تکنولوژی جدید در خانه های هوشمند
نوشته شده توسط : amin

امروز قصد دارم در مورد تکنولوژی خانه هوشمند با شما صحبت کنم. این تکنولوژی جدید به سرعت در حال گسترش است و همه روزه علاقه مندان بیشتری در سرتاسر دنیا پیدا می کند. علاقه روزافزون انسان ها به استفاده از تکنولوژی های جدید از یک سو و رفاه و آسایشی که در سایه هوشمندسازی ساختمان تامین می شود از سوی دیگر منجر به گسترش تکنولوژی خانه هوشمند شده است. زوایای پیدا و پنهان این تکنولوژی را در این مقاله مورد ارزیابی قرار می دهیم.

تکنولوژی خانه هوشمند چیست؟
این تکنولوژی به شما امکان می دهد که کنترل وسایل برقی منزل را به وسیله اپلیکیشن تلفن همراه هوشمند انجام دهید. اپلیکیشن تلفن همراه هوشمند بر روی سیستم عامل های اندروید و IOS قابل نصب و بهره برداری است. بخش های مختلفی از خانه را می توان به این سیستم متصل کرد. کنترل تجهیزات روشنایی، کنترل پریزها و وسایل برقی، کنترل سیستم های سرمایش و گرمایش، کنترل درب ها و تردد و … بخشی از امکانات قابل ارائه توسط تکنولوژی خانه هوشمند هستند.

از سوی دیگر کنترل تجهیزات امنیتی، آیفون هوشمند و … نیز در برخی از سیستم های هوشمندسازی ساختمان قابل ارائه هستند. همچنین در برخی از برندها امکان استفاده از دستیار صوتی برای کنترل تجهیزات نیز وجود دارد. حوزه گسترش تکنولوژی خانه هوشمند روز به روز در حال افزایش است. سنسورهای متنوعی را می توانید به سیستم خود اضافه کنید. وظیفه سنسورها تامین داده های مورد نیاز سیستم برای تصمیم گیری های آتی است. به عنوان مثال سنسور دما دمای فعلی محیط را به سیستم گزارش می کند. سپس سیستم براساس دمای فعلی و دمای مطلوب شما، بهترین تصمیم را اتخاذ می کند.

آیا همه خانه های هوشمند یکسان هستند؟
تکنولوژی خانه هوشمند را به روش های مختلفی می توان دسته بندی کرد. اولین روش دسته بندی براساس نوع ارتباط بین تجهیزات است. این ارتباط به دو صورت بی سیم و باسیم می تواند انجام شود. در اصطلاح فنی به زبان ارتباطی بین تجهیزات مختلف پروتکل گفته می شود. 

تکنولوژی خانه هوشمند و پروتکل باسیم
در این زمینه پروتکل های مختلفی وجود دارد. مهمترین پروتکل های باسیم مورد استفاده در خانه هوشمند عبارتند از : KNX، mod-bus و X-10 . هر یک از این پروتکل ها به شکل متفاوتی ارتباط بین تجهیزات را برقرار می کنند. نوع سیم های استفاده شده در این پروتکل ها نیز با هم متفاوت است. هر پروتکل از کابل مشخصی برای برقراری ارتباط استفاده می کند.

پروتکل ارتباطی بی سیم در خانه هوشمند
در این سیستم ها ارتباط بین نودهای شبکه بر بستر ارتباط رادیویی یا WIFI انجام می شود. البته برخی از تولیدکنندگان نیز تکنولوژی بلوتوث را برای این منظور مورد استفاده قرار می دهند. نوع تکنولوژی مورد استفاده در ارتباط اغلب بر امکانات قابل ارائه توسط سیستم اثرگذار است. مزیت استفاده از سیستم های ارتباط بی سیم عدم نیاز به تغییر در سیم کشی و کاهش هزینه سیم کشی است.

شایان ذکر است تکنولوژی خانه هوشمند به سمت استفاده از تجهیزات بی سیم در حال حرکت است. این تجهیزات که با عنوان stand alone شناخته می شوند. این تجهیزات به صورت مستقیم و بدون نیاز به دستگاههای واسط به اینترنت متصل می شوند.





:: برچسب‌ها: خانه هوشمند،همه اطلاعات درباره خانه های هوشمند ، ,
:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: