هدفون هوشمند چیست؟
نوشته شده توسط : amin

Vinci Smart Headphones – Short Robot

هدفون هوشمند، نسبت به هدفون های معمولی دارای ویژگی‌های نویز گیر و افزایش دهنده کیفیت صدا است و برخی از مدل‌های آن نیز ضد آب بوده و همچنین دارای قابلیت اندازه گیری داده‌های بیومتریک هستند.

بیشترین صدای قابل شنیدن با استفاده از هدفون‌ بی سیم
هدفون هوشمند برای بهبود پخش صدا ساخته شده است و دستگاه هوشمند بی سیمی است که ویژگی‌های جانبی فراتر از انتقال صدا را فراهم می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از این هدفون‌های هوشمند بی سیم، صدای رسا و متفاوتی را نسبت به هر هدفون دیگری تجربه کنید و از سایر امکانات آن نیز بهره مند شوید.
هدفون هوشمند از فن آوری بلوتوث برای همگام سازی با گوشی‌های هوشمند، تبلت، رایانه و حتی برخی از سیستم‌های خانگی هوشمند استفاده می‌کند. هدفون‌های هوشمند ترکیبی از فن آوری پخش صدا و تکنولوژی بیومتریک دارند که فراتر از هدفون‌های بی سیم می‌باشند.

هوش مصنوعی به کار رفته در هدفون هوشمند چیست؟
شاید در نگاه اول، هدفون هوشمند شبیه به هدفون‌های معمولی به نظر بیاید با این تفاوت که فقط سیم ندارد. بنابراین، چه چیزی باعث می‌شود که هدفون هوشمند متفاوت از هدفون معمولی باشد؟ هدفون هوشمند دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و قابلیت‌هایی است که هرگز در یک هدفون معمولی پیدا نمی‌کنید. بیایید نگاهی به آنچه که می‌توانیم با استفاده از هدفون‌های هوشمند داشته باشیم بیندازیم.
توجه: ویژگی‌های هدفون هوشمند بر اساس تولید کننده و مدل‌های مختلف آن متفاوت است.
کیفیت صدا: تطبیق تکنولوژی پخش صدا با ویژگی‌های اصلاح شده به وسیله تکنولوژی افزایش صدا باعث بهبود کیفیت صدا می‌شود. هدفون هوشمند می‌تواند صدا را تقویت کند و در عین حال از شنوایی شما محافظت می‌کند و کیفیت صدا را با ویژگی نظارت بر نویز تقویت می‌کند که به فیلتر کردن یا لغو صداهای دیگر برای افزایش وضوح صدا کمک می‌کند.
همگام سازی با دستگاه‌های هوشمند: با استفاده از تکنولوژی بلوتوث، هدفون‌های هوشمند می‌توانند با گوشی هوشمند، تبلت، رایانه و حتی خانه هوشمند شما همگام شوند. هدفون هوشمند دارای دو بلندگو و میکروفن است، بنابراین شما می‌توانید از فعال سازی صدا و قابلیت‌های Apple Siri، Google Now، آمازون الکسا و مایکروسافت Cortana برای برقراری ارتباط با دستگاه‌های هوشمند خود استفاده کنید.
برقراری تماس، پخش موسیقی و غیره: زمانی که هدفون با تلفن هوشمندتان همگام سازی می‌شود، می‌توانید با آن به تماس‌های خود پاسخ دهید، به پیام‌ها گوش دهید، به اخبار گوش کنید، به روزرسانی‌ها در مورد آب و هوا و پخش موسیقی از Pandora، Spotify و یا Apple Music را انجام دهید.
تعیین میزان لایه‌های صدا: این هدفون به شما اجازه می‌دهد تا اینکه میزان صدایی که می‌خواهید از محیط اطراف خود در هنگام پخش موسیقی و یا تماس حذف کنید را تعیین کنید. شما می‌توانید انتخاب کنید که نویزهای اطراف را کاملا از بین ببرید و تنها صدای موسیقی خود را بشنوید یا سطحی از صداهای محیطی که در آن هستید را همراه با موسیقی خود بشنوید. با این ویژگی، شما توانایی سفارشی کردن میزان صداهای محیطی که شما به همراه موسیقی خود می‌شنوید را خواهید داشت.
به روز رسانی‌های سیستم عامل: همانند گوشی‌های هوشمند شما، هدفون هوشمند نیز با استفاده از یک سیستم عامل می‌تواند بروز رسانی دریافت کند و اشکالات خود را رفع کند. حتی بروز رسانی می‌تواند ویژگی‌های جدید و یا گزینه‌های اضافی را به آن بیافزاید. به طوری که هدفون هوشمند شما می‌تواند دقیق‌تر شود.

ویژگی‌های هدفون هوشمند
شما می‌توانید هدفون هوشمند را با خود به هر کجا که می‌روید ببرید. شما می‌توانید با مدل‌های ضد آب آن شنا کنید. شما حتی می‌توانید با آن به کشورهای دیگر سفر کنید و این هدفون می‌تواند 40 زبان مختلف را برای شما ترجمه کند.
ذخیره سازی داده‌ها بر روی پردازنده: هدفون‌هایی که دارای حافظه داخلی هستند (اکثر مدل‌ها دارای 4 گیگابایت حافظه برای بارگذاری حدود 1000 آهنگ هستند) برای زمانی که می‌خواهید از دنیا جدا شوید و گوشی خود را همراهتان نبرید.
ضد آب: بسیاری از هدفون‌های هوشمند ضد آب هستند و برای فعالیت‌هایی نظیر شنا و یا سونا مناسب هستند و می‌توانید از این دستگاه در طول فعالیت‌های مورد علاقه خود استفاده کنید.
ترجمه همزمان واقعی: چند مدل از این هدفون‌ها قابلیت ارائه ترجمه همزمان دارند. پس از شنیدن یک یا دو جمله، نرم افزارهای هوشمند آن می‌توانند زبان خارجی را تشخیص دهند و آن را به زبان مادری شما ترجمه کنند (اگرچه برای استفاده از این ویژگی به گوشی هوشمند خود نیاز دارید).

ویژگی‌های بیومتریک هدفون هوشمند
اگر شما ساعت هوشمند دارید، احتمالا از قبل با ویژگی‌های بیومتریک آشنا هستید. بیومتریک اشاره به اندازه گیری داده‌های بیولوژیکی بدن شما و استفاده از آن به روش‌های مختلف دارد. از جمله شمارش گام‌هایی که شما در طول روز بر میدارید، تخمین چرخه‌های خواب، اندازه گیری ضربان قلب و غیره. در اینجا چندین مورد استفاده از بیومتریک آورده شده است:
نظارت بر بیومتریک: هدفون هوشمند می‌تواند میزان ضربان قلب، فشار خون، اکسیمتری پالس (مقدار اکسیژن خون)، درجه حرارت بدن، میزان تنفس، میزان راه رفتن و کالری سوزانده شده را اندازه گیری کند. هدفون هوشمند اطلاعات بیومتریک شما را به یک برنامه در گوشی هوشمند وارد می‌کند تا بتوانید نتایج آن را دنبال کنید.
مربیگری ورزشی: هدفون‌های هوشمند می‌توانند داده‌های بیومتریک جمع آوری شده هماهنگ شده با گوشی هوشمند شما را برای استفاده در برنامه تناسب اندام شما استفاده کند.
شناسایی داده‌های بیومتریک: شکل و اندازه گوش شما مانند اثر انگشتتان منحصر به فرد است. بعضی از مدل‌ها از امواج تشخیصی برای تشخیص گوش شما استفاده می‌کنند تا امنیت شما را افزایش دهند.

مدل‌های هدفون هوشمند
به عنوان یک تکنولوژی در حال ظهور، چندین محصول جدید از سری هدفون‌های هوشمند در حال راه اندازی و توسعه است. در اینجا چند مدل از برترین برندهای آنها را برای شما معرفی خواهیم کرد.
:Bragi شرکت Dash Pro اولین شرکتی بود که هدفون هوشمند را به بازار عرضه کرد. هدفون هوشمند و بی سیم Dash Pro با مجموعه‌ای از استانداردها و راهنماهای مختلف و قابل تغییر است و همچنین دارای گزینه‌های سفارشی می‌باشد و می‌تواند با iOS، Android و Windows کار کند.
سامسونگ Gear IconX: هدفون هوشمند سامسونگ با دستگاه‌های آندروید همگام سازی شده‌اند (اما برخی از آنها تنها با گوشی‌های Galaxy سامسونگ کار می‌کنند). آنها دارای عمر باتری طولانی‌تر از سایر مدل‌ها هستند.
هدفون هوشمند اپل: هدفون بی سیم اپل قابلیت صدای با کیفیت، همگام سازی با گوشی هوشمند را ارائه می‌دهد و قابل شارژ است.





:: برچسب‌ها: هدفون هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: