گیفت کارت psn چیست ؟
نوشته شده توسط : amin

گیفت کارت سه ماهه PSN آمریکا

گیفت کارت PSN را به راحتی می توان قلب تپنده کنسول پلی استیشن نامید. اما چطور چنین ادعایی داریم؟ اجازه بدین با یک ماشین زمان خیالی، سفر کوتاهی به گذشته و کنسول های قدیمی سونی داشته باشیم. حتماً یادتون میاد با چه شور و شوقی «Crash» را از روی سنگ ها رد میکردیم یا چطور حواسمان بود «PEPSI Man» تو چاله نره و قطعاً همه ما یه دوستی، رفیقی، فامیلی داشتیم که منتظر بودیم ببینیمش و چالش های داخل بازی با هیجان حرف بزنیم. تجربه ای که در عین زیبایی، محدود به حضور فیزیکی بود. جهش تکنولوژی در سالهای اخیر و تولد گیفت کارت پایانی بود بر تمامی این محدودیت ها و آغازی بود برای سطح جدیدی از تجربه بازی های کامپیوتری و رقابت با همه گیمرها در هر جای دنیا. با ما همراه باشید تا دنیای PSN و امکانات خارق العاده ای که این پلتفرم را بیشتر بشناسید.

PSN چیست

شبکه پلی استیشن یا همان «PLAYSTATION Network» دقیقا مثل اسمش، یک شبکه مجازی برای کاربران کنسول سونی است و هدف اصلی آن تجربه بازی ها به صورت آنلاین است. چرا گفتیم هدف اصلی؟ آیا از PSN استفاده دیگری غیر از بازی آنلاین هم می توان کرد؟ جواب این سول اینجاست که با ساخت اکانت پلی استیشن و وارد شدن به PSN، شما قادر خواهید بود از تمامی امکانات این شبکه استفاده کنید. برای مثال می توان از مواردی چون:

  • بازیهای رایگان ماهانه
  • بهره مندی از تخفیفات ویژه در فروشگاه پلی استیشن
  • دسترسی اختصاصی  قبل از عرضه جهانی، به بعضی بازیهای انحصاری
  • فضای ذخیره سازی 100 گیگابایتی مخصوص عکس، ویدئوکلیپ و سیو بازیها
  • دریافت محتوای اختصاصی بازی ها مثل موزیک، تم، اسکین

دسترسی به تمامی موارد بالا با خرید گیفت کارت PSN امکان پذیر است. اما چطور محصولی طبق سلیقه و جیبمان تهیه کنیم؟ ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم.

دریافت محتوای اختصاصی با PSN

یکی از ویژگی های بسیار جذاب PSN دریافت محتوای اختصاصی بازی ها است که در ویژگی های این سرویس اشاره کوچکی به آن کردیم. اما منظور از این محتوا چیست؟ یکی از موارد پر استفاده آنها در شبکه پلی استیشن، DLC یا همان Downloadable Content است. شامل « محتوای اضافه شونده » به بازی های موجود در این شبکه است. مواردی مانند اسکین، اسلحه، مراحل جدید بازی ها، ساندترک و حتی گیم‌پس برای بازی ها است. این محتوا فقط مخصوص افرادی است که اکانت PSN دارند یا به اصطلاح کنسول آنها همیشه به اینترنت متصل است. سرویس PSN این محتوا اضافه شونده را به راحتی در اختیار کاربرانش قرار داده است تا با خرید دیجیتالی به آن دسترسی داشته باشند.

بهترین ویژگی PSN  کدام است

در بالاتر توضیح دادیم که با اکانت پلاس پلی استیشن چه مواردی قابل دسترسی خواهد بود اما جالب است بدانید هیچ کدام از موارد بالا مهم ترین ویژگی PSN نیستند! همینطور گفتیم «هدف اصلی» از تهیه PLUS تجربه بازی ها به صورت چند نفره و آنلاین است. یک آمار کوچک به کمک ما می آید تا موضوع را کامل درک کنیم. تا به امروز 108 میلیون نسخه PS4 فروخته شده است و تا پایان سال 2019 تعداد کاربران فعال در شبکه پلی استیشن عدد فوق العاده 94 میلیون! نفر بوده است. خیلی ساده می شود نتیجه گرفت بزرگترین ویژگی این شبکه بزرگ، تعداد کاربران فعال در آن است. اهمیت این موضوع برای کسانی که آنلاین بازی می کنند بیشتر قابل لمس است. چون هیچ نگرانی بابت پر شدن ROOM و لابی بازی های پر مخاطب وجود نخواهند داشت.

PSN یا PLUS بالاخره کدام درست است

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده که فرق این دو مورد چیه و چرا در بعضی سایت ها از کلمه PLUS و در جای دیگر از کلمه  PSN استفاده می شود. اگر بخواهیم خیلی ساده توضیح دهیم باید اینطور گفت که شما با اکانت PLUS وارد فضایی به نام PSN می شوید تا بازیها را به صورت آنلاین تجربه کنید. اما آیا این بدین معناست که گیفت کارت آنها هم با هم متفاوت است؟ خیر، زمانی شما اقدام به خرید گیفت کارت PSN  و کد آن را وارد اکانت می کنید، اکانت شما به صورت اتوماتیک از حالت عادی به PLUS ارتقا پیدا می کند که با وارد شدن به PSN کاملا تفاوت آن را احساس خواهید کرد برای مثال تخفیف بازی هایی که اکنون قابل مشاهده است یا یا دسترسی به بازیهای رایگانی که تا پایان بازه زمانی اکانت PS Plus برای شما فعال می باشند.

نحوه فعال کردن PLUS برای PSN

همانطور که گفتیم جهت بازی کردن به صورت آنلاین، تنها داشتن اکانت PSN کافی نیست و شما باید ویژگی PLUS را به اکانت خود اضافه کنید اما چگونه؟ برای انجام اینکار ابتدا احتیاج به خرید گیفت کارت PSN دارید بعد از تهیه این کارت هدیه به راحتی و از دو طریق میتوانید این ویژگی را بر روی اکانت خود فعال کنید

  1. از طریق کنسول Playstation 4
  2. از طریق سایت رسمی Playstation

لطفا در هنگام REDEEM کردن کد PLUS بر روی کنسول و یا از طریق سایت حتما از برنامه تغییر آی پی ریجن مورد انتخاب مطمئن استفاده کنید و اگر بابت ساخت اکانت، REDEEM کردن کد و فعال کردن PLUS بر روی اکانت مشکلی داشتید حتما به بخش آموزش‌های سایت سر بزنید تا به طور کامل این موضوع را متوجه شوید و از دنیای پلی اسیتشن نهایت لذت را ببرید.

تفاوت کارتهای PSN

تفاوت  کارتهای PSN فقط در دو مورد زیر است

  1. بازه زمانی
  2. ریجن

در مورد ریجن به طور مفصل توضیح خواهیم داد اما اول اجازه دهید راجع به بازه زمانی صحبت کنیم. پلی استیشن دارای سه مدل کارت برای استفاده فضای PLAYSTATION Network  است:

  • یکماهه
  • سه ماهه
  • یکساله

 به محض وارد کردن کد در اکانت، بازه زمانی استفاده از آن برای شما فعال می شود. به زبان ساده تر شما با کد PLUS یکماهه، دقیقا تا یکماه بعد می توانید وارد دنیای PSN شوید. اما چرا توجه به این نکته اهمیت دارد؟ چون ماهیت تمامی گیفت کارتها اینگونه است که تاریخ انقضا ندارند. یعنی شاید امروز خرید کنید و سال آینده قصد استفاده از کد را داشته باشید اما اینکه کد را وارد کرده و زمان شروع استفاده از بازه زمانی را پس از REDEEM کردن کد تعیین کنید وجود ندارد.

کدام کارت PSN  را بخریم

قیمت گذاری PSN به طور هوشمندانه ای توسط سونی صورت گرفته است. برای کسی که به طور مداوم قصد بازی آنلاین را دارد خرید یک کارت یکساله بسیار منطقی تر از خرید 12 کارت یک ماهه می باشد. شاید از لحاظ بازه زمانی هر دو راهکار دقیقا 12 ماه حق استفاده سرویس PLUS را داشته باشند، اما از نظر قیمتی خرید کارت یکساله به مراتب ارزان تر خواهد بود. و دقیقا در سمت مخالف، کسی که در طول یکسال به طور مقطعی  بازیهای آنلاین انجام میدهد، تهیه کارت یکماهه یا سه ماهه بسیار منطقی تر خواهد بود. حتما قبل ازخرید PSN به این نکته توجه کنید که چه مدت زمانی را صرف بازی کردن می کنید تا محصولی مناسب برای خرید انتخاب کنید. نکته بعدی آنکه شما با خرید گیفت کارت PS4 و مبلغی که در اکانت خودتان شارژ می کنید نیز میتوانید از طریق PLAYSTATION Store  سرویس PLUS را خریداری کنید.

 

مهمترین پارامتر انتخاب بازه زمانی کدام است

مهمترین پارامتر انتخاب برای بازه زمانی این است که چه نوع بازی را میخواهید انجام دهید؟ خیلی از بازیها قسمت آنلاین دو نفره ای دارند که در کمتر از یکماه به اتمام میرسد برای مثال A Way Out. بعضی دیگر از بازیها قسمت آنلاین طولانی تر یا بی انتها دارند و یا تعداد مود های داخل بازی و سیستم رنکینک گسترده آنها باعث می شود تا زمان خیلی بیشتر از یکماه برای آنها صرف شود تقریبا تمام بازیهای بتل رویال، و بازیهای معروف دیگر مثل Rainbow six جزو این دسته می باشند که با هر سیزن-آپدیت، قابلیت های جدیدی دریافت می کنند. پس حتما به خاطر داشته باشید سبک بازی شما در انتخاب نوع بازه زمانی بسیار حائز اهمیت است و با توجه به این موضوع که دیگر چیزی به اسم گیفت کارت ارزان PSN وجود ندارد!

ریجن در PSN چه معنی است

معنای ساده و لغوی ریجن، منطقه است. اما متاسفانه درک و انتخاب صحیح آن به سادگی معنی آن نیست. تمامی شرکت ها برای عرضه محصولات، آمار فروش، لوازم جانبی و غیره از تقسیم بندی منطقه جغرافیایی یا همان ریجن استفاده می کنند. کنسول پلی استیشن هم در حالت کلی به 3 ریجن تقسیم می شود.

  • ریجن 1 آمریکا
  • ریجن 2 اروپا، خاورمیانه و ژاپن
  • ریجن 3 آسیای جنوبی

به معنای دیگر ریجن نشان دهنده محل سکونت صاحب کنسول و اکانت است که به واسطه آن می تواند به محتوای دیجیتال PSN دسترسی داشته باشد. دلیل دیگر این تقسیم بندی تشکیل بازارهای جانبی محلی و منطقه ای جهت فروش محصولات مربوطه توسط نمایندگی های معتبر سونی است. اما سوال اصلی آن است که تفاوت آنها چیست و چرا باید به آن توجه کنیم. پس با ما همراه باشید تا جواب این سوال را هم کامل متوجه شویم.

تفاوت  ریجن های مختلف PSN

بازی، لوازم جانبی و محتوای دیجیتال مانند خریدهای درون برنامه ای برای تمامی ریجن ها موجود است اما این موارد همیشه یکسان نیستند. برای مثال ممکن است یک بازی برای منطقه( ریجن ) آمریکا موجود باشد اما همان بازی در ریجن 3 ژاپن به طور کلی عرضه نشود. یا  بازی مانند Last of Us 2 که دارای محتوای مستهجن است در ریجن 3 خاور میانه با توجه به قوانین کشورهای عربی با سانسور عرضه شود. البته این موارد بسیار نادر است و بیشترین تفاوت ریجن ها به خریدهای درون برنامه ای( in app purchase ) و بیشتر برای DLC، تم، اسکین و غیره بر میگردد. اما در دو سه سال اخیر این موارد بسیار کم شده و کمتر شاهد اینگونه تفاوت ها می باشیم.

 

چرا ریجن مهم است

 اگر تفاوت زیادی بین ریجن ها نیست، چرا ریجن و توجه به آن مهم است؟ فکر کنید یک مهمانی برگزار کردید که قرار است 100 نفر مهمان دعوت کنید و محل مهمانی نیز شهر تهران است. اما یک مشکل وجود دارد تمامی مهمانان شما اهل کشور انگلیس می باشند و محل سکونتشان هم شهر منچستر است حالا راه حل چیست؟ اگر قصد برگزاری مهمانی را داشته باشید یا باید شما به شهر منچستر سفر کنید و آنجا مراسم را برگزار کنید یا مهمانان را به شهر تهران بیاورید. ریجن اکانت شما حکم مهمانی و گیفت کارت PSN حکم مهمان را دارد. یعنی هر دو باید از یک منطقه و از یک ریجن باشند تا قابل استفاده باشند. هنگام خرید این نکته بسیار مهم است که ابتدا از ریجن اکانت خودتون مطمئن شوید .

آیا تعویض ریجن کار درستی است؟

 حتما قبل از خرید گیفت کارت پلی استیشن آموزش‌های سایت را به دقت مطالعه کنید تا کارت هدیه درستی را انتخاب کنید چون متاسفانه بعد از خرید امکان مرجوع کردن یا تعویض آنها وجود نخواهد داشت. اگر این اتفاق افتاد و شما به دنبال راه حل دیگری باشید. متاسفانه باید بگوییم بر خلاف اکانت گلد ایکس باکس لایو، شما قابلیت تغییر ریجن اکانت PSN  را ندارید و تنها راه موجود ساخت یک اکانت جدید در ریجن مورد نظرتان است. گیمرها این کار را به منظور دسترسی زودتر به بازی محبوبشان انجام میدهند برای مثال بعضی بازیها در ریجن استرالیا یا ژاپن، یکی دو روز زودتر از اروپا و آمریکا عرضه میشوند در نقطه مقابل ریجن آمریکا و اروپا سرویس های استریم خیلی بیشتری دارند اما نکته اساسی این است، اگر قصد ساخت اکانت جدید به دلایل بالا را داشته باشید امکان انتقال پول از اکانت قبلی به جدید وجود ندارد!

چه بازیهایی به PLUS احتیاج دارند

سوالی که بیشتر برای کاربران تازه وارد به شبکه پلی استیشن پیش می آید این مورد است که آیا تمامی بازی های پلی استیشن برای قسمت آنلاین به اکانت PLUS احتیاج دارند؟ خیر، اما تعداد این بازیها بسیار کم است. برای مثال بازی محبوب Fortnite، بخش بتل رویال Call of Duty  یا همان Warzone  و حتی بازی بسیار زیبای APEX Legends برای تجربه احتیاجی به PLUS ندارند و تنها برای خریدهای درون برنامه ای، با خرید گیفت کارت PS4 می توانید آیتم های دلخواهتان را خریداری کنید. معمولا بازیهایی از این ویژگی برخوردارند که جزو دسته بازیهای رایگان باشند. توجه کنید که این بازی ها همیشه رایگان بوده اند و ارتباطی به بازیهای رایگان تصادفی PSN ندارند. به جز این دسته از بازیها، برای تجربه قسمت چند نفره بازیهای دیگر که تقریبا بیش از 2500  عنوان می باشند داشتن PSN  الزامی است.

مناسب ترین سایت خرید گیفت کارت PSN

امروزه با یک جستجو کوچک و ساده خرید هر نوع محصولی در اینترنت امکان پذیر است اما نکاتی وجود دارند که توجه نکردن به آنها باعث بوجود آمدن مشکلات بسیار زیادی برای هر استفاده کننده میشوند شاید این نکات خیلی ساده باشند اما قطعا هیچکس دوست ندارد خرید دردسر ساز داشته باشد. به طور کلی  هر فروشگاه اینترنتی مستلزم رعایت سه فاکتور بسیار مهم است:

  • قیمت مناسب
  • کیفیت برتر
  • خدمات پس از فروش

در گیفت کارت لند تمامی این موارد برای شما عزیزان فراهم شده و تیم ما همواره سعی بر این دارد  تا با بهبود شرایط خرید، طراحی راحت ترین پنل کاربری و ثبت نام بسیار آسان و دریافت آنی کد، بهترین قیمت گیفت کارت PSN را به شما عزیزان ارائه دهد.

منبع : گیفت کارت psn 





:: برچسب‌ها: گیفت کارت psn ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: