نحوه ساخت اکانت ps4 چگونه است ؟
نوشته شده توسط : amin

PlayStation Store Canada

اول اجازه بدین معنی بازی دیجیتالی را با هم مرور کنیم و متوجه شویم منظوراز یک بازی دیجیتال چیست. اگر بخواهیم خیلی ساده موضوع را توضیح بدیم، بازی دیجیتال محتوایی است که بدون نیاز به دیسک بر روی کنسول PS4 شما اجرا شود. نسخه دیجیتال بازی ها از نظر محتوا و مدل بازی، هیچ فرقی با دیسک بازی ندارند و در بسیاری از موارد مثل بازی های آنلاین، خرید نسخه دیجیتال بازی محتوای اضافه بر دیسک را نیز در اختیار شما قرار میدهد. برای مثال کاربرانی که نسخه دیجیتالی بازی های PS4 را  Pre-Order یا همان پیش خرید می کنند، فارغ از نوع بازی همیشه آیتم، اسکین، DLC و کاراکترهای بیشتری نسبت به نسخه دیسک و به واسطه پیش خرید کردن دریافت می کنند که نکته بسیار مثبتی محسوب می شود.

 

تفاوت بازی دیجیتال و دیسک در کنسول PS4

هر بازی PS4 فارغ از اینکه دیسک باشد یا نسخه دیجیتال، با دو فاکتور قابل اجرا و بازی کردن است

  1. دیتا
  2. کد دیجیتالی بازی

دیتا همانطور که از اسمش پیداست نشان دهنده حجم بازی است که باید بر روی هارد PS4 ذخیره شود تا کنسول، از روی هارد بازی را خوانده و اجرا کند. Authentication Code یا کد احراز هویت، درواقع نقش قفل نرم افزاری بازی ها را دارد که تضمین می نماید بازی خریداری شده کپی یا به اصلاح کرک شده نیست. در دیسک های اوریجینال هر دو مورد داخل دیسک بازی قرار دارد به همین دلیل است که علیرغم نصب دیتا بازی از روی دیسک بر روی کنسول، شما همچنان برای اجرا آن احتیاج به دیسک خواهید داشت. اما در نسخه دیجیتال کد احرازهویت بازی بر روی اکانت PSN یا همان PLAYSTATION Network قرار می گیرد و خیلی ساده بدون نیاز به دیسک می توانید بازی را تجربه کنید.

 

نحوه ساخت اکانت PSN

اولین موضوع که باید به آن توجه کنیم این است که منظور از اکانت PSN فقط ساخت پروفایلی است که به واسطه آن می توان بازی های دیجیتالی PS4 را خریداری و اجرا کرد، این موضوع به طور کامل با PS Plus متفاوت است، متاسفانه معنای این دو بین طرفداران کنسول پلی استیشن کاملا جابجا استفاده می شود. برای آشنایی کامل با نحوه ساخت اکانت، تفاوت‌ها و غیره، حتماً آموزش ‌های سایت را ببینید چون در این مطلب تنها قصد داریم با شماتیک اصلی بازی های دیجیتالی، ساخت اکانت و خرید گیفت کارت به طور خلاصه آشنا شویم. ساخت این اکانت به دو صورت امکان پذیر است:

  1. از طریق کنسول Playstation 4
  2. از طریق سایت رسمی Playstation

نکته‌ای که هنگام ساخت اکانت برای PS4و XBOX باید رعایت کنیم استفاده از ابزارهای تغییر آی پی تا از مشکلاتی مانند عدم Sign in شدن پروفایل و برخورد با انواع Error جلوگیری کنیم.

 

 

مزیت بازیهای دیجیتال PS4

معنی مزیت در دنیای سرگرمی‌های دیجیتال کمی با معانی آن در بقیه کسب و کارها متفاوت است ما در این قسمت تنها قصد داریم مزیت بازیهای دیجیتال نسبت به دیسک بازی را بررسی کنیم و متوجه شویم چرا خرید گیفت کارت PS4 بسیار به صرفه‌تر از خرید دیسک است. به طور کلی 5 مزیت اصلی و مهم وجود دارد که باهم بررسی می کنیم

  • بی نیازی به دیسک و پیش آمدن مشکلاتی مانند گم شدن و شکستن آن
  • قیمت مناسب تر بازی دیجیتالی بخصوص در روزهای اول عرضه بازی ها
  • وجود تخفیقات بسیار زیاد برای بازیهای دیجیتال
  • بهره مندی از محتوای اضافی با پیش خرید دیجیتالی بازی نسبت به دیسک
  • امکان استفاده 3 نفر از بازی به طور همزمان( 2 نفر آنلاین و یک نفر آفلاین )

اگر هنوز قانع نشده اید که بازی دیجیتالی انتخاب بهتری نسبت به دیسک است اجازه دهید تا شرح بیشتری در این خصوص دهیم.    

 

چرا دیجیتالی خرید کنیم؟

در یک جمله خیلی ساده، خرید دیجیتالی از نظر اقتصادی بسیار به صرفه ‌تر است. قیمت بازی های PS4 معمولا از 25 الی 100 دلار، بسته به نسخه‌ ی هر بازی قیمت گذاری می شود اما به طور میانگین قیمت استاندارد هر بازی 60 دلار است. با توجه به اینکه سونی در کشور ما نمایندگی رسمی برای کنسول پلی‌استیشن ندارد در نتیجه بازی هایی که به صورت دیسک وارد کشور می شوند معمولاً قیمتی غیر واقعی و بالاتر(بخصوص در روزهای اول عرضه) از حد معمول دارند. خطر شکستن، خراب بودن دیسک یا گم شدن آن از بدترین اتفاقاتی است که یک گیمر می تواند تجربه کند مخصوصاً وقتی ساعت 2 شب وسط بازی آنلاین باشیم قطعاً دوست نداریم دیسک بازی از کار بیوفتد. در حالی که گیفت کارت پلی‌استیشن خیال ما را از این بابت راحت کرده و بازی خریداری شده برای همیشه روی دستگاه می ماند. هنوز هم قانع نشدید؟ نکته بعدی شاید نظرتان را عوض کند.

تجربه بازی به صورت اشتراکی در پلی‌استیشن

مهم ترین مزیت خرید گیفت کارت PS4 این است که شما به همراه دو نفر از دوستان گیمرتان می توانید یک بازی را تجربه کنید. یادتان می آید چطور منتظر می ماندیم تا دوست صمیمی ما بازی مورد علاقه ‌مان را تمام کند تا دیسک بازی را بگیریم و بازی کنیم. با این آپشن فوق العاده که سونی در اختیار کاربران قرار داده به راحتی قادرید با پرداخت هزینه بسیار کمتر به صورت اشتراکی بازی های پلی‌استیشن را تجربه کنید. به این تکنیک، ظرفیت های اول، دوم و سوم گفته می شود که این تکنیک درواقع خرید بازی دیجیتالی توسط یک کاربر و شیر کردن آن اکانت بر روی کنسول نفر دوم و سوم می باشد. به طوری که نفرات اول و دوم قابلیت بازی به صورت آفلاین و آنلاین را دارند و نفر سوم تنها قابلیت بازی به صورت آفلاین را خواهد داشت. پیشنهاد می کنیم حتماً در بخش آموزش‌های سایت نحوه استفاده از آنها را یاد بگیرید.

خرید بازی های دیجیتالی در کنسول

خرید بازی های دیجیتالی از طریق کنسول پلی استیشن بسیار کار راحتی است. تنها به دو چیز نیاز دارید:

  1. داشتن اکانت PSN ( که بالاتر توضیح دادیم)
  2. داشتن کارت هدیه پلی استیشن یا PS4

اگر هر دو مورد بالا را دارید فقط کافیست به اکانت خود در کنسول وارد شوید و سپس به قسمت PLAYSTATION Store  بروید تا تمامی بازی ‌ها، آیتم ‌ها و محصولات دیجیتالی موجود در این فروشگاه را مشاهده کنید بر روی هر بازی که دوست دارید کلیک کنید تا خرید بازی به مرحله پرداخت برسد. در صورت داشتن شارژ کافی بر روی اکانت PSN، بازی به قسمت Library  کنسول شما اضافه می شود و می توانید در قسمت دانلود، آن را نصب کنید و از بازی کردن لذت ببرید.

خرید بازیهای دیجیتالی از طریق سایت Playstation

رویکرد وب سایت رسمی پلی استیشن مشابه به قسمت PLAYSTATION STORE کنسول شما است. یعنی برای شروع فرآیند خرید دقیقاً مانند مراحل کنسول، ابتدا باید با اکانت PSN خود وارد سایت شوید و بازی مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید. زمانی که به مرحله پرداخت برسید وب سایت از شما می خواهد تا یکی از راه‌های پرداخت را انتخاب کنید که در اینجا می بایست کد گیفت کارت PS4 خریداری شده را قبلاً وارد کرده باشید تا اعتبار اکانت شما افزایش یافته باشد. بعد از اتمام خرید، وقتی به کنسول خود و قسمت Library  بروید مشاهده می کنید که بازی مورد نظر در آنجا قرار دارد. فقط کافیست با دانلود و نصب آن از بازی کردن لذت ببرید.

تفاوت گیفت کارتهای PS4

تفاوت اصلی کارتهای موجود برای ps4 در دو مورد بسیار ساده است که در هنگام خرید باید با آنها توجه کنیم.

  1. قیمت دلاری کارت PS4
  2. ریجن کارت PS4

اگر صفحه مربوط به PSN را خوانده باشید حتما میدانید گیفت کارت PSN فاکتوری به نام بازه زمانی داشت که به انواع یکماهه، سه ماهه و یکساله تقسیم می شد. برای گیفت کارت PS4، چیزی به نام بازه زمانی وجود ندارد. و با توجه به اینکه این کارت ها هیچ کدام تاریخ انقضا ندارند شما می توانید کد کارت را هر زمان که خواستید وارد اکانت کنید و هر زمان که خواستید خرید دیجیتالی انجام دهید. اما این نکته مهم را به یاد داشته باشید بعد از وارد کردن کد در یک اکانت امکان انتقال مبلغ شارژ شده به اکانت دیگری وجود ندارد برای مثال اگر دو اکانت PSN دارید، اکانتی که قصد بازی کردن با آن را دارید باید شارژ شود.

ریجن در PS4 به چه معنی است

برای کنسول PS4، در بازی های آن و اکانت PSN نکته بسیار مهمی وجود دارد که به آن ریجن یا منطقه گفته می شود. برای تمامی این 3 مورد، ریجن می تواند یکسان یا متفاوت باشد اما سوال اصلی اینجاست که چرا باید به آن توجه کنیم و یکسان بودن و متفاوت بودن آن چه تاثیری دارد؟ اول بذارید موضوع کامل مشخص شود که مورد بحث ما فقط و فقط برای زمانی است که بازی دیجیتالی خریداری شود و راجع به دیسک صحبتی نمی کنیم. دلیل آن را در یک خط به شما توضیح میدهم در صورت خرید دیسک به هیچ عنوان نیازی نیست ریجن دستگاه، اکانت و بازی یکی باشند. اما برای بازیهای دیجیتال چطور؟ تفاوت این موضوع اینجاست که همچنان ریجن دستگاه مهم نیست که چه باشد اما ریجن اکانت PSN حتما باید با گیفت کارت PS4 یکی باشد که توجه به این امر به هنگام خرید به شما به شدت پیشنهاد می شود.

انواع ریجن در پلی‌استیشن

برای تمامی محصولات پلی‌استیشن اعم از کنسول، بازی، اکانت و گیفت کارت PS4 به طور کلی 4 ریجن وجود دارد :

  • ریجن آمریکا، کانادا، مکزیک
  • ریجن اروپا، خاور میانه، آفریقا و ژاپن
  • ریجن جنوب شرقی آسیا
  • آمریکای مرکزی، امریکای جنوبی و اقیانوسیه

دقیقاً به همان ترتیبی که در بالا نوشته شده به اختصار به منطقه امریکا، ریجن 1 به منطقه اروپا، خاور میانه، آفریقا و ژاپن ریجن 2، به منطقه جنوب شرقی آسیا ریجن 3 و اقیانوسیه، امریکای مرکزی و جنوبی ریجن 4 گفته می شود. پس اگر جایی برخورد کردید که به جای اسم کشور یا قاره از عدد استفاده شده بود، این نکته را به خاطر بسپارید. اما تقسیم بندی این مناطق یک مرحله ریزتر هم می شود. برای مثال ریجن 2 اروپا شامل خرید گیفت کارت پوندی برای کشور انگلستان و یورویی برای بقیه کشورهای اروپایی است. این نکته برای گیفت کارت ایکس باکس نیز وجود دارد که به مقدار بسیار کمی با پلی استیشن متفاوت است.

تفاوت ریجن در PS4

سوال بعدی اینجاست که تفاوت این مناطق و ریجن‌ها چیست؟ بزرگترین تفاوت آنها در عرضه محتوای اختصاصی مخصوص هر ریجن است. برای مثال بازیهایی که در منطقه خاورمیانه عرضه میشوند دارای زبان و یا زیرنویس عربی می باشند و حتی بعضی مواقع به دلیل وجود محتوای مستهجن با سانسور در این کشورها به بازار می‌آیند که مثال بارز آن دو بازی Witcher3 و Last of Us2 است. تفاوت عمده دیگر، بازی ها و اپلیکیشن هایی است که در یک منطقه بیشتر در دسترس می باشند. مثل اپلیکیشن های استریمینگ( پخش زنده در بستر آنلاین) که در ریجن امریکا و اروپا بسیار بیشتر از ریجن ژاپن می باشند اما در مقابل بازیهای سبک JRPG وجود دارند که به غیر از ریجن ژاپن برای هیچ منطقه دیگری عرضه نمی شوند.

حرف آخر در مورد مزیت بازی دیجیتال

اگر یادتان باشد راجع به مزیت‌های بازی دیجیتال صحبت کردیم اما این نکته آخر را مجبور بودیم بعد از توضیح کامل ریجن بیان کنیم. فرض بر این می گیریم که شما همچنان متقاعد نشدید به صورت دیجیتالی خرید کنید و دیسک یک بازی را تهیه کردید. حتما می دانید اکثر بازیهای امروزی هنگام عرضه و بعد از هر آپدیت پر از خریدهای درون برنامه‌ای می باشند. به جز ریجن آل که بالاتر توضیح دادیم با چه روشی کار می کند، اگر قصد خرید DLC و استفاده از خریدهای درون برنامه ای داشته باشید یکی بودن ریجن دیسک با اکانت PSN الزامی است که برای خرید درون برنامه ای ممکن است به مشکل برخورد کنید اما خرید دیجیتالی بازیها این مشکل را هم حل کرده است. البته افتخار پیدا کردن این راه حل اساسی توسط  شرکت VALVE و با خرید گیفت کارت استیم شروع شد که هم اکنون در فروشگاههای کنسولی هم همه گیر شده است.

 

پیشنهاد ما به شما

در صورتی که عاشق گیم، استریمینگ و دنیای بی انتهای بازیهای کامپیوتری بر روی کنسول پلی‌استیشن می باشید، برای شما پیشنهادی داریم. در سایت گیفت کارت لند به راحتی ثبت نام کنید تا پروفایل شخصی کاربری خودتان را داشته باشید و سپس به فروشگاه ما سربزنید. بزرگترین، متنوع ترین و جذاب ترین فروشگاه اینترنتی برای خرید گیفت کارت PS4  با تحویل آنی به صورت 24 ساعته، خدمات پس از فروش بی نظیر، درگاه پرداخت بانکی مطمئن و دارای نماد الکترونیک، همه و همه با یک کلیک در اختیار شماست.

 





:: برچسب‌ها: اکانت ps4 ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: