دوربین آیفون SE مدل ۲۰۲۰
نوشته شده توسط : amin

Apple iPhone SE 128GB - White (2020)

آیفون SE مدل ۲۰۲۰ جدیدترین جاه‌طلبی کوپرتینویی‌ها برای تسلط بر بازار گوشی‌های میان‌رده است که از سخت‌افزار توانمند با طراحی آشنا استفاده می‌کند. از زمان انتشار شایعه‌های نخست، بسیاری از کارشناسان معتقد بودند آیفون میان‌رده‌ی جدید از ظاهری بهبودیافته‌‌تر از آیفون SE نسل اول و سخت‌افزار آیفون ۱۱ بهره می‌گیرد. بااین‌حال، پیش‌بینی‌های آن‌ها تغییراتی به‌خود دید و کارشناسان متعدد ازجمله مینگ‌چی کو مدعی شدند آیفون جدید ظاهری شبیه‌ به آیفون ۸ خواهد داشت.

درحالی که شایعه‌های اولیه می‌گفتند میان‌رده‌ی جدید اهالی کوپرتینو با نام آیفون ۹ معرفی می‌شود، اپل سرانجام جدیدترین گوشی خود را با نام آیفون SE 2020 رونمایی کرد. آیفون SE 2020 مدل ارزان ‌قیمت آیفون برای سال جاری میلادی به‌شمار می‌آید که نسخه‌ی پایه‌ی آن با ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، ۳۹۹ دلار قیمت دارد. آیفون جدید از همان فرم‌فاکتور آیفون ۸ استفاده می‌کند و برای ما کاملا آشنا است. این گوشی هوشمند از صفحه‌نمایشی ۴/۷ اینچ با پنل LCD استفاده می‌کند که در کناره‌های آن، حاشیه‌های زیادی به‌چشم می‌خورد.

شرایط اپل برای انتشار آیفون SE 2020
در ابتدا اندکی راجب شرایط بد اپل برای انتشار آیفون های 2020 صحبت می‌کنیم و پس از آن تمام مشخصات فنی آن را به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اپل، قربانی سیاست
با توجه به سیاست های آمریکا و مبارزه اقتصادی با چین، اپل مجبور شد برخی از خط های تولید موبایل خود در چین را تعطیل کند. از طرفی کشور هند نیز به تحریم فروش آیفون XR در کشور خود پرداخت و بدین ترتیب فروش آیفون XR در کشور هند با 40 درصد کاهش نسبت به سال 2018 مواجه شد. تحلیل گر معروف، مینگ چی کو، در این مورد بیان کرده که اپل برای جبران خسارت های مالی باید در اوایل سال 2020 نسخه دومی از گوشی iPhone SE را منتشر کند.

تکنولوژی در بند ویروس کرونا
همانطور که می‌دانید شرکت های حوزه فناوری به دلیل شیوع ویروس کرونا تمام برنامه های خود را لغو کرده اند و برای اجرای برنامه های خود به رویداد های آنلاین رو آورده اند. از این حیث اپل نیز تصمیم به معرفی آنلاین آیفون SE 2020 به صورت آنلاین کرده است. انتشار ویروس کرونا موجب کاهش فروش محصولات مختلف از جمله محصولات دیجیتالی شده است و به موجب آن، شرکت های مرتبط را با ضرر های سنگینی مواجه کرده است.از جمله این ضرر و زیان ها می‌توانیم به تعطیلی خط تولید فاکسکان اشاره کنیم. البته ماه گذشته فاکسکان بازگشایی خطوط تولید اپل تا پایان ماه مارس را تایید کرد، اما با وجود بازگشایی این شرکت، همچنان خطوط تولید آن به آهستگی عمل می‌کنند. با وجود همه‌ی این مشکلات، iPhone SE 2 در تاریخ تعیین شده توسط اپل(15 آوریل) معرفی می‌شود.

دیدیم که شرایط اپل برای انتشار این گوشی چگونه است. اما اکنون بهتر است راجب مشخصات فنی آن صحبت کنیم و هر مورد را به تفصیل بررسی نماییم. در ابتدا لازم است بگوییم که در ادامه مطلب از نوشتن پسوند 2020 برای آیفون SE صرفه نظر می‌کنیم. بنابر این منظور ما از آیفون SE همان گوشی iPhone SE 2020 است.

دوربین
در پنل پشتی آیفون SE تنها یک دوربین 12 مگاپیکسلی Wide قرار دارد که دیافراگم آن با ضریب f/1.8 باز شده است. این لنز توان ضبط ویدئو های 2160 پیکسلی با سرعت 60 فریم بر ثانیه را دارد. اما اپل برای ثبت تصاویر پرتره به جای استفاده از دوربین ثانویه از یک حسگر جدید به نام”Monocular Depth Sensing” استفاده کرده است. علاوه بر آن می‌تواند ویدئو های 720 پیکسلی را با سرعت 240 فریم بر ثانیه ضبط کند. در جلوی گوشی نیز شاهد حضور یک دوربین 7 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگرم f/2.2 هستیم که قابلیت تشخیص چهره را دارد. دو دوربین ذکر شده توانایی ثبت تصاویر با کیفیتی را دارند، اما در مقایسه با پرچمداران جدید و حتی میان رده های اندرویدی کیفیت پایین تری خواهد داشت.

“لبخند بزنید، شما در پرتره(Portrait) هستید”، این جمله ای است که اپل برای معرفی حالت پرتره آیفون SE استفاده کرده است. در واقع از این پس با استفاده از توان پردازشی بالای تراشه A13 Bionic، می‌توانید با استفاده از دوربین سلفی دستگاه عکس های پرتره بگیرید. همچنین لازم است بگوییم که این بار حالت پرتره به همراه افکت های بلوری زیبا تری عرضه می‌شود که عکاسی هنرمندانه از سوژه ها را بهتر از پیش می‌کند. همچنین این ویژگی حتی در دوربین سلفی آیفون اس ای نیز تعبیه شده است. علاوه بر این، با استفاده از اسلایدر بسیار ساده ای که قرار داده شده است، می‌توانید میزان عمق بلوری شدن عکس های خود را به طور کامل به دست بگیرید. این امکان هم قبل و هم بعد از گرفتن عکس برای شما فعال می‌باشد.

صبر کنید، ویژگی پرتره عکس ها هنوز ادامه دارد. علاوه بر اینکه می‌توانید به صورت دستی پرتره را اعمال کنید، اپل 6 حالت ویژه استودیویی Portrait Lighting را در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید با استفاده از آن روشنایی پرتره عکس های خود را تنظیم کرده و تصاویر بسیار زیبایی را خلق کنید. قابلیت دیگر دوربین آیفون SE ویژگی HDR جدید است که با استفاده از گرفتن عکس های متعدد و ادغام آنها با هم، یک عکس بسیار زیبا به شما تحویل می‌دهد که میزان سایه ها و روشنایی ها با یکدیگر همخوانی خوبی دارند.

قابلیت بسیار ویژه ای که اپل روی آن تاکید دارد، ضبط ویدئو های 4K می‌باشد. که با استفاده از آن می‌توانید ویدئو هایی ضبط کنید که نسبت به ویدئو های 1080 پیکسلی، چهار برابر با کیفیت تر هستند. از دیگر ویژگی های دوربین می‌توانیم به حالت QuickTake اشاره کنیم که با استفاده از نگه داشتن دکمه شاتر می‌توان تصاویر متحرک از سوژه های خود تهییه نماییم.





:: برچسب‌ها: آیفون SE مدل ۲۰۲۰ ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: