این بازی های فوق العاده از ps4 را از دست ندهید
نوشته شده توسط : amin

بهترین بازی های انحصاری ps4

کنسول های نسل هشتم و مشخصا دو کنسول پلی استیشن و ایکس باکس، بر خلاف نسل قبل رقابت خیلی نزدیکی را بوجود نیاورد. این اتفاق با توجه به موفقیت های Xbox360 و چالش هایی که برای سونی و پلی استیشن بوجود آورد کمی عجیب است. در واقع نسل هشتم را می توان کاملا برتری مطلق سونی و ps4 را بر مایکروسافت و xbox one نامید. با اینکه کنسول های مایکروسافت حتی از نظر سخت افزار و اجزای بازی ها برتری محسوسی به پلی استیشن و سونی داشت اما فروش و تعریف و تمجید های کارشناسان و گیمر ها همگی به نفع ps4 بوده بطوری که حتی میزان فروش گیفت کارت های ps4 قابل مقایسه با فروش گیفت کارت های استیم که متعلق به مایکروسافت است قابل مقایسه نیست. علت اصلی در بازی های انحصاری ps4 بوده، که بدون تردید برتری آشکاری نسبت به بازی های انحصاری xbox داشته است.

Last of Us Part 2 روایت  و داستانی  فوق العاده قوی

موفقیت قسمت اول last of us در کنسول ps3 و عرضه نسخه ریمستر شده آن بر روی کنسول پلی استیشن 4 تقریبا همه را از ساخت نسخه دوم مطمئن کرده بود. در سال 2020 انتظار ها به پایان رسید و شرکت Naughty Dog بازی Last of Us Part 2  رو عرضه کرد و مطابق انتظار جزو بهترین بازی های انحصاری ps4 شناخته شد. فروش بالای بازی و تعریف و تمجید های طرفدارا، جوایز فراوانی رو برای این بازی به ارمغان آورد. بازی از نظر گرافیک، گیمپلی و مشخصات فنی جای هیچ حرفی را باقی نمی گذارد و قطعا جزو تاپ ترین بازی های تاریخ دنیای گیم و بازی قرار می دهد. البته جاه طلبی های naughty dog در روایت داستانی بازی و خط داستان باعث اعتراضاتی بین طرفداران قبلی بازی بوجود آورد که شاید چندین سال دیگر تاثیرات این سبک داستان گویی در دنیای بازی های ویدیویی را مشاهده کنیم.

Infamous second son برگرفته از قدرت مافوق بشری

Infamous second son برگرفته از قدرت مافوق بشریInfamous second son برگرفته از قدرت مافوق بشری

تا قبل از بازی Ghost of tsushima که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت، استودیو ساکر پانچ با سری بازی Infamous  شناخته می شد.  عنوان Infamous second son جزو اولین بازی های انحصاری ps4 بود که عرضه شد. گیم پلی آزادانه و به نسبت راحت با گرافیک قابل قبول و داستانی گیرا امتیازات بالایی را برای این عنوان به ارمغان آورد و استقبال بسیار بسیار زیادی را برای ساکر پانچ و این بازی بدست آورد. تا قبل از 2 3 سال اخیر و عرضه بازی های انحصاری شاهکار سونی، عنوان Infamous second son  جزو پرطرفدارترین و بهترین بازی های انحصاری ps4 شناخته می شد.

Gran Toursimo Sport ماشین های کاملا واقعی و شبیه سازی خارق العاده

فرنچایز gran sourismo بدوون شک یکی از پرطرفدارترین بازی های racing  و اتومبیل رانی کسنول های سونی به شمار می رود. از زمان عرضه پلی استیشن 1 این سری بازی بر روی تمامی کنسول های سونی عرضه شده و طرف داران خاص خودش را دارد.از نظر شبیه سازی یکی از نزدیک ترین بازی ها به دنیای واقعی است و اگر طرفدار بازی های شبیه سازی شده ماشین سواری هستید بدون شک طرفدار سری بازی های  gran tourismoخواهید بود. نسخه آخر این بازی یعنی gran tourismo sport  در سال 2017 بر روی ps4  منتشر شد با طراحی جزئی ترین موارد یک مسابقه اتومبیل رانی واقعی تجربه دکنشین و پر از هیجان را برای طرفداران این سری بازی به ارمغان آورد.

God Of War   بازی انحصاری برای پلتفرم پلی‌استیشن 4

God Of War   بازی انحصاری برای پلتفرم پلی‌استیشن 4God Of War   بازی انحصاری برای پلتفرم پلی‌استیشن 4

سری بازی های خدای جنگ از محبوب ترین بازی های سونی به شمار می رود. داستان کریتوس فرزند زئوس و تقابل او با خدایان یونان باستان، که این فرنچایز رو به یکی از محبوب ترین بازی های تاریخ تبدیل کرده بود. در سال 2018 نسخه چهارم این بازی منتشر شد و در یکی از سخت ترین رقابت های تاریخ عنوان برترین بازی سال رو از بازی فوق العاده Red Dead Redemption ربود. خط داستانی زیبا، گرافیک فوق العاده و گیم پلی نوآورانه و بی نقص این محصول شرکت سانتامونیکا استودیوز باعث شده تا بدون تردید God Of War رو به عنوان یکی از بهترین بازی های انحصاری Ps4 نامید.  موفقیت های آخرین نسخه خدای جنگ باعث شد تا ادامه این بازی برای سال 2021 و بروی کنسول ps5 ساخته شده و طرفداران این بازی نسخه بعدی را بر روی کنسول های پر قدرت نسل نهم سونی هم تجربه کنند.

Until Down ترسناک ترین بازی

طرفداران بازی های ترسناک خیلی انتخاب های متنوعی برای یک بازی ترسناک جذاب و هیجان انگیز در کنسول پلی استیشن 4 نداشته اند. اما نگران نباشید بازی Until Down تا حدود زیادی نقص کمبود بازی های ترسناک در این نسل را جبران کرده و با گیمپلی نوآورانه خود توانست خود را به عنوان یکی از بهترین بازی های ترسناک کنسول ps4 معرفی کند. این بازی در سال 2015 عرضه شد و با امتیاز متاکریتیک 79 به عنوان یکی از بهترین بازی های انحصاری ps4 شناخته شد. بازی به صورت تعاملی است و هر حرکت و دیالوگی که انتخاب میکنید به نوعی در سرنوشت بازی تاثیر گذار است. اگر طرفدار هیجان و جیغ های لحظه ای هستید بازی Until down را فراموش نکنید و فراموش نکنید چندین بار بازی را تجربه کرده تا با انواع پایان بندی های بازی آشنا شوید.

Uncharted : A Thiefs End اکشن تمام عیار

Uncharted A Thiefs End اکشن تمام عیارUncharted A Thiefs End اکشن تمام عیار

اگر پلی استیشن دارید حتما و قطعا طرفدار آنچارتد خواهید بود. شرکت ناتی داگ به عنوان سوپراستار بازی های انحصاری سونی، چندین تا از بهترین بازی های انحصاری ps4 را عرضه کرده است. آنچارتد 4 به عنوان پایان داستان ناتان دریک ماجراجوی شوخ طبع، در سال 2016 منتشر شد. گرافیک فوق العاده، گیم پلی منحصر به فرد و داستان جذاب و پر از شوخی های بامزه این عنوان را تبدیل به یک شاهکار کرد. در این قسمت با برادر ناتان یعنی سم آشنا شده و ترکیب دو برادر ماجراجو و کله شق رنگ و بوی دیگری به این بازی بخشیده است. همچنین بازی از حالت خطی خارج شده و کمی به بازی های جهان باز پهلو می زند اما نه بطوری که باعث نارضایتی طرفداران قدیمی آنچارتد شود. عنوان آنچارتد به قدری موفق بوده که قرار است فیلم سینمایی با بازی تام هالند از روی این بازی محبوب ساخته شود.

Bloodborne اکشن  جذاب

هیداتا میازاکی خالق سری بازی های Dark souls در سال 2016 بازی bloodborne را بطور اختصاصی برای کنسول پلی استیشن 4 به بازار عرضه کرد. فضای دارک و ترسناک بازی و گرافیک بالای بازی این عنوان را به یکی از بهترین بازی های جنگی ps4 تبدیل کرده است. اگر دنبال در درسر می گردید و حوصله یک بازی هاردکور را دارید حتما و حتما باید Bloodborne را بازی کنید. فضای بازی بسیار شبیه به مجموعه بازی های دارک سولز است و اگر طرفدار این سری بازی ها هستید حتما و حتما طرفدار بازی Bloodborne خواهید شد.داستان بازی بسیار پیچیده است و زمان بسیار زیادی باید برای کشف داستان بگذارید. این عنوان با امتیاز متای 92 به عنوان یکی از بهترین بازی های انحصاری ps4 شناخته می شود که قطعا دارندگان Xbox one حسرت داشتن همچین بازی را بر روی کنسول xbox  میخورند.

Ghost of Tsushima بازی واقع گرایانه

Ghost of Tsushima بازی واقع گرایانهGhost of Tsushima بازی واقع گرایانه

بازی سامورایی Ghost of Tsushima از خیلی قبل تر از تاریخ انتشارش خبر ساز شده بود. سال ها بود که بهترین و محبوب ترین بازی های سامورایی در سلطه استودییو های ژاپنی بود و خبر تولید یک بازی سامورایی توسط یک شرکت آمریکایی به نام Suckerpunch توجهات فراوانی رو به این بازی معطوف کرد. بالاخره در سال 2020 این بازی به عنوان یکی از آخرین بازی های انحصاری سونی عرضه شد و نتیجه یک شاهاکار به تمام معنا بود. گرافیک فوق العاده و توجه به جزئی ترین نکات فرهنگ سامورایی و ژاپنی تحسین همه منتقدان و حتی استودیو های ژاپنی را هم در پی داشت. داستان گیرا در غالبت یک جهان باز و طراحی صحنه های مبارزه ای بازی Ghost of Tsushima را در رقابت با رقیبی چون Last of Us 2 به یکی از بهترین بازی های انحصاری ps4 تبدیل کرده است.

Spider man   شخصیت محبوب

اسپایدر من از محبوب ترین شخصیت های ابر قهرمانی دنیای مارول است. شرکت سونی از سال ها پیش حق استفاده شخصیت اسپایدرمن را از مارول خریداری کرد و بالاخره در سال 2018 نسخه ویدیو گیم مرد عنکبوتی را بر روی کنسول ps4 عرضه کرد. تا قبل از انتشار بازی همگی از مقایسه این بازی با سری بازی های بتمن صحبت می کردند اما بعد از انتشار نظر همگی عوض شد. طراحی گرافیکی بالای بازی و استفاده از دشمنان محبوب اسپایدر من در کنار مبارزات جذاب و داستان قابل قبول، همگی این اثر را به فروش و موفقیت بالایی رساند تا جایی که قسمت دوم این بازی از اولین بازی های ps5 بود که سونی عرضه کرد.  پیشنهاد می کنیم سریعا دیسک فیزیکی آن را تهیه کرده و یا با خرید اینترنتی گیفت کارت این عنوان، لذت پرواز میان ساختمان های نیویورک را از دست ندهید.

Ratchet and Clank بازی اکشن ماجراجویی

Ratchet and Clank بازی اکشن ماجراجوییRatchet and Clank بازی اکشن ماجراجویی

یکی از سورپرایز های سونی در سال 2016 برای کنسول Ps4 بازی Ratchet and Clank بود. در ابتدا تصور می شد این بازی بیشتر مناسب بچه هاست اما استقبالی که از بازی شد فراتر از حد تصور بود. بطوریکه شرکت اینسومنیاک گیمز که سازنده بازی تاریخ عرضه این قسمت دوم این عنوان را برای کنسول ps5 تا سه ماهه اول سال 2021 اعلام کرد. محیط سرخوشانه بازی شما را ساعت ها می تواند سرگرم کند. شما برای نجات کهکشان باید عضو تیم تکاوری کهکشان شده و با انواع و اقسام اسلحه های عجیب و غریب به جنگ دشمنانتان خواهید رفت. اگر به دنبال یک بازی جذاب و بامزه مثل سری بازی های carash  هستید مطمئن باشید از تهیه بازی Ratchet and Clank پشیمان نخواهید شد.

Shadow Of Colossus پرطرفدارترین ساخته‌های فامیتو اوئدا

اگر طرفدار بازی خاطره انگیز Last guardian  باشید مسلما آخرین ساخته فومیتا اوئدا، یهنی shadow of colossus نظر شما را جلب خواهد کرد. این بازی که در سال 2018 بر روی کنسول ps4 به صورت انحصاری عرضه شد جهانی خالی و ترسناک را نمایش می دهد که در آن شما باید با غول های این دنیا مبارزه کنید. داستان همین است صرفا مبارزه با غول ها و شکست دادن آنها . آرت وورک و گرافیک جذاب بازی ویژگی اصلی آن است. از مبارزان مختلف در این بازی خبری نیست و شما صرفا در یک دنیای خالی و مرموز به دنبال غول های colossus خواهید بود تا آنها را شکست دهید. گیم پلی بازی در زمان خود از نوآورانه ترین سبک های دنیای گیم بود که لدت تجربه این بازی را چندین برابر کرده است.

منبع : https://bit.ly/2NUXQVf





:: برچسب‌ها: بهترین بازی های انحصاری ps4 , بهترین بازی های ps4 ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: