنگام خرید ، به مشخصات فنی تبلت دقت کنید.

به همین منظور در ادامه شما را با چند مورد مهم که باید در هنگام خرید به آنها توجه ویژه داشته باشید ، آشنا می کنیم.

 

پردازنده

اصلی ترین موردی که باید در هنگام خرید و یا حتی پیش از خرید به آن توجه کنید ، پردازنده دستگاه است. این قطعه وظیفه ی اصلی پردازش اطلاعات و آماده سازی آن برای شما را بر عهده دارد. پس لازم است اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید ، مطلب مرتبط با انواع پردازنده ها را بخوانید تا موقع خرید ، تصمیم گیری بهتری داشته باشید. ولی در این بین نکته ای وجود دارد . درست است که پردازنده قلب اصلی و تپینده دستگاه شماست ولی همه چیز هم نیست. گاهی اوقات پیش می آید که برخی کابران ، برای خرید تبلتی با پردازنده قوی تر ، هزینه های هنگفتی را متحمل می شوند که این پردازنده با توجه به دستگاه و نیازی که آنها دارند ، زیاد است. پس لازم است قبل از خرید حتما در این زمینه اطلاعات کافی کسب کنید یا با یک نفر که آشنایی دارد ، مشورت کنید تا از پرداخت هزینه های زیاد چلوگیری کنید.

 

رم

همانطور که گفته شد پردازنده ، اصلی ترین چیز است ولی همه چیز هم نیست. ویژگی دیگری که باید آنرا مد نظر داشته باشید ، رم تبلت است. هرچه رم شما بالاتر باشد ، سرعت کار و سرعت پاسخگویی تبلت شما بالاتر بوده و می توانید راحتتر و با اطمینان خاطر بیشتری با تبلت خود کار کنید.

 

 

 


8 تا 10 اینچ

این تبلت ها در طبقه متوسط و نیمه بزرگ قرار می گیرند. کیفیت و وضوح صفحه نمایش در این مدل تبلت بیشتر است. به دلیل اندازه ی بزرگتر ، سخت افزار نسبتاً قوی تری هم در این تبلت ها استفاده شده است تا قدرت و کیفیت را توأم با یکدیگر ارائه دهد.

صفحه نمایش

نکته ی بعدی صفحه نمایش است. کاربران تبلت ها ، چیزی بیشتر از یک صفحه نمایش بزرگ نمی بینند و با چیز دیگری بجز یک صفحه نمایش کار ندارند. پس اینطور می توان گفت که صفحه نمایش تبلت ها باید وضوح و کیفیت بسیار بالایی داشته باشد. در همین رابطه مطالبی در قبل عنوان کرده ایم که می توانید برای اطلاعات بیشتر به آنها رجوع کنید. نوع صفحه نمایش ، نوع صفحه لمسی ، وضوح و ابعاد تصویر از اصلی ترین پارامترهای صفحه نمایش است. امکانات دیگری از جمله موتور پردازشگر تصویر ، انواع حسگر، تاچ چند لمسی و .... از دیگر ویژگی هایی هستند که در کنار ویژگی های اصلی قرار می گیرند و به نوعی در اکثر تبلت ها مشترک است.

 

 

 

شبکه های ارتباطی و رادیویی

مورد دیگری که می توان به آن اشاره کرد ، wifi یا بطور کلی شبکه های ارتباط اینترنتی است. همانطور که می دانید اصلی ترین کاربرد تبلت در اینترنت است پس چه خوب است از نسخه wifi قوی تری پشتیبانی کند یا اگر تبلتی که شما می خواهید ، سیم کارت می خورد از شبکه های رایویی نسل جدیدتری پشتیبانی کند. بلوتوث و دیگر روشهای ارتباط بی سیم از جمله NFC و DLNA از دیگر قابلیت هایی است که بهتر است تبلت شما آنها را داشته باشد.

 

پورت ها

پورت ها را نیز از یاد نبرید زیرا تبلت ها هیچ گونه درایو نوری از جمله CD-ROM یا DVD-ROM ندارند. پس تنها راه ارتباط شما (علاوه بر ارتباط با روشهای بی سیم) پورت ها می باشد. سه نوع پورت اصلی و پرکابرد که اکثر تبلت ها به آنها مجهز هستند عبارتند از USB یا میکرو یو اس بی ، فیش 5/3 میلیمیتری صدا و پورت HDMI یا مینی HDMI . البته مورد آخر یعنی HDMI فقط در برخی تبلت ها موجود است که اگر باشد ، مزیتی قابل توجه به حساب می آید.

 

قابلیت نصب کیبورد

جا دارد که داخل پرانتر مطلبی را ذکر کنیم زیرا تبلت هایی در بازار وجود دارند که امکان اتصال کیبورد فیزیکی را به تبلت دارند. این ویژگی برای کسانی که با تبلت خود کار می کنند و به نوعی زمان زیادی را صرف نوشتن می کنند و البته از کیبورد صفحه لمسی رنج می برند ، بسیار مفید و کارامد است. پس اگر شما هم می خواهید از لپ تاپ خود استفاده ی اینچنینی بکنید این موضوع را مدنظر داشته باشید.

 

سیستم عامل

عنوان بعدی که مهمترین نقش را در هنگام کار و استفاده از تبلت بازی می کند سیستم عامل است. تنها رابط کاری کاربر با سخت افزار و بهره مندی از سخت افزار تبلت خود ، همین سیستم عامل است. امروزه سازندگان ترجیح می دهند تا در تبلت های خود از سیستم عامل های معروف و پرطرفداری همچون اندروید ، و IOS و ویندوز استفاده کنند . هرکدام از این سیستم عامل ها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند که ما برای آشنایی شما با این ویژگی ها مطلبی را بطور جداگانه این زمینه قرار داده ایم تا با آشنایی با این سیستم عامل ها ، انتخاب مناسب تری داشته باشید.

 





:: برچسب‌ها: تبلت ، ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: