کدام مدل برای گوشی دانش آموزی مناسب است؟
نوشته شده توسط : amin

Are Smart Phones Making Kids Dumber? – Ishmael's Legacy

اگر شما هم یک دهه شصتی باشید، می دانید که داشتن گوشی و بردن آن سر کلاس های درس

چه خلاف بزرگی محسوب می شد و اگرهم متولد قبل از دهه ی شصت هستید که قاعدتا به همین محدودیت دهه شصتی ها هم غبطه می خورید! ولی امروزه داشتن گوشی یکی از الزامات برای دانش آموزهاست مخصوصا از زمانی که سیستم های آموزشی با شیوع ویروس کرونا، شروع به فعالیت به صورت آنلاین و غیر حضوری کردند. در نتیجه خرید گوشی دانش آموزی برای هر خانواده ای الزامی شد.

 

کدام مدل برای گوشی دانش آموزی مناسب است؟

در ادامه چند مدل از گوشی هایی که می توانند برای دانش آموزان مفید باشند را معرفی می کنیم. باید گفت که ما تمامی تلاش خود را کرده ایم تا این گوشی ها را در بازه ی قیمتی بین 3 تا 6 میلیون برای جایگذاری در این دسته بندی گوشی های دانش آموزی برای شما در نظر گیریم، اما متاسفانه این قیمت ها ثابت نیستند و متناسب با شرایط روز می توانند متغیر باشند. در نتیجه برای اطلاع از قیمت روز این گوشی ها بهتر است همان روز قیمت ها را بار دیگر چک کنید. برخی از این گوشی ها عبارتند از:

 

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A01

این گوشی سامسونگ، محصول سال 2020 می باشد که جزء گوشی های میان رده از سری a می باشد. این گوشی در رده ی قیمتی قرار گرفته است که خانواده ها بتوانند این گوشی را برای کودکان دانش آموز خود بخرند. از مهم ترین ویژگی های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت دو سیم کارت
  • حافظه ی داخلی 16 مگابایتی
  • ظرفیت و و رم 2 گیگا بایتی
  • سیستم عامل اندروید این گوشی 10
  • قاب پلاستیکی پشت
  • جنس فریم آن از آلومینوم
  • دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی
  • صفحه نمایش 5.7 اینچی
  • رنگ بدنه ی مات
  • قاب روبرویی شیشه ای

 

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A11 SM-A115F/DS

این گوشی دارای سیستم عامل اندروید است و با ظرفیت 32 گیگا بایتی و رم 2 گیگا بایتی می تواند گزینه ی مناسبی برای دانش آموزان باشد. Galaxy A11  از لحاظ قیمتی در رده ی مناسبی قرار دارد. این گوشی برای دو سیم کارت در نظر گرفته شده و دارای بدنه ی پلاستیکی پشت و شیشه ای در جلو می باشد. این گوشی دارای باتری لیتیوم-پلیمر با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی می باشد.

 

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A10s

Galaxy A10s به نسبت قیمتی که دارد قابلیت های منحصر به فردی دارد. این گوشی از سری a گوشی های سامسونگ با سیستم عامل اندروید است که دارای ظرفیت دو سیم کارت می باشد و ظرفیت آن 32 گیگا بایت است و رم آن 2 گیگابایت در نظر گرفته شده است و می تواند گزینه ی مناسبی برای دانش آموزان و حضور آنها در فضای آموزشی آنلاین باشد.

 

گوشی موبایل سامسونگ  Galaxy A21s

Galaxy A21S در تاریخ 2 جون 2020 به بازار عرضه شد و طرفداران بسیاری پیدا کرد. درست است که این گوشی کمی قیمتی بالا تر از حداقل رنج معرفی شده برای گوشی های دانش آموزی دارد اما قابلیت های منحصر به این گوشی سبب شد که در لیست گوشی های دانش آموزی ما به آن اشاره شود. این گوشی صفحه نمایش 6.5 اینچی، رزولوشن 720 در 1600 پیکسل دارد و در خصوص ابعاد و اندازه ی آن باید گفت که وزن آن 192 گرم و ابعاد آن 163.6 در 75.3 در 8.9 میلی‌متر می باشد و تا به امروز مورد توجه افراد زیادی بوده است .

 

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 8A M1908C3KG

این گوشی شیائومی با سیستم عامل اندرویدی، دارای قابلیت دو سیم کارت می باشد و با ظرفیت 32 گیگا بایت در سه رنگ آبی، قرمز و مشکی در بازار موجود می باشد و از سال 2019 که وارد بازار شد توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. حداکثر ظرفیت کارت حافظه این گوشی 512 گیگابایت و مقدار رم  آن 2 گیگابایت و باتری آن 5000 میلی آمپر ساعتی می باشد. این گوشی دارای چیپ ست اسنپ دراگون 439 است و دوربین اصلی آن 12 مگاپیکسل می باشد. از لحاظ قیمت و قابلیت های موجود، این گوشی مناسب دانش آموزان می باشد تا به وسیله ی آن بتوانند وارد فضای آموزش مجازی شوند و نیاز های خود را برطرف کنند.

 

گوشی شیائومی Redmi Note 9

گوشی شیائومی Redmi Note 9 در تاریخ 30 آوریل 2020 توسط کمپانی شیائومی وارد بازار شد. از نظر ابعاد این گوشی صفحه نمایش 6.53 اینچی دارد و رزولوشن آن 1080 در 2340 پیکسل می باشد. وزن این گوشی 198 گرم است و از لحاظ کیفیت دوربین عکاسی و فیلمبرداری توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب کند و آنها را وسوسه به خرید کند.

 

گوشی موبایل هوآوی Y6s

گوشی هوآوی Y6s  که در تاریخ 30 ژانویه 2020 معرفی شد. نسل جدیدی از سری Y6بود . اندازه ی صفحه نمایش این گوشی 6.09 اینچ است و دارای حافظه ی داخلی 64 گیگا بایت و رم 3 مگا بایت می باشد. تعداد سیم کارت موجود در این گوشی 2 سیم کارت است و ساختار بدنه ی آن از شیشه و پلاستیک است. رزولوشن دوربین اصلی 13 مگاپیکسل می باشد و لنز دوربین سلفی آن 8 مگاپیکسل می باشد. در قاب پشتی این گوشی سنسور اثر انگشت وجود دارد.

 

گوشی موبایل هوآوی Y7p

این گوشی از سری Y گوشی های با قیمت پایین هوآوی در سال 2020  وارد بازار شد و از آنجایی که قابلیت های خوبی داشت توانست با بسیاری از گوشی های هم رده ی خود رقابت کند. Y7p دارای نمایشگر ال سی دی  6.39 اینچی، وضوح تصویر 1560در720 پیکسل، 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی و رم 4 گیگا بایت، باطری 4000 میلی آمپر ساعتی می باشد. وزن این گوشی 176 گرم می باشد و جنس فریم و بدنه ی آن از پلاستیک می باشد. از نقص های این گوشی این است که برخی خدمات گوگل را پشتیبانی نمی کند در نتیجه برای افراد گیمر نمی تواند گزینه ی مناسبی باشد اما همچنان در لیست گوشی های دانش آموزی ما قرار می گیرد .

 

گوشی موبایل آنر Play 8 A

این گوشی در ژانویه ی 2019 معرفی شد و قیمت مناسب و قابلیت های آن توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. صفحه نمایش این گوشی 6.09 اینچ است و وزن این گوشی 150 گرم می باشد و ابعاد ان 156.3x73.5x8 میلیمتر است. حافظه ی داخلی این گوشی 32/64 گیگا بایت است  و رم آن 3 گیگا بایت می باشد.

 

گوشی های جی ال ایکس

این گوشی های ایرانی با قیمت  های مناسبی در بازار موجود می باشد و در نتیجه می توان برای خرید گوشی های دانش آموزی آنها را مد نظر گرفت چرا که قابلیت های اجرای برنامه ی شاد را برای دانش آموزان دارد.

 

ویژگی های گوشی دانش آموزی

شبکه اجتماعی دانش آموز (شاد)، که بیشتر آن را با نام مخففش می شناسیم، توسط وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزان و ارتباط آنها با سیستم آموزشی تعبیه شد، این اپلیکیشن بر روی اندروید 4 به بالا نصب می شود. در نتیجه برای خرید نیاز است گوشی هایی را مد نظر داشته باشیم که سیستم عامل بالای اندروید 4 داشته باشند تا دانش آموزان بتوانند به راحتی با آن کار کنند و فایل های مورد نظر خود را در آن باز کنند .

 

گوشی های دست دوم

همه ی ما دوست داریم که لوازم را به صورت نو و آکبند خریداری کنیم، ولی گاهی شرایط مالی این امکان را برای ما مقدور نمی کند که نسبت به خرید لوازم نو اقدام کنیم و رو به خرید لوازم دست دوم می آوریم در سال  گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا در سطح جهان، بسیاری از افراد برای خرید گوشی های دست دوم اقدام کردند و با مطرح شدن سیستم آموزشی آنلاین در سطح کشور، افراد زیادی تصمیم به خرید گوشی دانش آموزی برای فرزند دانش آموز خود گرفتند. این گوشی های دست دوم می تواند برای این بچه ها مفید باشد، اما قبل از خرید باید توجه داشت که قابلیت های آنها در چه حدی می باشد و آیا با همان هزینه امکان خرید گوشی نو در برند های مختلف موجود است یا خیر. انتخاب بین یک گوشی دست دوم در مدل بالاتر و یک گوشی نو با قابلیت های کمتر،کاملا سلیقه ای می باشد.

 

راهنمای خرید گوشی دانش آموزی

ما در فروشگاه اینترنتی لیپک، تمام تلاش خود را داشته ایم تا بتوانیم اطلاعات موجود برای گوشی های مقرون به صرفه که  مناسب دانش آموزان است را فراهم آوریم و به شما این اجازه را دهیم تا متناسب با نیاز خود برای خرید این گوشی ها اقدام نمایید. می دانیم که این گوشی ها باید سیستم عامل اندروید بالای 4 داشته باشند، پس برای اینکه بتوانید اطلاعات موجود گوشی مورد نظر خود را پیدا کنید، کافیست که مدل مد نظر خود را در سایت لیپک سرچ نمایید.

 

چرا به برخی از گوشی ها، دانش آموزی می گوییم؟

گوشی هایی که قابلیت اجرای برنامه ی شاد را دارند و از لحاظ اقتصادی در رده ی قیمتی بالایی قرار ندارد را گوشی های دانش آموزی می نامیم. به طور کلی باید گفت از آنجا که اجبار داشتن این گوشی ها برای ادامه ی تحصیل دانش آموزان، توانست افراد سطح متوسط و پایین جامعه را نگران سازد، گوشی هایی که دارای قیمت مناسبی می باشند و برای استفاده ی دانش آموزان مناسب هستند را با عنوان گوشی دانش آموزی شناخته شدند و جز گوشی های میان رده و پایین رده ی بازار هستند.

 

حداقل امکانات یک گوشی دانش آموزی چیست؟

گوشی های دانش آموزی جزء گوشی های پایین رده ی موجود در برند های مختلف مانند سامسونگ، هوآووی، آنر،شیائومی و ... انتخاب شده اند تا امکان خرید آنها برای تمامی خانواده ها وجود داشته باشد از این رو باید ملاک هایی را برای خرید این گوشی ها در نظر گرفت تا بتواند نیاز های دانش آموزان را رفع نماید. برای خرید این گوشی ها بهتر است گوشی هایی را مد نظر داشته باشید که حافظه ی داخلی حداقل 32 گیگ و رم گوشی حد اقل 2 گیگ داشته باشد. لازم به ذکر است که جنس بدنه ی دستگاه باید دارای استحکام باشد چراکه این گوشی ها ساعات طولانی در دست کودکان شما خواهند بود.

 

توجه به نسخه ی اجرایی اندروید به هنگام خرید گوشی های دانش آموزی

پایین ترین اندرویدی که امکان استفاده از برنامه ی شاد در آن می باشد اندروید 4.4 است و این در حالی است که در حال حاضر پیشنهاد برای خرید گوشی تلفن همراه، دستگاه هایی می باشد که ورژن بالای 8 را ساپورت می کنند، اما چون در خرید گوشی های دانش آموزی قیمت فاکتور مهمی محسوب می شود می توانیم به همان ورژن 4.4 نیز اکتفا کنیم.

 

چه گوشی هایی جز گوشی های دانش آموزی  هستند؟

به طور کلی گوشی دانش آموزی، عموما گوشی هایی هستند که از لحاظ قیمتی برای سطح متوسط جامعه مناسب باشد و گوشی های مقرون به صرفه هستند و باید قابلیت اجرای برنامه ی شاد را برای دانش آموزان داشته باشد. این گوشی ها از زمان شیوع ویروس کرونا، تنها راه ارتباطی بین معلمان و دانش آموان می باشد از این رو باید بتواند نیاز های آنها را پاسخ دهد.

 

قیمت خرید گوشی های دانش آموزی

اگر بخواهیم موشکافانه به این جریان نگاه کنیم که گوشی مناسب برای دانش آموزان در چه رده و رنج قیمتی قرار دارد؟ باید بگوییم که مسلما هر چه قیمت یک گوشی بالاتر باشد قابلیت های آن بالا تر نیز خواهد رفت. اما هدف ما از این دسته بندی، معرفی گوشی های مقرون به صرفه برای دانش آموزان است. در نتیجه می توان گفت که این گوشی ها باید در بازه ی قیمتی بین حدودا 4 میلیون تا کمی بالا تر قرار گیرند چراکه گوشی های ازران تر از این رنج قیمت، نمی تواند پاسخگوی نیاز های دانش آموزان باشد.

 

اگر بخواهیم یک گوشی مقرون به صرفه برای دانش آموزان بخریم چه گزینه هایی داریم؟

  • گوشی های پایین رده در تمامی برند ها
  • گوشی های میان رده در تمامی برند ها
  • گوشی های بالا رده ی دست دوم
  • تبلت دانش آموزی

منبع: کدام مدل برای گوشی دانش آموزی مناسب است؟





:: برچسب‌ها: گوشی دانش آموزی ، ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: