مقایسه گلکسی A10 و A10s؛ کدامیک برای شما مناسب‌تر است؟
نوشته شده توسط : amin

Samsung A10 Black 6.2" 2GB / 32GB, Zwart

۱. طراحی و جنس بدنه
برنده: گلکسی A10s

گلکسیA10 و A10s هر دو از پل پشتی پلاستیک بهره می‌برند که تا لبه‌های بدنه هم کشیده شده است. A10s از نظر عرض و طول حدود ۱.۲ میلیمتر بزرگتر است اما وزن هردو گوشی از ۱۶۸ گرم فراتر نمی‌رود.

در پنل پشتی گلکسیA10 تنها دوربین و فلاش دیده می‌شود اما A10s دارای دوربین دوگانه است و فلاش زیر این ماژول قرار گرفته است. همچنین A10s به اسکنر اثر انگشت هم مجهز شده که برای باز کردن قفل صفحه شما را از وارد کردن پین یا ترسیم الگو بی نیاز می‌کند.

در پنل جلو هم هردو گوشی دارای نمایشگری با ابعاد مشابه هستند که بالای آن یک بریدگی قطره‌ای جاخوش کرده است. بنابراین در ابن بخش از مقایسه با توجه به ابعاد و جنس بدنه مشابه ما خرید گلکسی A10s است چرا که از اسکنر انگشت بهره می‌برد.

۲. نمایشگر
برنده: گلکسی A10s
اقتصادی‌های سامسونگ هر دو از نمایشگرهای ۶.۲ اینچی با وضوح ۷۲۰ در ۱۵۲۰ پیکسل بهره می‌برند اما کمتر فروشنده‌ای از تفاوت اصلی بین پنل‌های آنها به شما می‌گوید.

علی رغم این شباهت ظاهری گلکسی A10 به پنل IPS مجهز شده اما مدل دیگر از PLS بهره می‌برد. PLS که فناوری اختصاصی سامسونگ به شمار می‌رود، نسبت به IPS رنگ و به ويژه طیف‌های قرمز و صورتی را دقیق‌تر و لطیف‌تر به تصویر می‌کشد. دیگر مزیت پنل به کار رفته در گلکسی A10s به روشنایی بالاتر و زاویه دید گسترده‌تر برمی گردد که تماشای محتوا را به تجربه‌ای دلپذیرتر تبدیل خواهد کرد.

۳. سخت افزار
برنده: گلکسی A10

سامسونگ هر دو موبایل را با پردازنده ۸ هسته‌ای روانه بازار کرده است. گلکسی A10 از چیپست اگزینوس ۷۸۸۴ با حداکثر کلاک ۱.۶ گیگاهرتز برخوردار است اما A10s به تراشه مدیاتک هلیو با پردازنده ۸ هسته‌ای مجهز شده که فرکانس تمام هسته‌ای آن به ۲ گیگاهرتز می‌رسد.

شاید در نگاه اول چیپست A10s قوی‌تر به نظر برسد اما واقعیت چیز دیگری است. تراشه اگزینوس به لطف هسته‌های کورتکس A73 حدود ۱۴ درصد از حریف قوی‌تر است و در ویدیوی فوق هم مشخص است که در باز کردن برنامه‌ و بازی سریعتر عمل می‌کند. اغلب مدل‌های عرضه شده از این دو موبایل در بازار ایران به ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی از نوع eMMC 5.1 مجهز شده و از این نظر تفاوتی بین آنها وجود ندارد.

با توجه به قوی‌تر بودن چیپست اگزینوس ۷۸۸۴ اگر سرعت در پردازش برنامه‌ها برایتان مهم‌ترین ویژگی است گلکسی A10 را خریداری کنید.

۴. باتری
برنده: گلکسی A10s
باتری پر ظرفیت قابلیت مهمی است که شما را از چسبیدن مدام به پریز یا استفاده از پاوربانک بی نیاز می‌کند. در این مورد هم گلکسی A10s با باتری ۴ هزار میلی آمپرساعتی خود حرف اول را می‌زند در حالی که گلکسی A10 به باتری ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. در هیچ یک از این دو موبایل خبری از شارژ سریع نیست.

۵. دوربین
برنده: گلکسی A10s

در پنل پشتی گلکسی A10 تنها یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی به چشم می‌خورد و اثری از دوربین‌های تله فوتو یا عمق سنج نیست، در نتیجه نباید چندان روی تصاویر پرتره حساب باز کنید. دوربین سلفی این گوشی هم ۵ مگاپیکسلی است و کیفیت تصاویر آن چنگی به دل نمی‌زند.

در نقطه مقابل گلکسی A10s دوربین دوگانه‌ای با سنسور اصلی ۱۳ مگاپیکسلی دارد و در کنار آن هم دوربینی ۲ مگاپیکسلی برای سنجش عمق قرار گرفته که به افزایش کیفیت تصاویر پرتره کمک می‌کند.

از نظر دوربین سلفی هم گلکسی A10s یک گام جلوتر قرار گرفته و میزبان سنسوری ۸ مگاپیکسلی است. از طرف دیگر دوربین گلکسی A10s دارای اپرچری یا ضریب اف ۱.۸ است که اجازه ورود نور بیشتر و در نتیجه ثبت تصاویر با کیفت‌تری را می‌دهد.





:: برچسب‌ها: a10Ta10s ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: