با بازی های xbox آشنا شوید
نوشته شده توسط : amin

معرفی بازی های انحصاری Xbox

از زمان پیدایش رقابت کنسول های پلی استیشن و ایکس باکس همواره این سوال مطرح بوده که کدامیک از این کنسول ها بهتر هستند؟ اگر اهل بازی های ویدیویی هستید کدام کنسول را خریداری کنید؟ واقعیت این است که نمی توان به صورت قاطع نظر داد که کدام کنسول بهتر از دیگری است، هر کدام از آنها ویژگی های مثبت و منفی خودشان را دارند. شاید مهمترین انگیزه برای انتخاب بین کنسول سونی و مایکروسافت بازی هایی باشند که به صورت انحصاری بر روی هر کنسول عرضه می شوند. قبلا راجع به بهترین بازی های انحصاری پلی استیشن به طور کامل صحبت کرده ایم و در این مقاله می خواهیم به معرفی بازی های انحصاری Xbox بپردازیم.

Forza horizon 4

اگر طرفدار ماشین و مسابقات اتومبیل رانی هستید، حتما باید این سری بازی ها را تجربه کنید. سری بازی های Forza horizon  محصول استودیوی Playground games را شاید به جرات بتوان یکی از بهترین بازی های انحصاری تمام دوران xbox فارغ از سبک و ژانر این بازی نام برد. آخرین نسخه از این سری بازی در سال 2018 بر روی کنسول های Xbox one و Xbox 1x عرضه شد و نتیجه چیزی جز شاهکار نبود. در این نسخه ما به مناطق روستایی انگلستان رفته و تجربه رانندگی در مناظر زیبا را خواهیم داشت. بازی از نظر طراحی گرافیکی هیچ حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد شما ساعت ها می توانید محو زیبایی مناظر و گرافیک بازی شوید. گیم پلی بازی هم مثل همیشه عالی است تمامی اتومبیل ها به بهترین شکل شبیه سازی شده اند و اگر طرفدار مسابقات اتومبیل رانی هستید حتما Forza Horizon 4  را تجربه کنید.

Halo 5

بازی های Haloبازی های Halo

سری بازی های Halo چشم و چراغ کنسول های ایکس باکس به شمار می روند. بازی های Halo در تمامی کنسول ایکس باکس جزو پرفروش ترین بازی ها بوده اند. این بازی تیراندازی اول شخص در سال 2015 بر روی کنسول ایکس باکس وان عرضه شد. این نسخه نتوانست انتظارات بالای طرفداران را مخصوصا در زمینه داستانی برآورده کند اما گیم پلی بازی و گرافیک بازی توانسته این نسخه را به یک بازی موفق تبدیل کند. یکی از ویژگی های اصلی بازی Halo آنلاین این بازی است که Halo5 توانسته مثل همیشه تجربه بازی آنلاین را به یک تجربه دلنشین تبدیل کند. طبق گزارشات مختلف نسخه ریمستر شده Halo 5 قرار است بر روی کنسول نسل هشتمی مایکروسافت یعنی Xbox serie X هم عرضه شود که می تواند خبر خوشی برای طرفداران این سری بازی باشد پس از الان به فکر خرید اینترنتی گیفت کارت این بازی باشید.

Cuphead

وقتی در سال 2017 بعد از تبلیغات فراوان و گمانه زنی های زیاد درباره این بازی، استودیو MDHR بازی Cuphead  را به بازار عرضه کرد هیچ کس فکر نمی کرد این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی های انحصاری Xbox شناخته شود. گرافیک و سبک هنری این بازی واقعا چشم نواز بود و فضایی شبیه به کارتن های 50 60 سال پیش داشت. اما نباید گول فضای زیبا و کودکانه بازی را بخورید. این بازی به سبک بازی های Arcade قدیمی یک چالش واقعی است بطوری که برای شکست دادن غول های بازی گاهی اوقات شاید نیم ساعت به طور مداوم باید مشغول تیراندازی باشید تازه اگر کشته نشوید.اما نکته دیگر بازی امکان بازی دونفره Cuphead است که می توانید به همراه دوستانتان بطور دو نفری مشغول بازی باشید و به سبک کنسول های قدیمی اوقات خوشی را تجربه کنید.

Gears of War 4

Gears of War 4Gears of War 4

نمیشه حرف از بازی های انحصاری xbox بشه و اسم Gears of war به میان نیاد. سری بازی های gears of war مخصوصا سه گانه اول آن یک انقلاب بزرگ در زمینه بازی های تیر اندازی سوم شخص به پا کرد. Gears of war 4 بر روی xbox one عرضه شد. شاید این عنوان رو نتوان موفق ترین نسخه gears of war نامید و آن تاثیر گذاری سری های قبلی بازی را بر روی دنیای صنعت گیم نداشت اما هنوز طراحی صحنه های نبرد خونین، گرافیک بازی و گیم پلی در بالا ترین سطح ارائه شده است. نکته قوت همیشگی GEARS OF WAR  بخش آنلاین و چند نفره آن بوده است که همیشه پرطرفدار ترین قسمت این بازی است که آخرین نسخه این سری بازی هم در این بخش جای هیچ حرفی را باقی نگذاشته است و هنوز هم بسته های گسترش دهنده این قسمت برای طرفداران عرضه می شود.

Ryse: Son of Rome

استودیو crytek با تبلیغات فراوان بازی Ryse: Son of Rome را برای کنسول های ایکس باکس وان عرضه کرد اما نتیجه آن قدر که انتظار داشتند موفقیت آمیز نبود. داستان بازی در دوران افول امپراطوری روم می گذرد و شما در نقش فرمانده ارتش روم وظیفه مدیریت جنگ و دفاع از کشور را دارید. اما اگر خط داستانی بازی بسیار معمولی و روتین است گرافیک بازی تمامی خواسته های شما را برآورده خواهد کرد. طراحی جنگ ها و منظره ها با کوچک ترین جزئیات، در بهترین حالت خود است. گیم پلی بازی هم در حد متوسط است بطوری که شاید بعد از 2 3 ساعت بازی برایتان کمی خسته کننده شود. بازی Ryse: Son of Rome  بر روی کامپیوترهای خانگی هم عرضه شده و بر روی شبکه استیم قرار گرفته است پس اگر ایکس باکس ندارید برای تجربه این بازی حتما گیفت کارت استیم لازمتون خواهد شد.

Alan wake

Alan wakeAlan wake

استودیوی رمدی را همه طرفداران بازی های ویدیویی با عنوان افسانه ای Max payne می شناسند اما مکس پین تنها موفقیت بزرگ رمدی نیست. Alan wake دیگر شاهکار این استودیو در زمینه بازی سازی به شمار می رود. الن ویک که در سال 2010 بر روی کنسول xbox 360  عرضه شد بدون شک یکی از بهترین بازی تاریخ انحصاری تاریخ Xbox به شمار می رود. داستان بازی درباره آلن و یک نویسنده رمان های جنایی است که وارد یک جزیره کوچک شده و در آنجا درگیر اتفاقات مرموزی می شود که به نوعی داستان کتاب جدیدش است.

گرافیک خیره کننده بازی یک قدم رو به جلو در صنعت بازی های ویدیویی به ویژه بر روی پلتفرم ایکس باکس بود. گیم پلی بازی هم بسیار نوآورانه و هیجان انگیز بود که شما تنها با یک چراغ قوه و اسلحه باید از خودتان دفاع بکنید. بطور کلی برای تجربه Alan wake لحظه ای نباید شک کنید.

Fable

اگر از طرفداران قدیمی کنسول xbox هستید حتما با سری بازی های Fable خاطرات زیادی خواهید داشت.یک بازی جهان باز با المان های نقش آفرینی،گرافیک دوست داشتنی ، داستان جذاب و پر پیچ و خم سری بازی های Fable باعث شد تا این فرنچایز به سرعت به یکی از بازی های انحصاری محبوب Xbox محبوب شود. آخرین نسخه این بازی یعنی Fable 3 که در سال 2010 عرضه شد نتوانست موفقیت های قبلی این عنوان را تکرار کند و از آن موقع تا چند ماه پیش خبری از استودیوی Playground games نبود تا در تا مایکروسافت در رویداد xbox showcase  از تریلر نسخه ریبوت شده fable رونمایی کرد و خیال طرفداران ایکس باکس و این بازی تا حدی آسوده شد اما متاسفانه هنوز تاریخ مشخصی برای عرضه این بازی بر ریو کنسول های نسل نهمی مایکروسافت یعنی Xbox serie x مشخص نشده است.

Rise of tomb raider

Rise of tomb raiderRise of tomb raider

سری بازی های محبوب tomb raider از قدیمی ترین بازی های سبک ماجراجویی و سوم شخص است که هنوز که هنوز است طرفدران خیلی زیادی را در دنیای بازی های ویدیویی دارد. بازی Rise of tomb Raider در واقع نسخه reboot شده قسمت اول این سری بازی است که در سال 1997 بر روی Pc منتشر شده بود و این نسخه به صورت انحصاری بر روی کنسول Xbox one و Xbox one x منتشر شد. گرافیک جذاب و دیدنی و گیم پلی عالی که به لطف موتور های گرافیکی کنسول مایکروسافت حاصل شده بود این نسخه از tomb raider را به یکی از محبوب ترین نسخه های این عنوان تبدیل کرده است. در واقع عنوان Rise of tomb raider به عنوان رقب اصلی بازی انحصاری معروف سونی یعنی Uncharted در سبک بازی های نقش آفرینی ماجراجویی به شمار می رود.

Limbo

بعضی از بازی ها نه به خاطر گرافیک خیلی بالا و نه به خاطر تبلیغات وسیع، در ذهن کاربران برای همیشه باقی می مانند و دلیل آن فضای ساختار شکنانه و رو به جلویی است که این بازی ها بوجود می آورند. Limbo قطعا یکی از این بازی هاست. گرافیک ساده اما جذاب و نفس گیر این بازی در کنار داستان جذاب و گیم پلی ساده و نوستالژیک باعث شهرت و محبوبیت این بازی شد. Limbo  در ابتدا جزو بازی های انحصاری xbox بود که پس از انتشار و محبوبیت فراوان آن بر روی گوشی های موبایل و کامپیوتر های شخصی هم عرضه شد و شما تنها با یک گیفت کارت گوگل پلی هم قادر به تجربه این بازی فوق العاده بر روی گوشی ها اندرویدی خود خواهید بود.limbo یک نمونه عالی از یک بازی سرگرم کننده و دلنشین است که مخاطب از تجربه لحظه به لحظه آن لذت می برد.

crackdown

یکی دیگر از فرنچایز های محبوب و انحصاری کنسول های مایکروسافت بازی crackdown است. تا کنون سه عنوان از این بازی اکشن جهان باز منتشر شده و هوادارن این مجموعه منتظر انتشار شماره جدید این بازی هستند. دراین بازی شما در نقش یک پلیس هستید که از لحاظ بیولوژِیکی جهش پیدا کرده و قدرت های عجیبی و این قابلیت لذت بردن از چندین ساعت گیم پلی متنوع رو تضمین میکنه! اما چیزی که باعث شده crackdown محبوبیت بسیاری داشته باشه بخش چند نفره ی این بازیست. درگیری های سنگین، تعداد زیاد افراد حاضر در مپ ها، انفجار های پر تعداد و افکت های شلوغ از ویژگی های اصلی بازی Crackdown است. از نکات قابل ذکر این انحصاری محبوب اینه که شما میتونید هرچیزی در بازی رو تخریب کنید، از منفجر کردن یک دیوار تا پایین آوردن یک ساختمان سبب میشه تجربه ی بازی کردن crackdown کاملا منحصر بفرد باشه.

 





:: برچسب‌ها: گیفت کارت , بازی انحصاری ایکس باکس ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: