برای خرید بهترین موبایل حتما به این نکات توجه کنید
نوشته شده توسط : amin

Is using my mobile phone not safe? - Wireless Education

گوشی‌های هوشمند یکی از پیچیده‌ترین دستگاه‌های الکترونیکی محسوب می‌شوند؛ شرکت‌های سازنده‌ی این دستگاه‌ها، تمام تلاش خود را می‌کنند تا بتوانند از فضای محدود و کوچک موجود در دل آن‌ها، بیشترین استفاده را داشته باشند. گوشی‌های هوشمند امروزی می‌توانند قدرت یک کامپیوتر شخصی، عکاسی یک دوربین دیجیتال، صدای یک پخش‌کننده‌ی موسیقی و کیفیت تصویر یک تلویزیون را در کف دستتان قرار می‌دهند؛ بنابراین می‌توانید یک تصویر کلی از میزان پیچیدگی گوشی‌های هوشمند به دست آورید. این موضوع هر چقدر که هیجان‌انگیز است، مشکل‌زا هم محسوب می‌شود. مشکل زمانی رخ می‌دهد که می‌خواهید گوشی هوشمند جدیدی بخرید. در این لحظه با دنیایی از مدل‌های مختلف مواجه می‌شوید که اتفاقا تمامی آن‌ها جذاب به‌نظر می‌رسند! اگر هم به سراغ جدول مشخصاتشان بروید، دنیایی از اعداد و اصطلاحات پیچیده وجود دارد. پیچیدگی‌های موجود در حدی است که در نهایت ناچار می‌شوید به سخن آشنایان، دوستان یا حتی مغازه‌دارها اطمینان کنید و گوشی جدیدی بخرید. اینکه انتخاب شما چقدر درست و هوشمندانه باشد، نامشخص است؛ اما اگر یک دید کلی درباره‌ی دنیای گوشی‌ هوشمند داشته باشید، می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین مدل را باتوجه‌به سلایق، نیازها و بودجه‌ی خود، خریداری کنید.

به همین دلیل قصد داریم در زومیت، در قالب راهنمایی قدم به قدم، تمام نکات لازم در مورد خرید گوشی‌ هوشمند را شرح بدهیم. پس اگر به‌دنبال خرید گوشی جدیدی هستید و اطلاعات زیادی در رابطه با دنیای موبایل، فناوری و مشخصات فنی آن‌ها ندارید، با زومیت همراه باشید.

قدم اول: بودجه‌ی خود را مشخص کنید
گوشی‌های موبایل در زندگی هر شخصی، ارزش مشخصی دارد. حتی اگر جزو ثروتمندترین اقشار جامعه باشید، ممکن است نخواهید هزینه‌ی زیادی برای گوشی جدید خود پرداخت کنید؛ شاید هم آنقدر عاشق این دستگاه‌ها باشید که از سایر هزینه‌های زندگی‌تان برای خرید یک گوشی گران‌قیمت، کم کنید. مهم این است که در ابتدا و پیش از خرید گوشی جدید، حداکثر هزینه‌ای را که می‌خواهید برای آن بپردازید، مشخص کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا بتوانید همین ابتدای کار، انتخاب‌های خود را به طرز چشمگیری محدود کنید. بازه‌ی قیمتی گوشی‌های هوشمند بسیار گسترده است و از گوشی‌هایی کمتر از ۲۰۰ هزار تومان تا گوشی‌های لوکسی هم‌قیمت با یک خودرو، در بازار وجود دارد؛ بنابراین مشخص کردن بازه‌ی قیمتی، پیش‌نیازی برای خرید هوشمندانه آن محسوب می‌شود.

البته در نظر داشته باشید که برای خرید یک گوشی توانمند و مناسب نیازی به هزینه‌ی زیاد نیست. درحال‌حاضر و به دلیل رقابت فشرده‌ی بین شرکت‌های تولید‌کننده‌ی موبایل، شاهد حضور محصولات بسیار باکیفیت و قدرتمند با قیمت‌های رقابتی هستیم که توانایی انجام تمام امور مورد نیاز کاربران را دارند.

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی‌های مختلف نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع برندهای گوشی درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش دردسترس شما خواهد بود.

قدم دوم: با انواع سیستم‌عامل آشنا شوید

به زبان عامیانه و به‌طور خلاصه، سیستم‌عامل رابط بین کاربر و سخت‌افزار گوشی محسوب می‌شود؛ محیطی گرافیکی که توسط شرکت‌های مختلف، به پوسته‌های متفاوت مزین می‌شود تا بهترین تجربه‌ی کار با گوشی را در اختیارتان قرار دهد. در دنیای کامپیوتر رومیزی و لپ‌تاپ‌، ویندوز محبوب‌ترین سیستم‌عامل محسوب می‌شود. تقریبا در هر خانه‌ای یک کامپیوتر وجود دارد که از ویندوز استفاده کند؛ اما در دنیای گوشی‌ هوشمند این شرایط کاملا فرق می‌کند و هنگام نگارش این راهنمای خرید، سیستم‌عامل مایکروسافت پس از اینکه مورد استقبال خریداران و توسعه‌دهندگان قرار نگرفت، به‌صورت رسمی کنسل شد.

اگر بخواهیم از سیستم‌های عامل پرطرفدار در گوشی‌های موبایل سخن بگوییم، باید آن‌ها را به دو دسته تقسیم کنیم:

iOS

دومین سیستم‌عامل محبوب جهان، «آی‌اواس» (iOS) است که به‌صورت انحصاری توسط شرکت اپل توسعه می‌یابد. این انحصاری بودن بدین معنی است که آی‌اواس را می‌توانید تنها در گوشی‌های آیفون بیابید. موضوع انحصاری بودن آی‌اواس، مزایایی برای کاربران آیفون دارد. اولین مورد این است که برنامه‌نویسان این سیستم‌عامل اقدام به بهینه‌سازی آن برای گوشی‌های آیفون می‌کنند؛ بنابراین گوشی‌هایی که از آی‌اواس استفاده می‌کنند، عملکردی بهینه‌ای و بدون نقصی دارند. برای مثال، اگر یک آیفون قدیمی داشته باشید که دو سه سالی از عمرش گذشته است، هنوز هم می‌تواند اکثر بازی‌ها و برنامه‌های آی‌او‌اس را به‌راحتی و بدون هیچ مشکلی اجرا کند. مورد دوم اینکه گوشی‌های آیفون، پشتیبانی نرم‌افزاری فوق‌العاده‌ای دارند؛ به‌عنوان مثال، آیفون ۵ که با نسخه‌ی ششم آی‌اواس منتشر شد، تا چهار سال پس از تولید، تمام به‌روزرسانی‌های این سیستم‌عامل را دریافت کرد. در خصوص سومین مزیت آی‌او‌اس نیز می‌توان به امنیت زیاد آن اشاره کرد که اپل نظارت دقیقی بر این بخش دارد.

در سمت دیگر، یکی از ایرادهای آی‌اواس این است که تنها در گوشی‌های آیفون وجود دارد؛ بنابراین برای استفاده از آن، باید بهای زیادی برای خرید گوشی هوشمند اپل پرداخت کنید. در خصوص مورد دوم می‌‌توان به بسته بودن کد منبع آی‌او‌اس اشاره کرد که کاربران و توسعه‌دهندگان را برای شخصی‌سازی آن، کاملا محدود می‌کند. البته نباید از آزادی عمل کمتر آن نسبت به برخی سیستم‌‌عامل‌های دیگر غافل شد که مؤلفه‌ای اصلی و تأثیرگذار برای بسیاری از کاربران است. محدودیت‌های موجود در پلتفرم iOS، ‌برخی مواقع مشکل‌ساز خواهند شد. به‌عنوان مثال می‌‌توان به هزینه‌ی بیشتر اپلیکیشن‌های آیفون اشاره کرد که می‌توان برخی از آن‌ها را به‌رایگان در پلتفرم‌های دیگر یافت.

چه کسانی باید به سراغ آی‌اواس بروند؟

آی‌اواس رابطی ساده و کاربرپسند دارد. این سیستم‌عامل برای کسانی که حوصله‌ی سر و کله زدن با تنظیمات مختلف ندارند و به‌دنبال یک تجربه‌ی روان، کامل و لذت‌بخش در محصولی با تجربه‌ی کاربری عالی برای دراز‌مدت هستند، بهترین انتخاب محسوب می‌شود.

اندروید

اندروید محبوب‌ترین سیستم‌عامل دنیای گوشی‌ هوشمند محسوب است و بیش از ۸۰ درصد از تمام موبایل‌های جهان، به این سیستم‌عامل مجهز شده‌اند. اندروید در گوشی‌های رده پایین چند صد هزار تومانی تا پرچم‌داران چند میلیون تومانی وجود دارد و سیستم‌عاملی کدباز محسوب می‌شود؛ این موضوع دست کاربر و توسعه‌دهندگان را برای شخصی‌سازی و ویرایش بخش‌های مختلف سیستم‌عامل باز می‌کند. همچنین برخلاف iOS، اندروید نیازی به نرم‌افزاری جداگانه برای انتقال اطلاعات به گوشی ندارد و به محض اتصال آن به کامپیوتر می‌‌توانید به حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن دسترسی داشته باشید. این در حالی است که در گوشی‌های آیفون پس از اتصال به کامپیوتر تنها به بخش تصاویر ثبت‌شده با دوربین گوشی دسترسی خواهید داشت.

خرید از فروشگاه معتبر 

به خاطر داشته باشید یکی از بهترین راه ها برای انتخاب یک موبایل مناسب این است که از جای مناسب خریداری شود برای همین شما می توانید سری به فروشگاه اینترنتی لیپک بزنید و با خیال راحت انواع گوشی ها را با قیمت بسیار مناسب و با ضمانت اصلی بودن خریداری کنید. این سایت یکی از معتبرترین سایت ها است که شما به راحتی می تواندید وارد سایت شوید و با مقایسه قیمت ها و همه شرایطی که مد نظر دارید و با قیمتی که مد نظرتان است گوشی مورد نطر خود را با بهترین قیمت خریداری کنید و درب منزل آن را تحویل بگیرید. حتما به این سایت وارد شوید تا وارد دنایای بزرگی از تکنولوژی های روز با بهترین قیمت ها شوید. 





:: برچسب‌ها: بهترین راه برای انتخاب موبایل مناسب ،چه موبایلی برای چه افرادی مناسب است ،مووبایل ،خرید موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: