نوشته شده توسط : amin

نحوه فعال سازی ویندوز 10 به صورت گام به گام

خداروشکر بالاخره مایکروسافت یه ویندوز درست حسابی و کامل به ما تحویل داد، ویندوز 10 یکی از محصولات شرکت مایکروسافته که به جای سیستم عامل 8 در سال 2015 به بازار اومد، این سیستم عامل، در واقع نسخه به روز شده Windows NT هست. ویندوز 10 برای کامپیوترهای شخصی، تبلت، لپ تاپ استفاده می شه. اصلا مایکروسافت قصدش این بوده که همه ویندوزهارو توو ویندوز 10 جمع کنه. مثلا اومد windows10 mobile رو در کنار ویندوز 10 توسعه داد تا به جای windows phone بشینه. تغییراتی که توی ویندوز 10 ایجاد شده، کار رو ساده تر کرده، مثلا یادتونه که توی ویندوز 8، منوی استارت حذف شده بود؟ توی ویندوز 10 ، مایکروسافت اونو به ما پسش داده و دسترسی سریع به برنامه ها و پوشه هارو که ویندوز 8 نداشت، توی ویندوز 10 اضافه شده. اینجا من می خوام انواع روش های اکتیو کردن ویندوز 10 رو بهتون بگم.

اندر حکایت مزایای نداشتن حق کپی رایت

خرید ویندوز اصلی هزینه هایی داره که خیلی از مردم توی ایران ترجیح میدن از نسخه کرک شده استفاده کنند. اینم از حسن های نداشتن حق کپی رایته که تو کشور ما آزاده. در ادامه می خوام ساده ترین شکل اکتیو کردن ویندوز 10 کرک شده با نرم افزارهای مختلف رو براتون توضیح بدم.

نرم افزارهای معروف برای فعال کردن ویندوز 10

نرم افزارهای معروف برای فعال کردن ویندوز 10نرم افزارهای معروف برای فعال کردن ویندوز 10

حالا سئوال اینجاست، این فعال کننده های ویندوز چه کاری می کنند؟ قبل از هرچیز باید بگم توی ایران،برای استفاده از تمام بخش های ویندوزتون، این نرم افزارها لازمند. اونا ویندوز 10 رو بدون مجوز اصلی و رایگان فعال می کنند و شما رو از شر پیغام های مزاحم ” فعال کردن ویندوز” راحت می کنند، و ضمانت فعال کردن دایمی ویندوزتون رو بهتون می دهند. برای اکتیو کردن ویندوز 10، باید یکی از اینا رو استفاده کنید. یکی از کاربردی ترین فعال کننده های ویندوز 10، Microsoft Toolkit هست، چون ترکیبی از Auto KMS و فعال کننده EZ هست. windowsloader که بیشتری برای فعال سازی ویندوز 7 استفاده می شه.Kmspico یکی دیگه از فعال کننده های ویندوزه که به شما کمک می کنه ویندوز 10 رو بدون کلید محصول فعال کنید، و آخری هم KMSAuto Lite که خیلی محبوبه.

راه اندازی ویندوز 10 با نرم افزار KMS Auto Lite

اکتیو کردن ویندوز 10 با نرم افزار  KMS Auto ، خیلی ساده و راحته. و از همه بهتره اینکه ویندوز 7 تا 10 رو ساپورت می کنه. این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزارهای فعال کردن آفیس و ویندوزه که کاملا قانونی و ایمن هست. شما برای نصب این نرم افزار، اول باید KMSAuto Net رو دانلود و بعد اجرا کنید، حالا قفل نرم افزار باز می شه. یادتون باشه، حین نصب سیستم عامل، گزینه نصب و به روزرسانی رو غیر فعال کنید.

گام به گام تا فعالسازی ویندوز 10 با نرم افزارا KMSAuto Lite

گام به گام تا فعالسازی ویندوز 10 با نرم افزارا KMSAuto Liteگام به گام تا فعالسازی ویندوز 10 با نرم افزارا KMSAuto Lite

  1. قبل از فعالسازی، windows Defender و Antivirus  رو غیرفعال کنید.
  2. نرم افزار را از وبسایت KMSAuto دانلود کنید.
  3. بعد از دانلود، اونو از حالت فشرده بیرون بیارید، بعد پنجره ای باز می شه که ازتون کلمه عبور رو می خواد، کلمه “windows” رو توی کادر تایپ کنید.
  4. حالا به پوشه KMSAuto Net برید و بعد فایل KMSAuto Net.exe رو اجرا کنید
  5. دقت کنید اگر KMSAuto Net کار نکرد، از پوشه دیگه ای می تونید KMSAuto Lite رو فعال کنید.
  6. ویندوزتون فعال شد. بعد از چند دقیقه پیام موفقیت رو به شما نشون می ده

و به این راحتی اکتیو کردن ویندوز10 انجام می شه

راهنمای فعال کردن ویندوز 10 با  Microsoft TooLKit

Microsoft Toolkit یکی از محبوب ترین و بهترین فعال کننده های ویندوز و آفیسه، چون همونظور که گفتم ترکیبی از AutoKMS و EZ هست و به نام EZ-Activator هم شناخته می شه. آخرین نسخه هاش،Office Toolkit, ,Office Uninstaller, Windows Toolkite

هست. حالا با هم بریم ببینیم چجوری فعال می شه.

  1. برنامه رو از وب سایت مایکروسافت دانلود کنید
  2. آنتی ویروس رو غیر فعال و مراحل زیر رو دنبال کنید
  3. روی نرم افزار کلیک راست کرده و گزینه Run a Administrator رو انتخاب کنید
  4. حالا آیکون ویندوز، زیر باکس مشکی رنگ رو کلیک کنید
  5. کادر دیگه ای باز می شه، گزینه activation را در بالا قسمت چپ کادر، کلیک کنید
  6. حالا در کادر tool، آخرین کادر به اسم EZ-Activator رو انتخاب کنید.
  7. پیام Product Activation Successful رو روی صفحه ظاهر می شه.

اگه به مقاله های ویندوز علاقه دارید،به فروشگاه اینترنتی لیپک سر بزنید.

خودکار، ویندوزت رو آپدیت  کن

خودکار، ویندوزت رو آپدیت کنخودکار، ویندوزت رو آپدیت کن

با کمک WINDOWS UPDATE می توانید به صورت خودکار، نسخه جدید ویندوز رو روی لپ تاپ یا کامپیوترتان نصب کنید، قبل از شروع اینو بگم که نصب ویندوز روی لپ تاپ های اچ پی، ایسوس و برندهای دیگر مشابه هست. خب این نکته هم واجبه که بدونید، اینکه فقط شما می تونید تا 5 روز بعد از نصب، برنامه آپدیت رو تنظیم کنید و البته فقط اجازه دارید که یکبار ازش استفاده کنید.  وقتی اولین بار کامپیوترتان رو روشن می کنید،وارد صفحه SIGN IN  می شوید بعد از اون صفحه ای با مسیج سلام، باز می شه و بعد از اون کادرهایی برای پیشروی مراحل نصب رو بهتون نشون می ده، وقتی مراحل نصب تموم میشه، کامپیوتر رو مجددا روشن کنید

پردازنده های غول آسا،موتور قدرتمند ویندوز

فرق نمی کنه لپ تاپ دارید یا کامپیوتر رومیزی، به هر حال، هر چه ویندوزتان جدیدتر باشه، می توانید با پردازنده های قدرتمندتری کار کنید. انواع پردازنده های اینتل از قوی ترین آن هاست که ویندوز 10 با آن سازگاره . با پردازنده اینتل، می تونید هر کاری رو از روزمرگی ها تا بازی های جذاب انجام بدید.این پردازنده، انعطاف پذیری باورنکردنی داره و شما می تونید قدرت باتری رو توی این پردازنده به وضوح ببینید. شما با ویندوز 10 می تونید صاحب قدرتمندترین پردازنده اینتل Intel Core  بشین. این پردازنده کار شما رو همه جوره راه می اندازه و  شما رو به بازی کردن محدود نمی کنه، هر کاری رو که بخوایین با سریعترین زمان ممکن، تموم می کنه و بعد با خیال راحت می تونید فیلم مورد علاقه تون یا یه بازی مهیج رو شروع کنید.

با نرم افزار KMSpico از ویندوز 10 لذت ببر

با نرم افزار KMSpico از ویندوز 10 لذت ببربا نرم افزار KMSpico از ویندوز 10 لذت ببر

KmSpico یکی از نرم افزارهای خوشنام فعالسازی ویندوزیه که شرکت Team Daz ساخته. از اونجا که فعال کننده KMSauto و Kmspico یکی هستند، خیلی ویژگی هاشون مشابه هست. قبلا به فعال سازی ویندوزهای 7و 8 کمک می کند،حالا توی ویندوز 10 به داد ما می رسه. این نرم افزار شما رو به شاه کلیدهای محصولات می رسونه، یعنی به سروری وصلتون می کنه که کلیدهای محصول زیادی داره. و البته این کلیدها فقط تا مدتی به روز باقی می مونن، بنابراین اگه می خواین ویندوزتون مادام العمر فعال باشند، باید هر 180 روز یک بار به اینترنت متصل باشین.در غیر این صورت فعال سازی رو از دست می دین. فرقی نمیکنه که شما لپ تاپ ایسر دارید یا ایسوس یا لنوو ما اینو میدونیم که شما هم برای فعال کردن این ویندوز دنبال یه روش ساده هستید که این روش میتونه برای شما مفید باشه.

مرحله به مرحله تا نصب Kmspico

  1. اول نرم افزار را از وب سایت Kmspico دانلود کنید
  2. قبل از شروع نصب، حتما Windows Defender رو غیرفعال کنید
  3. برای این کار، دکمه start بزنید و Defender رو سرچ کنید،حالا Windows Defender Security Center رو بازکنید
  4. حالا به بخش Virus &Threat Protection برید و تنظیمات اونو انتخاب کنید
  5. از اینجا Real Time Protection رو غیرفعال کنید.
  6. اگر از آنتی ویروس شخص دیگری هم استفاده می کنید،اونو غیرفعال کنید
  7. پوشه ای به اسم File Zip ساخته می شه،اون پوشه رو باز کنید و روی exe کلیک راست و Run as Administrator رو انتخاب کنید
  8. تایید کنید و دکمه Yes رو زده و مراحل نصب رو شروع کنید، در عرض چند ثانیه نصب تموم میشه.
  9. شما بلافاصله آیکون kmspico رو نمی تونید ببینید و باید از منوی شروع، اونو اضافه کنید.

حالا با Kmspico بیا ویندوز 10 رو نصب کنیم

حالا با Kmspico بیا ویندوز 10 رو نصب کنیمحالا با Kmspico بیا ویندوز 10 رو نصب کنیم

  1. بعد از نصب kmspico، کامپیوتر رو دوباره restart کن
  2. دوباره windows Defender رو غیرفعال کن
  3. منوی شروع رو باز و از برنامه های اخیر، Kmspico رو انتخاب و راست کلیک کن
  4. حالا بیا روی گزینه Run as Administraror رو انتخاب کن، و اگه کادری درخواست تایید داد،Yes رو کلیک کن
  5. حالا یه پنجره جدید با یک دکمه قرمزرنگ ظاهر میشه
  6. فقط دکمه قرمز رو انتخاب کن و یکم صبر کن، حالا پیامی رو می بینید که نوشته “تایید” تبریک میگم نصبش کردی
  7. بعد از اون پس زمینه سبزرنگ میشه، یعنی ویندوز با موفقیت نصب شد
  8. بعد از restart کردن دوباره کامپیوترتان، روی my computer کلیک راست کرده و properties رو باز کنید، به قسمت فعال سازی ویندوز برید  می بینید که ویندوزتان فعال شده

مقایسه   kmspico و kmsauto

با اینکه ksmauto  و kmspico یکی هستند اما kmspico بیشتر به درد کسایی می خوره که زبان انگلیسی بلد نیستن، یعنی زبان های دیگر رو هم غیر از انگلیسی ساپورت می کنه، اما به جاش kmsuto ویندوز 7 رو هم پشتیبانی می کنه در حالی kmspico با ویندوز 7 سازگار نیست، و فرق دیگه ای که دارند اینه که kmspico رو اول باید نصب کنید و بعد ویندوز رو راه بندازین، اما Kmsauto net نیازی به نصب برای استفاده ندارید.

فعال کننده های ویندوز 10 چه مزیت هایی دارند؟

فعال کننده های ویندوز 10 چه مزیت هایی دارند؟فعال کننده های ویندوز 10 چه مزیت هایی دارند؟

این جا می خوام بعضی از مزیت های فعال کننده های ویندوز رو براتون بگم، اول از همه اینکه تمام نسخه های ویندوز 10 رو چه به صورت 32 بیتی چه 64 بیتی ساپورت می کنه، بعد با یه تیر دو نشون می زنید، می تونید آفیستون هم فعال کنید، یه چیزی که توی برنامه هایی که نصب می کنیم،آزاردهنده هست،پاپ آپ تبلیغاته که خدا رو شکر این برنامه ها ندارن، در ضمن شایعه شده که این برنامه ها ویروسی هستند، من با خیال راحت بهتون می گم که می تونید بدون نگرانی ازشون استفاده کنید، و البته یه چیز دیگه ای داره که به درد ما به خصوص توی ایران می خوره و اونم اینه که بدون اینترنت هم کار می کنه، این احتمال هست که یه وقتایی اینترنت نداشته باشیم، اما یادتون باشه که برای فعال نگه داشتنش باید حداقل 180 روز، یک بار به نت وصل بشید.

فعالسازی ویندوز به روش اصلی

خب حالا بیایم ببینیم اگه بخوایم وینوز 10 رو به روش اصلی فعال کنیم، چه کار باید بکنیم. این جوریه که شما می تونین، 30 روز بعد از نصب ویندوز، رایگان از اون استفاده کنید و بعد از اون باید لایسنس  برنامه رو بخرید، برای نصب، اگر سی دی ویندوز اورجینال 10 رو خریدید، روی دیسک یا جعبه اون، یه کد 25 رقمی ثبت شده.

اما اگر سی دی رو انلاین گرفتین، این کد به ایمیل شما، فرستاده می شه.خب حالا بریم سر اصل مطالب، به قسمت Setting  وارد بشین، توی بخش ،  Update&Security ، روی قسمت Activation کلیک کنید

بعد قسمت Change Product Key رو انتخاب و کد رو وارد کنید.

بالاخره از کدوم روش برای فعال سازی استفاده کنم؟

بالاخره از کدوم روش برای فعال سازی استفاده کنم؟بالاخره از کدوم روش برای فعال سازی استفاده کنم؟

میدونید به نظر من انتخاب یکی از این روش ها برای فعال سازی ویندوز 10 یک چیز سلیقه ای هستش مثل انتخاب برند لپ تاپ، یکی معتقده لپ تاپ ایسوس بهترین لپ تاپه، یکی دیگه میگه نه لنوو حرف اول رو میزنه و بعضی هام که فقط و فقط مک بوک ها رو قبول دارن که خب مطمئننا نفسشون هم از جای گرم بلند میشه. فرقی نداره کدوم روش رو انتخاب میکنید فقط اگه تا حالا این کارو نکردید هرچه سریعتر یکی از روش های بالا رو انتخاب کنید.

جمع بندی روش های فعال کردن ویندوز 10

ویندوز 10، یکی از بهترین محصولات مایکروسافته تا الان، چرا اینو می گم؟ چون امنیت خوبی داره و استفاده ازش سادس و چیزیکه خیلیا رو نگران کرده، امنیتشه که کاملا قابل اعتماده و  هر کسی با هر معلوماتی می تونه باهاش کار کنه. البته مایکروسافت اعلام کرده که از ژانویه 2021 به بعد ، ویندوز 7 رو دیگه به روزرسانی نمی کنه، بنابراین هر کسی می تونه به راحتی از ویندوز 7 به ویندوز 10 اسباب کشی کنه.

منبع: نرم افزارهای معروف برای اکتیو کردن ویندوز 10



:: برچسب‌ها: فعال کردن ویندوز 10 ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amin

65 of the best Android games for kids ages 2-8 (Updated for 2021)

!Cooking Mama: Let's Cook
بازی اندروید !Cooking Mama: Let's Cook درباره مادری مهربان است که در یک مزرعه فعالیت می‌کند. بازیکن در این اثر باید در مزرعه، کشاورزی کند و گیاهان مختلفی را پرورش دهد. سپس با چیدن و جمع‌آوری محصولات مزرعه، غذاهای مختلفی را بپزد و در اختیار مشتریان رستوران خود بگذارد. هدف بازی ایجاد علاقه به آشپزی است که بازیکن با نحوه رشد محصولات و پخت و پز آشنا خواهد شد. این بازی مجموعه‌ای از مزرعه‌داری، فروش محصولات و طبخ غذاهای گوناگون است که می‌تواند لحظات خوش و سرگرم‌کننده‌ای را برای کودکان به وجود بیاورد.

Doctor McStuffins: Baby Nursery
شرکت والت دیزنی اثری خلق کرده است که بازیکن در بازی نقش یه پرستار نوزاد را برعهده می‌گیرد. بازی آیفون Doctor McStuffins: Baby Nursery فضایی شاد و فانتزی دارد که بازیکن با نحوه نگه‌داری و پرورش نوزادان آشنا می‌شود. حمام کردن، غذا دادن، خواباندن و بازی کردن با نوزاد از جمله وظایفی است که بازیکن در این بازی انجام می‌دهد. وجود آیتم‌های متنوع برای نگه‌داری نوزاد، موجب شده است بازیکن بسته به سلیقه بازیکن از نوزاد نگه‌داری کند. تجربه این بازی موجب می‌شود حال خوبی به بازیکن منتقل شود.

Endless Alphabet
بازی موبایل Endless Alphabet یکی از بهترین بازی‌های موبایل است که می‌توان حروف الفبای زبان انگلیسی را به کودکان آموزش داد. این بازی موبایل حال و هوایی شاد و سرگرم‌کننده دارد که بازیکن با انجام بازی‌هایی ساده، الفبای انگلیسی را به خوبی یاد می‌گیرد و حروف انگلیسی ملکه ذهن کودک قرار می‌گیرد. همچنین، بیش از ۱۰۰ لغت انگلیسی نیز در این اثر قرار دارد که کودک با انجام پازل‌هایی، این لغات را به خوبی به ذهن خود می‌سپارد. این بازی توسط کارشناسان به‌عنوان بهترین اپلیکیشن آموزش زبان برای کودکان در سال ۲۰۱۳ انتخاب شد.

Goodnight Caillou
کایلو شخصیت کارتونی دوست‌داشتنی است که کودکان خیلی او را دوست دارند. استودیو Budge با استفاده از محبوبیت بالای کایلو، بازی موبایل Goodnight Caillou را خلق کرده‌اند. این بازی درباره فعالیت‌های زمان خواب کودکان است که کایلو این فعالیت‌ها را به بازیکن آموزش می‌دهد. تعداد ۲۰ فعالیت مختلف به همراه پازل‌هایی ساده برای بازی طراحی شده است. مسواک زدن، مطالعه کتاب و نحوه شستن دست‌ها از جمله فعالیت‌های آموزشی این بازی محسوب می‌شود. انتخاب کایلو برای انجام بازی‌ها بسیار هوشمندانه است و توانسته کودکان زیر ۶ سال را به خوبی آموزش بدهد.

ریبو و رابی
بازی موبایل ریبو و رابی اثری ایرانی است که توسط تیم آرمیک توسعه داده شده است. این بازی درباره دو موجود شیطان و بازیگوش با نام‌های ریبو و رابی است که بازیکن وارد دهکده آن‌ها می‌شود و به بازی‌های مختلفی می‌پردازد. بازیکن با انجام بازی‌ها و پازل‌های گوناگون الفبای فارسی، اعداد ریاضی و شکل‌های هندسی را آموزش می‌بیند. بازی ریبو و رابی مجموعه‌ای ارزشمند از بازی‌هایی چون حباب‌ها، تراکتور سواری، بسکتبال، نقاشی و نقطه به نقطه است. این بازی می‌تواند کودکان را سرگرم کند تا به همراه ریبو و رابی ماجراهای مهیجی را تجربه کنند.

Kids Brain Trainer
بازی موبایل Kids Brain Trainer اثری است که هدف آن آشنایی کودکان با اشکال هندسی و شکل‌های مختلف است. در این بازی تمرینات ذهنی مختلفی وجود دارد که برای تقویت حافظه کودکان بسیار مناسب و کاربردی است. مراحل جذابی در این بازی وجود دارد که بازیکن با چینش اشکال مختلف درکنار هم، پازل‌ها را حل می‌کند. همچنین، دو تصویر مشابه در مراحل بازی تعبیه شده است که بازیکن باید تفاوت موجود در عکس‌ها را پیدا کند. این تمرینات باعث می‌شود قدرت تمرکز و ذهن کودک افزایش پیدا کند. بازی Kids Brain Trainer کاربرد بالایی در انجام بازی و آموزش کودکان دارد.



:: برچسب‌ها: بازی برای کودک،بازی اندروید برای کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amin

بالا بردن سرعت ویندوز 10 با چند ترفند خیلی ساده

هیچی به اندازه سرعت پایین کامپیوتر یا لپ تاپ حوصله آدم رو سر نمی بره مگه نه؟ از بالا اومدن ویندوز گرفته تا هر کاری که با سیستم داری اگه هر کدوم فقط چند ثانیه زمان بخواد شاید دیگه حال و حوصله ادامه کار برای کسی نمونه. حالا کاری که با سیستم داریم، گیم یا نرم افزار های گرافیکی باشه احتمالا دیگه کندی سیستم، بیشتر از قبل حرص در میاره. ویندوز ده تقریبا سعی کرده این مشکل و حل کنه که تا حد خیلی زیادی هم موفق بوده. ولی آیا عملکرد سریع تر از این هم میشه؟ اگه باگذشت زمان سرعت ویندوز سیستم بیاد پایین میشه به روز اولش برگردوند؟ جواب ما به این سوالات رایج کاربرها مثبته. برای همین توی این مقاله می خوایم راهکار ها و ترفند های افزایش سرعت ویندوز 10 رو آموزش بدیم. با ما همراه باشید.

به چند طریق میشه سرعت ویندوز10 رو افزایش داد؟

راه های زیادی برای افزایش سرعت ویندوز 10 وجود داره که برای بعضی هاش لازمه کمی هزینه کنید و بعضی هاش هم از امکاناتیه که ویندوز در اختیار کاربرها قرار میده و کاربرها میتونن ازش یه کوچولو سو استفاده کنن. در مجموع راهکارها و کلک هایی که میشه برای حل این مسئله ارائه داد رو در ادامه مقاله می خوایم آموزش بدیم که تو سه دسته تقسیم میشن:

  • اصلاحات سیستم عامل
  • پیشرفت های نرم افزار
  • جایگزینی یا حذف برنامه

1. حالت بازی را فعال کنید

1.حالت بازی را فعال کنید1.حالت بازی را فعال کنید

می دونستید در آپدیت جدید ویندوز ده حالت بازی وجود داره؟ این مود فقط مختص لپ تاپ گیم نیست و همه سیستم هایی که از ویندوز 10 پشتیبانی میکنند دارن. حالت بازی به شما کمک میکنه زمانی هایی که می خواهید یه نرم افزار سنگین روی سیستمتون اجرا کنید، سرعت کلی ویندوز رو تا حدی افزایش بدید. خیلی عالیه نه؟ پس هر وقت که خواستید از سیستمتون کار بکشید خیلی راحت Windows Key + G هم زمان فشار بدید و سوییچ گیم مود رو فعال کنید. فراموش نکنید درصد افزایش سرعت سیستمتون به کارت گرافیک، سی پی یو، رم و موارد دیگه سیستم بستگی داره. همین چند درصد کمک زیادی تو اجرای بازی یا برنامه های سنگین مثل Adobe Premiere میکنه. راستی یه راه دیگه هم برای فعال کردن گیم مود ویندوز 10 این مراحل پایینه که می تونید از این راه برید.

Settings > Gaming > choose Game Mode

2. حذف برنامه های غیر ضروری

خوب خیلی طبیعیه که شما یه سری برنامه رو روی سیستمتون نصب می کنید که ازشون استفاده کنید. ولی به نظرتون چند تا از این برنامه ها برای مدت طولانی کاربرد دارن؟ چند تاشون دیگه براتون کاربردی ندارن ؟ گاهی کاربر ها حتی به شکل آیکون تصویر نرم افزار روی مانیتورشون عادت می کنند و دیگه بعد از مدتی اون برنامه به چشمشون نمیاد که بخواد اضافی دیده بشه! یکی از راه های موثر برای افزایش سرعت ویندوز 10 پاک کردن همین برنامه هاست. سبک کردن رم و هارد سیستم تاثیر مستقیمی روی عملکرد ویندوز داره. یادتون باشه تا می تونید از نسخه های آنلاین نرم افزار ها استفاده کنید و تا حد امکان نرم افزارهای الکی رو نصب اجرا نکنید. برای خالی کردن فضای سیستمون مراحل زیر رو به ترتیب طی کنید.

به کنترل پنل برید > برنامه ها (app) > روی دکمه (Uninstall) حذف نصب برنامه، کلیک کنید.

3. Visual Effects را خاموش کنید.

3.Visual Effects را خاموش کنید.3.Visual Effects را خاموش کنید.

این روش تاثیر خیلی زیادی در افزایش سرعت ویندوز 10 لپ تاپ های قدیمی داره. از طرفی هم ممکنه روی هر سیستمی جواب نده یعنی اینکه اونقدر که انتظار دارید برای سیستم شما موثر نباشه. مهم اینکه شما برای افزایش سرعت از این ترفندهایی که توی این مقاله میگیم چندتاشون رو انجام بدید تا تاثیر محسوسی رو مشاهده کنید. برای اینکه بتونید جلوه های بصری ویندوز رو خاموش کنید باید روی صفحه computer my کلیک راست کنید وارد propertis   و بعد مراحل پایین رو دنبال کنید.

System > Advanced system > settings

روی دکمه performance to shut off all visual effects کلیک کنید.

4. پردازنده خود را سرعت دهید

در ویندوز 10 امکان افزایش سرعت به وسیله بالا بردن کارایی پردازنده رو هم دارد. این خیلی میتونه کمک کننده باشه نه؟ CPU در انواع پردازنده های اینتل و یا برندهای دیگه در سه سطح سرعت Balanced و High performance و and Power saver میتونن تنظیم بشن که هرکدوم به صورت مجزا روی سرعت ویندوز تاثیر دارن. البته فراموش نشه که این افزایش سرعت مصرف باتری بیشتری رو به همراه داره پس تقریبا نمیشه مقاومت باتری رو با سرعت بالا همزمان داشت. ویندوز 10 سه سطح عملکرد ویندوز رو به عهده انتخاب کاربر گذاشته Balanced یا Power saver با توجه به سیستم شما سرعت متوسطی داره وHigh performance بالاترین میزان سرعت رو ارائه میده. برای دسترسی به این ویژگی مراحل رو پشت سر هم جلو برید.

  • Control panel-> System and Security-> Power Options
  • additional power setting -> Show additional plans -> high-performance option

5. بد افزار ها و ویروس ها

5.بد افزار ها و ویروس ها5.بد افزار ها و ویروس ها

بد افزارها و ویروس ها یه عامل مهم کند شدن ویندوز 10 هستن فرقی هم نمیکنه که لپ تاپ شما لپ تاپ ایسوس باشه یا ایسر یا هر چی. هر سیستمی همیشه در معرض ویروس ها و بد افزار ها قرار داره. برای مقابله باهاشون دو تا کار مهم باید انجام بدید. اول یه اسکنر خوب برای شناسایی بد افزار ها روی سیستمتون نصب کنید. دوم هم یه آنتی ویروس برای شناسایی نرم افزار مخرب و محافظت از هارد دیسک در برابر بد افزار خریداری کنین. اینجوری می تونید از شر همشون یک جا خلاص شید. راه های زیادی برای فرار از دست ویروس ها و بد افزار ها وجود داره. ولی بهتره که یه برنامه اسکنر، ویروس کش، ضد ویروس هر چیزی که صداش می کنید رو روی سیستمتون داشته باشید.

6. مرورگر

تنظیمات کوچیک روی سیستم باعث افزایش سرعت ویندوز 10 میشه. بنابراین بیاید یه سر به مرورگر هم بزنیم. چون اگه جست وجو اینترنت شما زیاد باشه احتمالا کلی اطلاعات ذخیره شده الکی دارید که با کمک اون ها میشه به بالا بردن سرعت کمک کرد. راستی این کار شبیه پاک کردن حافظه جستوجو گر شماست پس بهتره که قبل از پاک کردن داده ها، وب سایت های مورد علاقه خودتون را علامت گذاری کنید یا هر اطلاعاتی که لازم دارید رو بردارید. مراحلی که میگیم برای مرورگر کرومه که بین اغلب کاربرها رایج و محبوبه.

  • Go to Settings-> Privacy and Security
  • Select Clear Browsing Data

اگه تصمیم دارید که اطلاعات یه بازه زمانی رو حفظ کنید و همش رو یک جا پاک نکنید این مراحل رو طی کنید.

  • Select -> “Cookies and other site data,” and “Cached images and files.”
  • Select the “Clear data” option

7. ترفندهای پیشنهادی ویندوز رو خاموش کنید

7.ترفندهای پیشنهادی ویندوز رو خاموش کنید7.ترفندهای پیشنهادی ویندوز رو خاموش کنید

ویندوز 10 جوری طراحی شده که دائما در حال تماشای شماست. اطلاعات رفتارهای شما رو ضبط می کنه تا هر وقت که به کمک نیاز داشتید بتونه یه اسیست واقعی براتون باشه! واقعا به کجا داریم میریم ما؟ یعنی واقعا ویندوز یه سیستم متوجه میشه من دارم با لپ تاپ بازی می کنم، فیلم می بینم یا کار می کنم؟ در جواب باید گفت نه تنها در حال تماشا و ثبت شماست بلکه این اطلاعات رو جمع میکنه تا بهتون کمک کنه با چه میانبر هایی کارهاتون رو راحت تر انجام بدید. بله… اینجوریاست. ممکنه داشتن یه اسیست تو ویندوز خیلی جذاب باشه ها، ولی متاسفانه میتونه سرعت رو بیاره پایین. بنابراین اگه خیلی براتون کارایی نداره و نیاز به کمک گرفتن از ویندوز 10 ندارید بهتره برای غیر فعال کردنش مراحل زیر رو دنبال کنید.

Control Panel -> System and Security> Administrative Tools -> Disk Cleanup option

8. باکس جست و جو حذف کنید

قطعا یکی از بزرگترین نعمت هایی که ویندوز 10 برای کاربرها ارائه کرده همین باکس سرچ بوده و هست. با این امکان می تونید به جای اینکه در به در دنبال برنامه یا هر چیزی بگیردید کافیه اسمش رو توی اون باکس تایپ کنید و بقیه اش رو بسپرید به ویندوز 10 عزیز. خودش براتون پیداش میکنه و آماده و سر راست در اختیارتون قرار میده. ولی خوب همین باکس سرچ از یه عالمه زیر ساخت و این چیزا کمک می گیره که باعث پایین اومدن سرعت ویندوز میشه. بنابراین اگه خیلی ازش استفاده نمی کنید بهتره که غیر فعالش کنید. مرحله های حذف کردنش رو پایین نوشتیم به ترتیب برید جلو.

کلیک راست Start > Computer Management

Services and Applications > Windows Search > Startup type > Manual or Disabled

9. برنامه های پس زمینه را غیرفعال کنید

9.برنامه های پس زمینه را غیرفعال کنید9.برنامه های پس زمینه را غیرفعال کنید

برنامه هایی که در پس زمینه اجرا می شن نه تنها منابع سیستم را رو پر میکنن بلکه باعث کاهش عملکرد و داغ شدن سیستم هم میشن. به همین دلیل، بهتره که اگه امکان داره این برنامه ها رو لغو نصب کنید. البته لازم به ذکره که چنین مشکلی برای لپ تاپ های رده بالا مثل لپ تاپ تدوین یا برنامه نویسی پیش نمیاد و اگر قصد خرید لپ تاپ برنامه نویسی یا سیستم رده بالای دیگه رو دارید می تونید به صفحه مربوط به خودش در لیپک سر بزنید. اونجا تمام توضیحات لازم مورد عملکرد معقول یه لپ تاپ رده بالا نوشتیم. برای خاموش کردن برنامه های دارای پس زمینه، این مراحل را دنبال کنید:

  1. دکمه Start را انتخاب کنید و به تنظیمات برید.
  2. روی Privacy و بعد Background apps کلیک کنید.
  3. برای بستن برنامه های پس زمینه ای تمام سوییچ ها رو خاموش کنید.

10. حافظه مجازی (Virtual Memory) را بهینه کنید

حافظه مجازی، یک بهینه سازی قوی نرم افزار برای بهبود پاسخ گویی هر سیستم است. منظورمون این بود هر وقت RAM  توان پشتیبانی از سیستم رو نداشت، سیستم عامل از حافظه مجازی Virtual Memory استفاده کنه این مراحل رو برای بهینه سازی حافظه مجازی انجام بدید:

  • Start < Control Panel < System and Security
  • System< Advanced  < system < settings<  Advanced < Performance < settings
  • سپس دکمه Automatically manage paging file size for all drives رو خاموش کنید.
  • وارد درایو C بشید > در صفحه Custom size رو دکمه radio buttonکلیک کنید.
  • حالا اندازه اولیه RAM روی Maximum size تنظیم کنید تا اندازه RAM دو برابر بشه برای مثال: اگر اندازه RAM 4 GB هست، اندازه اولیه را روی 4000 MB و حداکثر تا 8000 مگابایت تنظیم کنید.
  • روی دکمه Set کلیک کنید و سپس OK و در صورت درخواست مجدداً راه اندازی کنید.

11. غیرفعال کردن ویژگی همگام سازی

11.غیرفعال کردن ویژگی همگام سازی11.غیرفعال کردن ویژگی همگام سازی

ویندوز 10 یه ویژگی جذاب دیگه هم داره. این ویندوز به حساب مایکروسافت شما همه چی رو میتونه همگام سازی کنه از گذرواژه گرفته تا تنظیمات مرورگر، تنظیمات برگزیده سیستم زبان و خلاصه هر چیزی که بتونه و در توانش باشه رو یک پارچه میکنه تا ویندوز در کمترین زمان ممکن شخصی سازی بشه. در نتیجه، این ویژگی منابع سیستم و پهنای باند اتصال وب سیستم رو مصرف می کنه. پس اگر نیازی به ویژگی همگام سازی ندارید خوب چه کاریه داشتنش، غیر فعالش کنید. چون تا حد زیادی می تونه عملکرد و سرعت سیستم رو ارتقا بده.

برای خاموش کردن ویژگی همگام سازی خودکار ویندوز 10، این مراحل رو انجام دهید:

  • روی گزینه Start > Settings > Accounts کلیک کنید.
  • در پنجره سمت چپ، آخرین گزینه همگام سازی تنظیمات را انتخاب کنید و سوییچ رو خاموش کنید.

12. سیستم خود را بازنشانی کنید

اگر همه نکات بالا نتونستن به شما در افزایش سرعت ویندوز 10 کمک کنن، آخرین راه حل اینه که سیستم خودتون رو بازنشانی کنید یعنی به حالت کارخونه برگردونید. اگرچه این کار به فایل های ذخیره شده شما آسیب نمی رسونه ولی یه بکاپ از اطلاعات خودتون حتما بگیرید. برای بازگشت به حالت کارخانه موارد پایین رو مرحله به مرحله انجام بدید.

Start menu > Setting > Update & Security < Recovery  <click the Get started button

اطراف لپ تاپ رو تمیز نگه دارید.

همیشه باید حواستون باشه که سطحی که لپ تاپ روش قرار می دید به اندازه کافی تمیز هست یا نه به خصوص اگه لپ تاپ ایسر دارید. شاید باورتون نشه فن های لپ تاپ عین جارو برقی عمل میکنن و میتونن تمام اشغال های ریز سطح رو جمع کنن. حالا فک کن اگه لپ تاپ رو زمین باشه، از رو فرش چه پرزهایی که نمی تونه جمع کنه! این ذرات ریز در طولانی مدت عملکرد لپ تاپ رو پایین میارن که برای درست کردنش مجبور میشید لپ تاپ رو باز کنید. بنابراین سعی کنید لپ تاپ و اطرافش رو همیشه تمیز نگه دارید.

جمع ‌بندی

توی این مقاله قصد داشتیم بهتون آموزش بدیم که وقتی سرعت ویندوز 10 پایین میاد چجوری درستش کنید. چون خیلی از کاربرها به خصوص کاربرهای مبتدی این جور موقع ها از ویندوز 10 با امکانات شگفت انگیزش نا امید میشن و میگن همون 7 از همه بهتر بود و پناه میبرن به ورژن قبلی. در حالی که 10 خیلی امکانات بیشتری برای کاربرهای مبتدی تا حرفه ای درنظر گرفته که خوب واقعا حیفه ازش استفاده نکنید.

منبع: آیا می توان سرعت ویندوز 10را افزایش داد؟



:: برچسب‌ها: افزایش سرعت ویندوز 10 ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amin

آموزش گام به گام برگرداندن بازی های قفل شده در PS4

با افزایش روز افرون قیمت ارز و گران شدن بازی های پلی استیشن، طبیعی بود که استفاده از گیفت کارت پلی استیشن و خرید بازی های دیجیتالی که قیمت کمتری نسبت بازی های فیزیکی داشتند، افرایش پیدا کند. درست است که شما با این کار در هزینه های خودتان صرفه جویی می کنید اما مشکلات مختلفی هم سر راهتان قرار خواهد گرفت. شما چند نوع بازی دیجیتالی دارید بازی های که فقط می توانید به صورت آفلاین بازی کنید که به اصطلاح به آن بازی هکی گفته می شود. بازی هایی که می توانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین از آنها استفاده کنید. توجه کنید که در این روش گاهی با قفل شدن بازی هایتان مواجه می شوید که در این حالت بازگرداندن بازی های قفل شده ps4 به یکی از دغدغه های شما تبدیل می شود که در این مقاله آن را توضیح می دهیم.

ظرفیت 1 ، 2 ، 3 به چه معنی است ؟

همانطور که گفتیم بازی های نسخه دیجیتالی چندین نوع دارند. که به اصطلاح به آن ها ظرفیت یک، دو و سه گفته می شود. حالا تفاوت این ظرفیت ها چیست؟ بازی ظرفیت یک قیمت آن ارزان تر بوده و شما باید تمام مدت دستگاه تان آفلاین باشد و به اینترنت متصل نباشد، اگر به اینترنت وصل شوید احتمال قفل شدن بازی وجود دارد. بازی ظرفیت دو هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین قابل بازی است که طبیعتا قیمت آن از دو مدل دیگر بالاتر است و در آخر بازی ظرفیت سه که فقط به صورت آنلاین می توانید بازی کنید و اگر آفلاین باشید، بازی شما قفل می شود. برای اینکه خیلی وارد این گرداب سرگیجه آور نشوید بهترین کار خرید نسخه دیجیتالی بازی و خرید گیفت کارت است تا دیگر با مسائلی همچون قفل شدن بازی و بازگرداندن بازی های قفل شده ps4 نشوید.

چرا بازی ps4 قفل می شود ؟

چرا بازی ps4 قفل می شود ؟چرا بازی ps4 قفل می شود ؟

حتما این سوال برایتان پیش آمده که اصلا دلیل قفل شدن بازی های پلی استیشن به چه دلیلی است. چرا بازی هایی که به صورت فیزیکی خریداری می کنیم این مشکل خیلی کمتر در آنها دیده می شود. لازم است که بدانید همه این اتفاقات مربوط به اکانتی است که با آن وارد کنسول خود می شوید.شما اگر یک اکانتی هکی را خریداری کنید باید با یک نام کاربری و ایمیل کسی که قبلا آن را خریداری کرده وارد بازی شوید به همین دلیل باید حتما آفلاین باشید چون اگر آنلاین شوید و آن شخص هم وارد اکانت خود شود بازی شما قفل شده و نمی توانید آن را بازی کنید. بهترین راه برای جلوگیری از این مشکلات خرید گیفت کارت Psn و خرید قانونی بازی ها به صورت دیجیتال است تا با این معضل مواجه نشوید و وارد داستان بازگرداندن بازی های قفل شده ps4 نشوید.

بازگرداندن لایسنس بازی

اگر بازی خود را به صورت دیجیتالی و قانونی خریده باشید خیلی نگران قفل شدن بازی نباشید، حتما راهی برای باز بازگرداندن بازی های قفل شده ps4 پیدا خواهید کرد. در این قسمت بازگرداندن license محتوایتان را به شما آموزش می دهیم. برای اینکار ابتدا باید مطمئن باشید که به اینترنت وصل باشید. سپس وارد اکانت منیجر کنسول شوید و در اینجا ابتدا اطمینان حاصل کنید که در اکانت psn خود sign in هستید و پس از آن گزینه restore license  را انتخاب کنید. پس از آن کنسول خودتان را ری استارت کرده و الان دیگر می توانید وارد بازی نسخه دیجیتالی تان شوید. توجه داشته باشید که اگر بازی دیجیتالی تان را به صورت قانونی و یا گیفت کارت خریداری کرده باشید حتما از روش هایی که معرفی می کنیم می توانید برای بازی کردن قفل آنها استفاده کنید.

چک کردن Primary  بودن کنسول

چک کردن Primary بودن کنسولچک کردن Primary بودن کنسول

اگر روش قبلی که توضیح دادیم اثر نکرد، باید از parimary بودن کنسول ps4 تان  مطمئن شوید. در ادامه مقاله توضیح می دهیم که praimary یعنی چی. مثل دفعه قبل وارد account management شوید و مطمئن باشید که به اینترنت وصل باشید. بعد از آن هم اتصالات psn خودتان را چک کنید. Activate as your primary ps4 را انتخاب کنید و در این قسمت مطمئن شوید تا کنسول شما Active باشد و می توانید به این روش به بازگرداندن بازی های قفل شده ps4 خودتان اقدام کنید.

Primary  بودن اکانت ps4 یعنی چی

شما ممکن است بازی ای را به صورت دیجیتالی خریداری کنید و بخواهید بر روی کنسول کس دیگری هم از آن بازی استفاده کنید به عنوان مثال از بازی فیفیا که یکی از بهرتین بازی های دونفره ps4 است بخواهید بر روی کنسول دوستتان استفاده کنید . با هم بازی کنید. شما باید اکانت خودتان را وارد کنسول کرده و از قسمت active as your primary ps4 دستگاه کنسول را Primary کنید تا بتوانید از بازی نسخه دیجیتالی تان در یک کنسول دیگر استفاده کنید. پس اگر با بازی قفل شده اکانت قانونی تان در یک کنسول دیگر مواجه شدید می توانید از روش primary کردن کنسول برای بازگرداندن بازی های قفل شده ps4 اتان اقدام کنید.

چه راه های دیگری برای باز کردن قفل بازی ها وجود دارد؟

چه راه های دیگری برای باز کردن قفل بازی ها وجود دارد؟چه راه های دیگری برای باز کردن قفل بازی ها وجود دارد؟

اگر بازی های دیجیتالی خود را به صورت قانونی خریداری کرده باشید، از روش هایی که گفته شد می توانید برای بازگرداندن بازی های قفل شده ps4  خود استفاده کنید. اما دستگاه خودتان را اصطلاحا کپی خور کرده باشید احتمالا هیچ کاری جز پاک کردن اکانتان از شما بر نمیاید.کپی خور کردن دستگاه یعنی از اکانت های هک شده و غیرقانونی استفاده کنید که با وصل شدن به اینتزنت احتمال قفل شدن بازی هایتان بسیار بالاست. البته نگران نباشید بلایی سر کنسول شما نخواهد آمد، فقط باید Fir,ware تان را ریست کنید و بازی هایتان پاک می شوند.

خرید بازی های پلی استیشن از گیفت کارت لند

شما برای مواجه نشدن با مشکلاتی همچون قفل شدن بازی و پریدن اکانتتان بهتر است که اگر قصد خرید بازی به صورت دیجیتالی را دارید از طریق گیفت کارت اقدام به خرید بازی نمایید، خوبی خرید از طریق گیفت کارت این است که حتی اگر دیتای بازی تان را از روی هارد کنسول پاک کنید. اما باز هم هرموقع دیتای بازی را دانلود کنید می توانید همیشه از بازی پلی استیشن تان لذت ببرید. شما می توانید برای خرید آسان و مطمئن انواع گیفت کارت ها مانند گیفت کارت گوگل پلی، گیفت کارت psn، خرید گیفت کارت اپل و سایر گیفت کارت ها از طریق سایت گیفت کارت لند اقدام نمایید.

منبع: https://bit.ly/3ArPjvY



:: برچسب‌ها: بازگرداندن بازی های قفل شده ps4، ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amin

بررسی دوربین گوشی های 2021

دوربین تلفن هوشمند به یک ویژگی برجسته و حائز اهمیت برای کاربران تبدیل شده است. به همین دلیل از سال 2020، کمپانی های ساخت موبایل، کیفیت نرم افزار و سخت افزار دوربین خود را به حداکثر رسانده‌اند. بهترین گوشی های دوربین دار از سنسورهای پیچیده با الگوریتم های نرم افزاری استفاده می کنند که به ریاضیات و علوم متکی هستند که می توانند از هر سناریو تصویری بهترین نور، رنگ و جزئیات ممکن را استخراج کنند. البته کیفیت تصاویر ارائه شده فقط مربوط به تعداد لنزهای پشتی گوشی نیست. بعضی از کمپانی های سازنده گوشی هوشمند از هوش مصنوعی بهره می برند تا با کمک آن کیفیت عکس ها را بهبود بخشند و سهولت عکسبرداری را ارتقا دهند. فاکتورهای زیادی در کیفیت عکس دوربین تاثیرگذار است. بنابراین در این مقاله قصد داریم با طیف گسترده ای از شرایط به بررسی بهترین دوربین گوشی 2021 بپردازیم.

هشت دوربین برتر گوشی 2021

دوربین های موجود در تلفن های هوشمند طی چند سال گذشته بسیار پیشرفت کرده اند. ویژگی هایی مانند: تثبیت کننده تصویر نوری (OIS)، سنسورهای بزرگتر و لنز های روشن با بزرگنمایی نوری کیفیت تصاویر تولید شده توسط تلفن های هوشمند را بسیار بهبود بخشیده است. همچنین برخی از نقاط ضعف دوربین های حسگر کوچک با استفاده از ترکیب کردن تصاویر برای بهبود دامنه دینامیکی Auto HDR، ایجاد حالت بوکه برای تصاویر پرتره و حالت شبانه چند شات با کاهش نویز، حل شده است و در محصولات جدید دیده نمی شود. در ادامه به بهترین دوربین گوشی 2021 تلفن هوشمند کمپانی های مختلف را نقد و بررسی خواهیم کرد.

1.Samsung Galaxy S21 Ultra

Samsung Galaxy S21 UltraSamsung Galaxy S21 Ultra

Galaxy S21 Ultra گوشی خارق العاده ای است که دارای تنظیمات چهارگانه منحصر به فرد است. این تنظیمات شامل یک سنسور زاویه دید دوربین اصلی 108MP f/1.8، یک دوربین با زاویه فوق العاده عریض a 12MP f/2.2، دو دوربین تله 10 مگاپیکسل با زوم 3 برابر و دیافراگم (f / 2.4) و یک زوم 10 برابر 10MP (f / 4.9) می باشد. این گوشی سامسونگ دارای دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی در جلو است که می تواند با حداکثر 8K یعنی 24 فریم بر ثانیه فیلم های ویدیویی را ضبط کند. لنز اصلی به طور پیش فرض تصاویر 12 مگاپیکسلی را ثبت می کند اما اگر مسئله ای با فضای ذخیره سازی ندارید می توانید به راحتی از کیفیت 108 مگاپیکسل گوشی تمام بهره را ببرید. سنسور MP 108 تصاویر با جزئیات طبیعی با جلوه نرم بوکه تولید و پس زمینه را برای برجسته سازی موضوع تار می کند.

2.Huawei Mate 40 Pro

هوآوی سال هاست که بهترین تلفن های دوربین دار را تولید می کند، بنابراین دیدن Huawei Mate 40 Pro که در بالای این لیست قرار دارد تعجب آور نیست. این گوشی 212 گرمی دارای دوربین 50 مگاپیکسلی دیافراگمf / 1.9، یک دوربین پریسکوپ با بزرگنمایی 12 مگاپیکسلی f / 3.4 با بزرگنمایی نوری 5 برابر و یک دوربین فوق عریض 20 مگاپیکسلی f / 1.8 می باشد. قیمت گوشی هوآوی با توجه به کیفیت ثبت تصاویر، عمر باتری و شارژر بسیار سریع 66 وات استثنایی بسیار مناسب است. به همین دلیل این کمپانی توانسته نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند. برای اطلاعات قیمت این گوشی و سایر گوشی های هوآوی می توانید به صفحه هوآوی در لیپک مراجعه کنید.

3. iPhone 12 Pro Max

iPhone 12 Pro MaxiPhone 12 Pro Max

می توان گفت iPhone 12 Pro Max دارای بهترین دوربین گوشی 2021 از لحاظ تجربه کاربری است. بنابراین اگر به دنبال بهترین تجربه برای عکاسی با گوشی هوشمند هستید آیفون 12 پرومکس انتخاب درستی است. این گوشی شامل یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلیf / 1.6، یک تله فوتو 12 مگاپیکسلی f / 2.2 با بزرگنمایی نوری 2.5 برابر، یک دوربین فوق العاده عریض (ultra wide) 12 مگاپیکسلی f / 2.4 و اسکنر LiDAR که عکاسی پرتره حالت شب را امکان پذیر می کند. آیفون 12 پرو مکس به لطف یک سنسور بزرگ نسبت به دیگر گوشی های هوشمند با مشکل کمتری در نور کم و عکاسی شب روبرو است. علاوه بر آن این سنسور بزرگ بزرگنمایی نوری اضافی (2.5 تا 2 برابر) آزادی خلاقانه تری را برای عکاس فراهم می کند، حتی اگر بزرگنمایی آن کمتر از P40 Pro و Note 20 Ultra باشد.

4. Samsung Galaxy Note 20 Ultra

Galaxy Note 20 Ultra بزرگترین گلکسی نوت با بیشترین مساحت صفحه و همچنین اولین گلکسی نوت با نرخ رفرش و پردازش 120 هرتز می باشد. همچنین این گوشی دومین گوشی سامسونگ است که از برچسب “Ultra” استفاده می کند. این گوشی دارای سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی و تله فوتو 12 مگاپیکسلی می باشد که از لنز ultra wide  12 مگاپیکسلی بهره می برد. این ترکیب نتایج قدرتمندی را برای کاربر فراهم می کند. اگر به ویدیو علاقه دارید، فیلم 8K با سرعت 24 فریم در ثانیه،  4kبا حداکثر 60 فریم در ثانیه، FHD تا 240 فریم در ثانیه و HD تا 960 فریم در ثانیه را ضبط می کند که در یک صفحه نمایش 6.9 اینچی OLED بسیار شگفت انگیز است. همچنین این گوشی دارای پردازش تصویر زنده +HDR10  روی ویدئو، ضبط صدای استریو و همچنین تثبیت کننده تصویر الکترونیکی (gyro- EIS ) با قابلیت ژیروسکوپ و OIS می باشد.

Huawei P40 Pro

Huawei P40 ProHuawei P40 Pro

هوآوی تمایل دارد از مدل های سری P برای به نمایش گذاشتن جدیدترین فناوری های دوربین موبایل کمپانی خود استفاده کند. این گوشی دارای نمایشگر 6.58 اینچی Full-HD + OLED با لبه های گرد است و از دوربین دوگانه در جلو بهره می برد. دوربین اصلی تصویر را با کمک یک سنسور Quad-Bayer در کیفیت MP12 ثبت می کند. لنز Huawei P40 Pro دارای دیافراگم f / 1.9 و فاصله کانونی معادل 23 میلی متر است. هوآوی مانند Mate 30 Pro یک سنسور تصویر بزرگ و با وضوح بالا (40MP 1 / 1.54) را در دوربین Ultra-wide خود پیاده سازی می کند. که با یک لنز f / 1.8 سریع ترکیب می شود تا کیفیت تصویر عالی در نور کم را ایجاد کند.

iPhone 12 / iPhone 12 mini

آیفون 12 مینی تجربه های یکسانی از دوربین را به کاربر ارائه می دهند اما به طور کلی یک قدم پایین تر از پرو و پرومکس است. آیفون 12 مینی اپل کوچکترین و سبکترین ردیف 12 لاین است که وزن آن 135 گرم با صفحه نمایش 5.4 اینچی است. آیفون 12 مینی دارای همان سیستم دوربین آیفون خانواده 12 یعنی لنز معادل 26 میلیمتر با استاندارد OIS و فوکوس خودکار، تشخیص فاز و یک لنز فوق عریض معادل 13 میلی متر که هرکدام دارای سنسور 12 مگاپیکسلی هستند. دوربین عقب اصلی دارای سنسور 12 مگاپیکسلی با 1.4 میکرومتر پیکسل و لنز با دیافراگم f /1. 26 میلیمتر، دوربین دوم دارای سنسور 12 مگاپیکسل 1 / 3.6 اینچ و لنز 13 میلیمتر و فلش LED دوتایی می باشد. کیفیت فیلم این گوشی 4k با کیفیت 1080p  با ویژگی Dolby Vision HDR حداکثر 30 فریم در ثانیه بسیار خارق العاده است.

Honor View 20

Honor View 20Honor View 20

Honor View 20 با ارائه کیفیت تصویر بسیار خوب و با توجه به ارزان بودن احتمالاً بهترین گوشی دوربین در کلاس خود است. این گوشی دارای طراحی بسیار جسورانه و چشم نواز است. این گوشی دارای دوربین پشت و اصلی آن MP 48 و زاویه f / 1.8، دوربین سلفی 25 مگاپیکسل و زاویه f / 2.0 می باشد همچنین کیفیت فیلمبرداری Honor View 20 بالاترین سطح کیفیت دوربین گوشی یعنی 4K را دارد. حالت دیافراگم پرتره و قدرت عکس برداری فوق العاده در شب به همراه صفحه نمایش 6.4 اینچی با رزولوشن 1080 و یک ال سی دی به جای OLED با تراکم پیکسلی از ویژگی های شایسته توجه ای گوشی هواوی است. Honor View20 می تواند یک گوشی دانش آموزی با کیفیت برای محصلات باشد زیرا علاوه بر کیفیت از قیمت مناسبی نیز برخوردار است.

شیائومی Mi Note 10 Pro

گوشی شیائومی مدل Mi Note 10 Pro دارای تنظیم دوربین چهارگانه با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، فراصوت 8 مگاپیکسلی، سنسور عمق 2 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی است. خروجی دوربین هم در فیلم و هم در عکس در طول روز عالی است. این گوشی علاوه بر رکورد شکنی برای گوشی هوشمند با بهترین دوربین، می تواند از یک ماتریس بزرگ 1 / 1.33 اینچی با اندازه سلول 0.8 میکرون، دیافراگم f / 1.69، تثبیت کننده نوری، فوکوس خودکار فاز و لیزر برخوردار باشد. Night Mode کاربر را قادر می سازد عکس های با کیفیت در شب ثبت کند، شایسته توجه ویژه است. گوشی شیائومی علاوه بر تمام ویژگی ها از قیمت مناسب تری در مقایسه با سایر برند ها با کیفیت دوربین تقریبا یکسان ارائه می کند که توانسته در سال های اخیر توجه کاربران حرفه ای گوشی هوشمند را به خود جلب کند.

بهترین سیستم کلی دوربین تلفن: آیفون 12 پرو مکس

بهترین سیستم کلی دوربین تلفن آیفون 12 پرو مکسبهترین سیستم کلی دوربین تلفن آیفون 12 پرو مکس

آیفون 12 پرو مکس بهترین تجربه دوربین گوشی هوشمند را که در حال حاضر می توانید خریداری کنید؛ ارائه می دهد. این گوشی دارای یک دوربین اصلی زاویه دید، یک دوربین تله فوتو با بزرگ نمایی نوری 2.5 برابر و یک دوربین با زاویه فوق العاده گسترده 0.5 برابر است. این سه دوربین همراه با پردازشگر هوشمندHDR ،  Deep Fusion و Night Mode اپل عکس های فوق العاده با دامنه دینامیکی و جزئیات عالی ارائه می دهند. 12 Pro Max حتی دارای فرمت عکس جدید ProRaw اپل است که ویژه متخصصان و علاقه مندان به دوربین است. 12 Pro Max همچنین در ضبط فیلم به ویژه از نظر کیفیت تصویر فیلم با کمک از یک سنسور بزرگتر در دوربین اصلی خود و یک سنسور لیدار برای فوکوس خودکار، بسیار عالی عمل می کند. برای اطلاع از قیمت آیفون 12 یا دیگر محصولات این خانواده به صفحه اپل مراجعه کنید.

بهترین بزرگنمایی دوربین سلفی تلفن هوشمند: Samsung Galaxy Note 20 Ultra

دوربین اصلی دارای سنسور 1 / 1.33 مگاپیکسلی، وضوح 108 مگاپیکسل با 3 × 3 پیکسل برای خروجی گرفتن تصویر نهایی 12 مگاپیکسلی است. این لنز با زاویه باز استاندارد معادل 26 میلی متر همراه است که دارای دیافراگمf / 1.8، فوکوس خودکار لیزر و PDAF و تثبیت کننده تصویر نوری ( OIS ) می باشد. تمام این ویژگی ها در Samsung Galaxy Note 20 Ultra جمع شده تا بتواند لقب بهترین دوربین گوشی 2021 در بزرگنمایی و عکس سلفی را کسب کند.

خلاقانه ترین دوربین گوشی هوشمند: Sony Xperia 5 II

خلاقانه ترین دوربین گوشی هوشمند Sony Xperia 5 IIخلاقانه ترین دوربین گوشی هوشمند Sony Xperia 5 II

سونی به دنبال طراحی و ساخت گوشی های هوشمند خلاقانه ای است که بتواند کنترل بیشتری بر عکس ها و فیلم ها داشته باشد. به همین دلیل این شرکت Sony Xperia 5 II را با کنترل ها و ابزارهایی از سری آلفا که شامل دوربین های بدون آینه تمام فریم است؛ روانه بازار کرد. فوکوس خودکار چشم (که می تواند چشم سوژه شما را از جمله حیوانات خانگی تشخیص داده و ردیابی کند) و سه برنامه از قبل بارگیری شده دوربین اندروید Xperia Photo Pro و Cinema Pro از دوربین سه گانه عقب کاملاً استفاده می کنند و به کاربر امکان کنترل دقیق همه جنبه های عکس و فیلمبرداری گوشی را می دهند. برند سونی با این محصول توانسته جایگاه متفاوتی را در بازار گوشی های هوشمند برای خود ایجاد کند.

بهترین دوربین تلفن میان رده: آیفون 12 مینی

آیفون 12 مینی یکی از گوشی های میان رده در کلاس محصولات اپل است. دوربین این گوشی همان دوربین های قدرتمند آیفون 12 پرو و پرومکس است و همان عکس ها و فیلم های عالی را ثبت می کند. در حالی که آیفون 12 پرو مکس بهترین فناوری دوربین را دارد که اپل تاکنون ساخته است، آیفون 12 مینی بهترین عملکرد را با توجه به سایر محصولات کمپانی اپل ارائه می دهد. بنابراین طرفداران اپل اگر محدودیت قیمت در اولویت شماست و در عین حال به دنبال بهترین دوربین گوشی 2021 هستید این مدل انتخاب مناسبی برای شما است.

جمع بندی

همانطور که از مقایسه دوربین ها در تلفن های هوشمند مختلف خواندید بهتر است بدانید که یک دوربین موبایل کامل وجود ندارد. بزرگنمایی Galaxy Note 20 Ultra یا گزینه چشمگیر آیفون پرو مکس برای عکسبرداری شب و ویژگی سایر تلفن های هوشمند از جمله سنسورهای مگاپیکسلی بالا یا چندین دوربین عقب غیر قابل انکار است و هیچ گاه نمی توانند به عنوان دوربین حرفه‌ای عکاسی کاربرد داشته باشند. بنابراین بهتر است هنگام خرید گوشی ویژگی های دیگر مانند کاربری آسان، کیفیت تصویر و قیمت گوشی را نیز در نظر بگیرید.

منبع: https://bit.ly/3dbykET



:: برچسب‌ها: بهترین دوربین گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amin

معرفی بهترین بازی فکری های سرگرم کننده ps4

پلی استیشن 4 بدون شک موفق ترین کنسول نسل هشتم دنیای گیم به شمار می رود. این روز ها بازی های آنلاین چند نفره از محبوب ترین بازی های ویدیویی شناخته شده اند. اما بازی های فکری و ماجراجویی یا آنچه بیشتر گیمر ها با نام بازی های Adventure – Puzzle می شناسند، هنوز هم طرفداران سینه چاک خودشان را دارند. از معروف ترین بازی های این سبک می توان به بازی کلاسیک neverhood نام برد که هنوز که هنوز است گیمر ها هر چند وقت یه بار آن را تجربه می کند. در این مطلب می خواهیم بهترین بازی های فکری ps4 را معرفی و بررسی کنیم.

The Last Gaurdian

این عنوان به صورت اختصاصی برای کنسول نسل هشتم سونی یعنی پلی استیشن 4 عرضه شد. داستان درباره یک پسر بچه و موجودی غول پیکر به نام تریکو است. داستان قوی و جذاب، با پایان بندی نفس گیر به همراه گرافیک چشم نواز و معماهای چالشی و درگیر کننده، Last Gaurdian را می توان بدون شک به عنوان یکی از بهترین بازی های فکری Ps4 معرفی کرد. ایجاد یک رابطه انسانی بین پسر بچه و موجود مرموز از برگ های برنده بازی است که دل همه گیمر ها را بدست آورده است.در کنار  این نکات مثبت از موسیقی افسانه ای بازی، ساخته تاکشی فوروکاوا نمی توان به سادگی عبور کرد که به زیبا تر شدن بازی بسیار کمک کرده است. در آخر می توان گفت در زمانی که تب  و شور و هیجان بازی های معمایی کم شده است، Last Gaurdian انتظار طرفداران این سبک بازی را  برآورده می کند.

Heavy Rain-Beyond

Heavy Rain-BeyondHeavy Rain-Beyond

دو عنوان محبوب Heavy Rain و Beyond که در قالب یک پکیج برای پلی استیشن 4 عرضه شده و یکی از بهترین نمونه های بازی های فکری و ماجراجویی است.در هنگام بازی شما تنها احتیاج به زدن یک دکمه خواهید داشت اما چیزی که باعث محبوبیت این بازی ها شده داستان منحصر به فرد و زیبای این بازی هاست. از نزدیک ترین عناوین نزدیک به این سبک، بازی های استودیوی remedy یعنی مکس پین ، الن ویک و کوانتوم بریک می توان نام برد.  اخرین ساخته این استودیو به نام Detroit در سال 2018 بطور اختصاصی بر روی کنسول ps4 عرضه شده است. اگر طرفدار بازی های مهیج و فکری هستید خرید این دوبازی که در یک پک عرضه می شوند یک انتخاب عالی برای شماست که حتی با خرید اینترنتی گیفت کارت ps4 برای این بازی ها سود بیشتری هم خواهید کرد.

Uncharted 4

شاید بودن اسم Uncharted 4 در لیست بازی های فکری پلی استیشن شما را متعجب کند اما آچارتد نه تنها نام خود را به عنوان یکی از بهترین بازی های جنگی ps4 جاودانه کرد، بلکه وجود پازل های فراوان و معماهای جذاب این بازی را به یک گزینه جذاب برای طرفداران داستان های فکری هم تبدیل کرده است. در آنچارتد 4، ساخته استودیو ناوتی داگ شما در نقش نِیتان دریک یک ماجراجوی دیوانه هستید که در پی گنجینه ها و نقشه های گنج قدیمی می روید و در این راه نه تنها باید با دشمنان و افراد بد بجنگید بلکه برای رسیدن به هدفتان باید انواع معماها را حل کرده و با حل کردن پازل ها از انواع  تله های باستانی فرار کند. این بازی به صورت اختصاصی در سال 2016 بر روی کنسول ps4 منتشر شد و به یکی از محبوب ترین بازی های این کنسول تبدیل شد.

MineCraft playstation 4 edition

MineCraft playstation 4 editionMineCraft playstation 4 edition

حتما تا به حال تجربه بازی Minecraft را داشته اید یا حداقل اسم آن به گوشتان خورده است. این بازی اعتیاد آور که بر روی تمامی پلت فرم ها عرضه شده بود در سال 2014 هم بر روی کنسول پلی استیشن منتشر شد و به سرعت به یکی از بهترین بازی های فکری ps4 تبدیل شد. اگر اهل ساخت و ساز و بازی های به اصطلاح سند باکس هستید حتما و حتما باید ماین کرفت را تجربه کنید. این بازی که مهمترین خصوصیت آن اعتیاد آور بودن آن است در ابتدا بسیار ساده به نظر می آید. اما شما باید برای بردن هر مرحله کاملا از فکرتان برای طراحی مسیر و ساختمان سازی استفاده کنید. ماین کرفت هم قابلیت بازی یکنفره و هم دو نفره را دارد همین امر آن را به یک گزینه جذاب برای مسابقه و کل کل با دوستانتان تبدیل کرده است.

L.A Noire

استودیو راک استار را همگی با بازی gta و red dead redemption  می شناسیم. اما در نسل قبل یعنی کنسول های xbox 360  و پی اس 3 عنوانی را به بازار عرضه کرد که گیم پلی و داستان آن به شدن نواورانه بود. بازی محرمانه لس آنجلس یک بازی فکری – کاراگاهی در ژانر نوار است. اتفاقات بازی در سال 1947 رخ می دهد و در آن شما در نقش کاراگاه دایره جنایی لس آنجلس یعنی کول باید معماها و پرونده های جنایی را حل کنید. این شاید یکی از بهترین نمونه های بازی فکری و معمایی باشد که تا کنون ساخته شده است. در این بازی شما باید با شاهدان و مظنونین صحبت کنید و از طرز جواب دادن و تغییر حالات صورت افراد متوجه شوید که راست می گویند یا نه. باید امید وار باشیم که چنین عناوینی هم جایی در بازی های پلی استیشن 5 داشته باشند.

White Day A Labyrinth Named School

White Day A Labyrinth Named SchoolWhite Day A Labyrinth Named School

اگر به دنبال یک بازی ترسناک و در عین حال فکری هستید عنوان white day  را به خاطر بسپارید. نسخه ریمستر شده این بازی در سال 2017 برای کنسول پلی استیشن و کامپیوترهای شخصی عرضه شد و به یکی از بازی های فکری ps4  که قابل قبول هم بود تبدیل شد. داستان بازی درباره دانش اموزی است که در هنگام شب وارد مدرسه اش می شود و با اتفاقات ترسناکی مواجه می شود. ترسناک ترین لحظه بازی زمانی است که سرایدار مدرسه پشت سرتان ظاهر می شود و شما باید از دست او فرار کنید. داستان پر است از پازل ها و معماهای مختلف که برای حل کردن آنها باید تمامی مناطق بازی را به دنبال سرنخی بگردید. گرافیک بازی با توجه به ریمستر بودن آن معمولی است اما ترکیب ترس و دلهره با معماهای جذاب باعث شده تا این عنوان ارزش امتحان کردن را داشته باشد.

A Way Out

A way out جزو معدود بازی های این نسل است که فقط به صورت دو نفره قابل بازی است. در این بازی شما در نقش دو هم زندانی هستید که می خواهید از زندان فرار کنید. در این راه باید به همراه نفر دوم انواع و اقسام معماها را حل کرده تا راه فرارتان را پیدا کنید. مهمترین نکته در بازی a way out گیم پلی نسبتا نوآورانه و دو نفره آن است که در دوره زمانه بازی های بتل رویال و آنلاین چندین نفره کاملا حس بازی های قدیمی دو نفره را به شما القا می کند. گرافیک بازی نه آن چنان رویایی اما کاملا راضی کننده است. داستان و شخصیت پردازی ها کاملا از آثار سینمایی معروف وام گرفته اما همه این موارد در کنار گیم پلی نوآورانه بازی a way out را به یکی از بهترین بازی های دونفره ps4 تبدیل کرده است

Shadow Of the tomb Raider

Shadow Of the tomb RaiderShadow Of the tomb Raider

فرنچایز تامب رایدر یکی از قدیمی ترین بازی های سبک ماجراجوئی اکشن است که در کنار تیراندازی و مبارزه با دشمنان، لاری کرافت باید پازل و معماهای مختلف مقبره ها را حل کرده تا به هدف خودش برسد. بازی shadow of tomb raider یکی از بهترین بازی های فکری ps4، ایکس باکس و رایانه های شخصی شناخته می شود. داستان بازی طبق معمول درباره لارا کرافت است که به دنبال شیئی ارزشمند می رود و در این راه با انواع و اقسام موانع مواجه می شود. شاید تنها مشکل بازی همین داستان تکراری و خسته کننده باشد که هیچ نوع آوری ندارد اما طراحی گرافیکی و محیط بازی در بالاترین حد زمان خودش است و معماهای بازی به اندازه کافی در گیر کننده است و همین موضوع باعث شده تا این عنوان ارزش تجربه کردن را داشته باشد.

The little Nightmares 2

بازی little nightmares از آن دسته بازی ها بود که دنباله رو شاهکار هایی همچون لیمبو و ایسناید بود. Little nightmares 2 در ادامه موفقیت های عنوان اول ساخته شد و خوشبختانه انتظارات طرفداران را کاملا برآورده کرده است. سبک بازی، دلهره آور – معمایی است و گرافیک ساده اما نواورانه آن باعث شده تا موفقیت های نسخه قبلی را تکرار کرده باشد. مفاهیمی چون فرار از مدرسه ، دلهره و افسرگی کودکان در جای جای این بازی مشخص است. معماهای بازی شاید آنچنان سخت نباشد اما بقدری خلاقانه است که از بسیاری از بازی های فکری ps4 جذاب تر است. little nightmares 2 از آن دسته بازی هایی است که مناسب گیمر های کم سن و سال تر است که با خرید یک گیفت کارت psn و هدیه دادن آن لذت تجربه دنیای little nightmares را با دیگران تقسیم می کنید.

Batman: Arkham night

Batman : arkham knight آخرین بازی از سری بازی های بتمن برادران وارنر است که بر روی ps4 عرضه شد. شاید این سوال پیش بیاید بتمن که همش اکشن و مبارزه است! اما نباید یادتان برود که از بتمن به عنوان یکی از بهترین کاراگاه های جهان هم یاد می شود. در این قسمت بتمن با شخصیت مرموزی به نام شوالیه گاتهام روبرو می شود که باید او را شکست دهد. طبق معمول سایر نسخه های بتمن این قسمت هم داستان های جانبی مختلفی دارد که بتمن باید آنها را به سرانجام برساند و یکی از جذاب ترین side story ها مربوط به داستان riddler یکی از قدیمی ترین دشمنان بتمن است. شما باید در سطح شهر معماها و پازل های riddler را حل کنید و باید بدونید که بعضی از آنها اصلا ساده نیست.به همین دلیل  این بازی را می توان یکی از بازی های فکری ps4 نام برد.

منبع:  بازی هایی فکری ps4 که وارد بازار شده اند؟



:: برچسب‌ها: بازی فکری ps4 ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amin

برترین بازی های آیفون در سال 2020

سال 2020 به دلیل همه گیری کرونا سال عجیبی بود. خیلی از ما مجبور بودیم بیشتر وقت خود را در منزل گذارنده و شبکه های مجازی و گوشی های هوشمندمان بیشترین کمک را به رعایت پروتکل های بهداشتی کردند. با توجه به همین مسائل توسعه دهندگان مختلف اپلیکیشن و بازی ها تلاش کردند تا برنامه های بیشتر و پرطرفدارتری را به بازار عرضه کنند و  بازی های مخصوص آیفون هم از این قاعده مستثنی نبودند. طبق آمار در سال 2020 خرید گیفت کارت اپل و سایر گیفت کارت ها و کارت های پرداخت های درون برنامه ای رشد قابل ملاحظه ای داشته اند. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا بهترین بازی های آیفون 2020 را معرفی نماییم.

Game of Thrones Beyond The wall

اگر طرفدار سریال بازی تاج و تخت هستید و آیفون دارید نصب و بازی کردن این بازی می تواند یک انتخاب بسیار بسیار مناسب برای شما باشد. داستان بازی به 48 سال قبل از داستان های سریال بر می گردد. سبک بازی استراتژیک و مبارزه ای است چیزی شبیه به بازی های Final Fantasy اما با حال و هوای Game of Thrones  پس در نحوه مبارزه و پیاده کردن تاکتیک های جنگی تان باید حسابی حواس جمع باشید. استودیوی Behaviour Interactive این بازی را در سال 2020 بر روی گوشی های آیفون و اپ استور عرضه کرد و به سرعت نام خود را در میان بهترین بازی های آیفون 2020 قرارداد.

Shadowgun Legends

Shadowgun LegendsShadowgun Legends

Shadowgun Legends  ساخته استودیو MADFINGER Games, a.s است که برای نسخه های IOS 9 به بالا در سال 2020 عرضه شد. این بازی با حجم به نسبت بالای 1.5 گیگا بایتی یکی از بهترین بازی های آیفون 2020 لقب گرفته است. shadowgun یک بازی تیراندازی اول شخص است که از دو قسمت کمپین و آنلاین تشکیل شده است. شما قادر خواهید بود با کسب امتیاز و سکه اسلحه ها و لوازم و وسایل خود را آپ گرید کرده و از قابلیت های جدیدی استفاده کنید. این بازی رایگان بوده و برای بازی کردن نیازی به هیچ هزینه ای نخواهید داشت مگر اینکه بخواهید اسکین ها و شخصی سازی های جالبی را بدست آورید.

The White Door

اگر علاقه مند به بازی های معمایی و پازل کردن هستید و سرتان درد می کند برای چالش های ذهنی، بازی White Door را به خاطر بسپارید. استودیوی معروف و خوش نام Rusty Lake که بازی های موفقی را بر روی پلتفرم های تلفن های هوشمند ساخته است این بازی را در سال 2020 بر روی آیفون و اندروید عرضه کرد. این بازی که 2.9 دلار قیمت آن است ارزش این پول را خواهد داشت. در این بازی شما در نقش فردی هستید که حافظه خود را فراموش کرده و در یک اتاق خالی است و شما باید با معماهای مختلف سعی در یادآوری گذشته خود داشته باشید. برای تجربه این بازی می توانید با خرید گیفت کارن وگل پلی و یا اپل، لذت یک بازی فکری و معمایی را تجربه کنید.

Genshin Impact

Genshin ImpactGenshin Impact

این بازی ژاپنی نوسط استودیو MiHoyo ساخته شده است. گرافیک بازی شبیه به سیک انیه های ژاپمنی است. Genshin یک بازی نقش آفرینی آنلاین است که قابلیت محدود بازی 4 نفره را هم داراست. این بازی یک بازی رایگان بوده که جزو بهترین بازی های آیفون 2020 شناخته می شود. همچنین علاوه بر Ios بروی ویندوز Ps4  و اندروید هم قابل استفاده می باشد. سبک بازی نزدیک به Final Fantasy بوده شما با شخصیت ها مختلف و اسلحه ها و قدرت های جادویی به مبارزه و نبرد های جذاب و نفس گیر خواهید پرداخت.

Castlevania: Symphony Of The Night

کسل وانیا یکی از بازی های کلاسیک دنیای گیم و بازی های کامیپوتری است. Castlevania: Symphony Of The Night حدود 25 سال قبل قبل از آنکه کسی بداند گوشی هوشمندی وجود دارد یا آیتونز چیست بر روی کنسول های سگا و پلی استیشن به بازار عرضه شد. این یک بازی دو بعدی نقش آفرینی است که به قدری در زمان خود به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد که نسخه های دیگری هم بر روی کنسول های جدید تر عرضه شد و حتی سریالی به همین نام از روی کسل وانیا ساخته شد. خبر خوب اینکه Castlevania: Symphony Of The Night در سال 2020 بر روی IOS هم عرضه شد و مطابق انتظار یکی از محبوب ترین بازی های دانلود شده اپ استور لقب گرفته است.

Forza Street

Forza StreetForza Street

بازی های اتومبیل رانی و ریسینگ همیشه از محبوب ترین بازی های گوشی های هوشمند بوده اند. چندین ساله عنوان آسفالت بی رقیب ترین بازی در این زمینه بوده است اما استودیو Turn10 سعی کرده تا Forza Street را به عنوان یک اثر قابل قبول و قابل رقابت به بازار گوشی های هوشمند و مشخصا Ios عرضه کند. مسابقات بازی در شهر میامی امریکا رخ داده که شما باید در آنجا به مسابقه اتومبیل رانی بپردازید. طراحی دقیق اتومبیل ها و گرافیک قابل قبول Forza street را به یکی از بهترین بازی های آیفون 2020 و رقیبی قابل احترام برای NFS:ASPHALT تبدیل کرده است.

Old Man`s Journey

بازی های آرکید و ماجراجویی همیشه از محبوب ترین بازی های موبایلی بوده اند. Old Man`s Journey ساخته شرکت استودیو Broken Rules یکی از بهترین نمونه های این سبک بازی است که در سال 2020 بر روی سیستم عامل های IOS و اندروید عرضه شد. داستان بازی درباره فردی است که اصلا صحبت نمی کند و صددای یک راوی اتفاقات درون بازی را تعریف می کند. جلوه های بصری، گرافیک و طراحی بازی به قدر چشم نواز است که این عنوان را یک انتخاب مناسب برای گوشی های آیفون تبدیل کرده است.

Dirt Bike Unchained

Dirt Bike UnchainedDirt Bike Unchained

Drit Bike یک بازی موتورسواری آفرود هیجان انگیز است که کاملا خواسته های بازی های مهیج ورزشی و طرفداران موتور سواری را برآورده خواهد کرد. استودیو Red Bull سازنده این بازی تمامی تلاشش را برای ارائه یک بازی سرگرم کننده با گرافیک بالا و خیره کننده به کار گرفته است. در این بازی شما تنها با یک انگشت کنترل موتور سوار بازی را در اختیار خواهید داشت و در مسیر های جنگلی و بیابانی به مسابقه خواهید پرداخت. گرافیک بالا ، کنترل آسان و تنوع مسیر ها و موتور ها عنوان Dirt Bike  را به عنوان یکی از بهترین بازی های 202آیفون تبدیل کرده است که برای نسخه های Ios 10  به بالا قابل بازی است.

Cookies Must Die

عنوان Cookies Must Die در اواخر سال 2020 برای سیستم عامل های اندروید و آی او اس به بازار عرضه شد. این بازی اکشن هیجان انگیر که توسط استودیو Rebel Twins ساخته شده ، درباره مامور مخفی است که توسط دانشمندان قدرت های مافوق بشری پیدا کرده است. دشمنان او شیرینی ها و ژله های شیطانی هستند که جک برای نجات دنیا باید آنها را شکست دهد. این بازی رایگان با حجم 111 مگابایتی در سبک اکشن تک نفره است که می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند. البته برای آپ گرید ها و اسکین های مختلف نیاز به پرداخت های درون برنامه ای خواهید داشت.

Spirits of Anglerwood Forest

Spirits of Anglerwood ForestSpirits of Anglerwood Forest

بازی های ترسناک و ماجراجویی جای خود را میان کاربران گوشی های هوشمند به خوبی باز کرده اند و عناوین بسیار زیادی برای سیستم عامل های IOS و اندروید تولید شده اند. در این میان عنوان Spirits of Anglerwood Forest بدون شک یکی از بهترین بازی های 2020 آیفون بوده که عرضه شده است. در این بازی شما در نقش پسری جوان در اوایل قرن بیستم هستید که با گم شدن پدر و مادرش وارد جنگل Anglerwood می شود و در این میان تنها سلاح او برای مقابله با شیاطین و ارواح، فانوسی است که در دست دارد. اگر طرفدار بازی های ترسناک هستید از بازی Spirits of Anglerwood Forest غافل نشوید.

SIMULACRA 2

SIMULACRA 2 یک بازی پولی با قیمت 4.99 دلاری است که توسط استودیو Kaigan Games تولید و بر روی اندروید و  IOS عرضه شده است. SIMULACRA 2 یک بازی معمایی و جنایی است که در آن شما در نقش یک کاراگاه باید راز یک قتل مرموز را پیدا کنید. طراحی منحصر به فرد و روایت داستان غیر خطی این بازی را به یک تجربه بسیار جذاب در زمینه بازی های معمایی و کاراگاهی تبدیل کرده است. صحنه های خشن بازی به حدی است که مناسب کودکان نیست اما مطمئنا ارزش هزینه 4 دلاری آن را خواهد داشت.

Call of Duty Mobile

Call of Duty MobileCall of Duty Mobile

عنوان ندای وظیفه به عنوان یکی از قدیمی ترین و بهترین و پرطرفدارترین بازی های شوتر اول شخص نیازی به توضیح اضافه ندارد. با محبوبیت بازی های بتل رویال و عناوینی نظیر Pubg طبیعی بود که نسخه موبایلی Call Of Duty  هم تولید شود. درست است که این عنوان در سال 2019 برای اولین بر روی Ios  عرضه شد اما در سال 2020 بود که توانست رقیب قدرتمند خود یعنی Pubg را کنار زده و به پر دانلود ترین بازی بتل رویال تبدیل شود. این بازی که به جرات می توان از آن به عنوان بهترین بازی های 2020 آیفون نام برد رایگان بوده اما اسکین ها و اسلحه های جذاب موجود در بازی نیاز به پرداخت های درون برنامه خواهد داشت که همین امر نیاز به خرید اینترنتی گیفت کارت ها را کاملا  واجب می کند.

Among US

اگر طرفدار بازی مافیا هستید و علاقه دارید تجربه متفاوتی از این بازی را داشته باشید عنوان Among Us همان چیزی است که به دنبال آن هستید. استودیو InnerSloth در اوایل سال نسخه ویندوزی این بازی را عرضه کرد اما کمی بعد از آن نسخه اندروید و IOS آن را به صورت رایگان تولید کرد. گول گرافیک به ظاهر ساده بازی را نخورید این بازی قطعا یکی از شاهکار های سال 2020 است. در این بازی مافیا باید سایر بازیک ها را گول زده و خود تا آخر بازی زنده بماند. این عنوان با استقبال کم نظیر یوتیوبر ها و استریمرها مواجه شد بطوری که رکورد دانلود یک بازی  و گیفت کارت گوگل پلی در 1 ماه را شکست.

Rayman Adventures

Rayman AdventuresRayman Adventures

عنوان ریمن از قدیمی ترین بازی های ماجراجویی و سبک Arcade است که طرفداران میلیونی در سرتاسر جهان دارد. شرکت UBI سافت سازنده این بازی است که از معروفترین بازی های کنسول پلی استیشن به شمار می رود. شخصیت ریمن طبق نظر سنجی سایت IGN یکی از 10 شخصیت محبوب کل تاریخ بازی های ویدیویی است. خبر خوشحال کننده این است که نسخه مویابل این بازی هم به بازار عرضه شده که برای نسخه های IOS 9 به بالا قابل اجراست. این بازی کاملا رایگان بوده و تنها پرداخت های درون برنامه ای برای سکه های جایزه و اسکین های هیجان انگیر دارد.

Sonic at the Olympic Games

سونیک نیاز به معرفی نداره. موجود آبی رنگی که تا مدت ها یکی از محبوب ترین بازی های سگا به شمار می رفت. در سال 2020 قرار بود که المپیک توکیو برگزار شود که با توجه به همه گیری کروونا به سال 2021 موکول شد. با توجه به زمان قبلی برگزاری المیپک بازی Sonic at the Olympic Games به بازار عرضه شد.  در این بازی جذاب و سرگرم کننده سونیک و سایر دوستانش در مسابقات المپیک شرکت کرده و مسابقات مختلف ورزشی را تجربه می کنند. این بازی رایگان مناسب برای چند نفره بازی کردن است و لذت دیدن سونیک در مسابقاتی همچون دو و میدانی جای هیچ شکی را برای تجربه این بازی به جا نخواهد گذاشت.

منبع: https://bit.ly/33uIGKD



:: برچسب‌ها: بهترین بازی های آیفون 2020 ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amin

معرفی کامل انواع پردازنده های اینتل

پردازنده ها بدون شک از مهم ترین و اصلی ترین قسمت های سخت افزاری یک لپ تاپ هستند که به هنگام خرید باید به آنها دقت کنیم چرا که نوع آنها، قدرت و البته نسل آنها می تواند در قیمت خرید لپ تاپ تاثیر مستقیم داشته باشد. از اونجایی که پردازنده های اینتل امروزه حرف اول را می زنند به همین خاطر تصمیم گرفتیم مقاله ای در این خصوص برای شما آماده کنیم تا همه چیز رو درباره ی انواع پردازنده های اینتل که به نوعی مغز سیستم های کامپیوتری ما هستند رو بهتون بگیم.

اهمیت شناخت پردازنده ها

این روزها شکل خرید کردن عوض شده مخصوصا وقتی بحث خرید وسایلی می شود که وابسته به تکنولوژی هستند. اگر شما هم نسل من باشید،قطعا یادتان هست برای خرید کامپیوتر پدرانمان دست ما را می گرفتند و می رفتیم به مغازه خدمات کامپیوتری و پدر به مغازه دار می گفت “یه سیستم 700 هزار تومانی برای دخترم میخوام!” یا اینکه یک پسرخاله  یا پسر عمه ای داشتیم که به آنها می سپاردند که برایمان یک سیستم جمع کنند. بدون اینکه بدانیم هارد، سی پی یو، صفحه نمایش و دیگر مشخصه این کامپیوتری که برای ما می خواهند بخرند چیه! اما امروزه برای خرید باید اطلاعات دقیقی داشته باشید تا بتوانید خرید درستی مطابق با میزان بودجه خودتان کنید. برای خرید لپ تاپ اطلاع از نوع پردازنده از مهم ترین مواردی که باید به آن دقت کنیم به همین خاطر شما را به مطالعه ی ادامه ی مقاله دعوت می کنیم

اهمیت سی پی یو ها

اهمیت سی پی یو هااهمیت سی پی یو ها

سی پی یو که مخفف computer’s central processing unit (CPU) است بدون شک نقش مهمی در عملکرد کلی یک کامپیوتر دارد. پردازنده از مهمترین مشخصه هایی است که به هنگام خرید لپ تاپ، کامپیوتر های رو میزی و گوشی های تلفن همراه باید به آن دقت کرد. برای خرید سیستم های کامپیوتری نیاز است تا در ابتدا نوع نیاز و توقع های خود را از خرید مشخص دارید. آیا این سیستم را تنها برای وب گردی نیاز دارید و می خواهید از آنها در منزل استفاده کنید؟ آیا شما هم جز افراد علاقه مند به بازی های کامپیوتری هستید و نیاز دارید تا سیستم گیمینگ داشته باشید، آیا سیستم های کامپیوتری خود را برای طراحی های گرافیکی می خواهید و کلی آیای دیگر … پاسخ به تمام این سوال ها می تواند به شما در انتخاب انواع پردازنده های اینتل در لپ تاپ ها، کامپیوترها و گوشی های همراه کمک کند.

موفقیت اینتل در تولید پردازنده ها

شرکت هایی که این پردازنده ها را تولید می کنند تنوعی در محصولات خود به وجود آوردند که توانست قابلیت های این پردازنده ها را متغییر دارد از این رو شما می توانید متناسب با نیاز و البته بودجه ای که برای خرید در نظر گرفته اید برای خرید سیستم کامپیوتری با سی پی یو مناسب اقدام کنید. این شرکت ها نیاز های کاربران را مد نظر گرفتند و سپس اقدام به طراحی این سی پی یو ها کردند. اینتل شرکتی بزرگ و قدرتمند در زمینه ی تولید انواع سخت افزار کامپیوتر می باشد و تا به امروز با طراحی های هوشمندانه ی خود توانست است موفقیت بی نظیری به دست آورد. این شرکت در سال ۱۹۶۸ تاسیس شد و تا به امروز با تولید انواع پردازنده های اینتل توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب کند و کارنامه ی درخشانی برای خود رقم بزند.

انواع پردازنده های اینتل:

انواع پردازنده های اینتلانواع پردازنده های اینتل

در ادامه به معرفی انواع پردازنده های اینتل در انواع لپ تاپ ها و برند هایی معروف و معتبر دنیا مانند لپ تاپ ایسر،لنوو، اچ پی، ایسوس و … خواهیم پرداخت.

    1. پردازنده ی Intel Core

پردازنده های Core که از پر سرو صدا ترین نوع پردازنده ی اینتل از زمان ورود به بازار بوده اند و تا به امروز نیز هستند و در انواع لپ تاپ گرافیکی، گیمینگ، برنامه نویسی و … آنها را مشاهده می کنیم، به طور کلی به دو نوع دسته بندی می شوند:

  • پردازنده های Core i
  • پردازنده های Core 2 Duo

نکته : بعد از Core می توانیم اعدادی را مشاهده کنیم که بالا رفتن این اعداد نشانی از قدرت بیشتر پردازنده است برای مثال یک لپ تاپ 7 Core i قدرت بیشتری نسبت به یک لپ تاپ با پردازنده ی3 Core i دارد.

    2. پردازنده Intel Celeron

 

پردازنده Intel Celeronپردازنده Intel Celeron

می توان گفت که سلرون ها پردازنده هایی ارزان قیمت و البته پایین رده از سری پردازنده های اینتل می باشند که با ورود core I  ها افراد کمتری به سمت آنها روی آوردند پون خانواده ی اینتل کره ای قابلیت های بیشتر و منحصر به فرد تری داشتند. باید گفت که میزان cache این سی پی یو نسبت به پردازنده های Pentium کمتر می باشد. می دانیم که این کش در پردازنده ها که در واقع نوعی حافظه ی پنهان می باشد و می تواند در عملکرد کلی یک سیستم عاملی مهم باشد.

    3. پردازنده Intel Pentium

این نوع از پردازنده ها برای لپ تاپ ها و سیستم هایی مناسب است که از آنها انتظار کارهای حرفه ای و فوق قوی را نداشته باشیم از این رو می توان گفت که لپ تاپ هایی که دارای این سی پی یو هستند را جز سیستم های پایین رده دسته بندی می کنیم. این سری از لپ تاپ ها در دو سری Gold و Silver در بازار موجود می باشند

   4. پردازنده Itanium

 

پردازنده Itaniumپردازنده Itanium

در ابتدا ایتانیوم ها سی پی یو هایی 64 بیتی بودند که اینتل آنها را به بازار و همه ی مردم معرفی نمود. سیستم هایی که بر پایه ی ایتانیوم توسط HP / Hewlett Packard Enterprise (HPE) (خط سرورهای HPE Integrity) و برخی دیگر از سازنده ها تولید شده است. کمپانی اینتل با اعلام رسمی در تاریخ  30 ژانویه 2019 رسما اعلام کرد که خانواده CPU Itanium دیگر تولید نخواهد شد.

   5. پردازنده ی Intel Xeon

پردازنده های زئون از خانواده ی اینتل ها دارای چندین هسته هستند و از چندین رشته تشکیل شده اند و و مناسب برای سرورهایی هستند که نیاز به پردازنده ی قدرتمند هستند که در عملکرد آنها شاهد وقفه نیز نخواهیم بود.

نسل سی پی یو ها

نسل سی پی یو هانسل سی پی یو ها

یکی دیگر از عواملی که می تواند تفاوتی بزرگ میان سی پی یو ها ایجاد کند عددی و یا رقمی  است که بعد از نام سی پی یو  بعد از خط فاصله آن را مشاهده می کنیم برای مثال intel core I 7-8250U که نام و مشخصه ی یک پردازنده می باشد عدد 8 بعد از خط فاصله بیانگر نسل پردازنده می باشد. پس اگر به فکر خرید لپ تاپ ایسوس، لنوو، ایسر یا هر برند دیگری هستید علاوه بر اینکه باید متناسب با نیاز خود سخت افزار این لپ تاپ ها را انتخاب کنید که خب مسلما پردازنده از اولین بخش هایی است که به قدرت آن باید اهمیت دهید لازم است تا نسل پردازنده با همان سی پی یو را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید خریدی منطقی داشته باشید.

 نسل های مختلف پردازنده های اینتل از سال 2010 تا 2015

کانسپت نسل در پردازنده  های اینتل پس از ورود  core ها به بازار متولد شد نسل های متولد شده در این پردازنده ها به شرح زیر هستند:

  • پردازنده ی اینتل نسل 1 (Nehalem) که در سال 2010 معرفی شد و مورد استفاده قرار گرفت.
  • پردازنده ی اینتل نسل 2 (Sandy Bridge) که در سال 2011 جایگزینی برای پردازنده های نسل 1 این کمپانی شد و محدودیت هایی کمتری نسبت به سری قبلی خود داشت.
  • پردازنده ی اینتل نسل 3 (Ivy Bridge) در سمپتامبر 2012 معرفی گردید و سرعت بالاتری به نسبت Sandy Bridge داشتند
  • پردازنده ی اینتل نسل 4 (Haswell) که در سال 2013 مورد استفاده قرار گرفت و در ان شاهد مصرف کمتر انرژی نسبت به سری های قبلی بودیم .
  • پردازنده ی اینتل نسل 5 (Broadwell) این پردازنده در سال 2015 معرفی شد که از لحاظ ابعاد 37 درصد کوچکتر بود
  • پردازنده ی اینتل نسل 6 (Skylake) که در آگوست 2015 وارد بازار شد

نسل های مختلف پردازنده های اینتل از سال 2015 تا 2020

نسل های مختلف پردازنده های اینتل از سال 2015 تا 2020نسل های مختلف پردازنده های اینتل از سال 2015 تا 2020

  • پردازنده ی اینتل نسل 7( Kaby Lake) که در سال 2016 معرفی گردید
  • پردازنده ی اینتل نسل 8 (Kaby Lake R) که در سال 2017 آپدیتی از Kaby Lake بود
  • پردازنده ی اینتل نسل 9 (Coffee Lake) که در اواخر سال 2017 معرفی شد و با آن cire i9 هم به بازار معرفی شد .
  • پردازنده ی نسل 10 (Cannon Lake/Ice Lake) در اواخر سال 2017 معرفی شد اما در سال 2018 به تولید رسید .

نسل های بعدی پردازنده های اینتل کدام اند؟

اول از همه این را بگوییم که تکنولوژی همیشه و همیشه در حال غافلگیر کردن ما انسان ها است و به طبع شرکت هایی که بر راستای تکنولوژی حرکت می کنند گاهی مجبور می شوند تا مطابق با برنامه ریزی خود جلو نروند و روند کاری خود را تغییر دهند. چون در غیر این صورت از رقبای خود جا می مانند. تا امروز شرکت  اینتل تا نسل 10 پردازنده های خود را وارد بازار کرده است و نسل 11 آن که با نام Tiger Lake به عموم مردم معرفی گردید ولی هنوز وارد بازار نشده است. باید گفت که این کمپانی تا به امروز هیچ زمانی دست از فعالیت و همچنین ارتقای خود بر نداشته است و در آینده هم قصد همچین کاری را ندارد و باید منتظر نسل های بعدی که پیشرفته تر از نسل های قبل هستند باشیم.

رقیب شرکت اینتل

رقیب شرکت اینتلرقیب شرکت اینتل

تا به اینجا گفتیم که اینتل توانسته در زمینه ی تولید پردازنده ها موفقیت های بسیاری کسب کند و روز به روز هم به فکر ارتقای مدل های پیشین خود بوده است. اما اگر بخواهیم یک شرکت و یا کمپانی را به عنوان رقیب اینتل معرفی کنیم باید نام AMD که کمپانی سازنده ی انواع پردازنده ها می باشد را بیاوریم که در سال 1969 فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 2006 سازنده و کمپانی کانادایی پردازنده‌های گرافیکی به نام ATI (ای تی آی) را خریداری کرد و با هم به عنوان یک مجموعه مشغول به کار و تولید شدند. اما باید این را هم دانست که اینتل تا به امروز توانسته 11 شرکت معتبر را که در زمینه ی فناوری و تکنولوژی فعالیت می کردند را خریداری کند و با کمک و همکاری آنها به بهبود هر آنچه از قبول مشغول به آن بوده است بپردازد.

معرفی چند پردازنده ی گیمینگ

اگر اهل بازی های کامپیوتری باشید و دنیای گیم رو تجربه کرده باشید، قاعدتا می دانید که سیستم شما باید دارای قدرت بالایی باشد. پس پردازنده و کارت گرافیک از مهم ترین چیزهایی هستند که می توانند با عملکردی که دارند لذت بازی را برای شما چند برابر کند. چند نمونه ی زیر از برترین پردازنده های گیمینگ می باشد:

  • Intel Core i7 10700K
  • Intel Core i9 10900K
  • Intel Core i5 10400F

لازم به ذکر است که پردازنده های Ryzen  نیز گزینه های مناسبی برای لپ تاپ گیمینگ هستند.

هزینه های پردازنده های اینتل

همانطور که قبلا گفتیم شما به عنوان یک خریدار باید انواع پردازنده های اینتل را بشناسید و بعد از آن برای خرید اقدام نمایید و از آنجایی که محدودیت های مالی و البته نوسانات ارزی سبب می شود گاهی نتوانیم آنچه مد نظر داریم را  خریداری کنیم از این رو بهتر است تا شناختی نسبی به این پردازنده ها داشته باشیم. پر واضح است که مدل های جدید تر و پر قدرت تر اینتل دارای قیمت بالاتری هستند و توانایی انجام کارهای بیشتری را دارند. از این رو می توان باز هم به ضرب المثل معروف هر چه پول بیشتر بدهی آش بیشتری می خوری اشاره کرد چراکه متاسفانه دنیای این روزها چیزی جز همین ضرب المثل ساده نیست.

سخن پایانی درخصوص انتخاب بهترین نوع پردازنده برای لپ تاپ

در ابتدا نیاز ها و انتظارات خود را از این پردازنده ها معلوم دارید. اگر می خواهید لپ تاپ شما کارهای گرافیکی سنگینی را برای شما انجام دهد یا به دنبال یک لپ تاپ گیمینگ هستید، باید به سراغ سیستم هایی بروید که پردازنده های قوی و قدرتمندی دارند شما نمی توانید از میان لپ تاپ های اچ پی مدلی را انتخاب کنید که پردازنده ی corei3 از نسل های قدیمی این خانواده را دارد ولی انتظارات یک لپ تاپ در همان برند با پردازنده ی corei9 را داشته باشید. بودجه ی شما عاملی مهم در تصمیم گیری می باشد. یادتان نرود آپشن های شما در میان انواع برندهای موجود در بازار زیاد است پس متناسب با هزینه ای که برای خرید در نظر گرفته اید در میان  انواع پردازنده های اینتل مناسب ترین گزینه را برای خود برگزینید.

منبع: نسل های مختلف انواع  پردازنده های اینتل از سال 2010 تا 2015



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amin

PCSPECIALIST - Gaming laptops, Game Laptops Kopen

تفاوت لپ تاپ های گیمینگ با معمولی در ساخت
لپ تاپ های گیمینگ با معمولی تفاوت های گوناگونی دارند که شامل موارد زیادی می شود. افرادی که قصد بازی کردن با لپ تاپ خود را دارند باید لپ تاپی را انتخاب کنند که دارای کیفیت بالا تری نسبت به لپ تاپ های معمولی داشته باشد. از جمله تفاوت لپ تاپ های گیمینگ با معمولی، می توان به موارد زیر اشاره کرد :
مهم ترین فرق لپ تاپ های گیمینگ با معمولی سرعت بالای لپ تاپ های گیمینگ نسبت به مدل معمولی آن می باشد. لپ تاپ های گیمینگ به دلیل وجود یک پردازنده ی قوی سرعت بالایی دارند. به همین جهت برای اجرای بازی های سنگین مناسب می باشد. cpu قوی در لپ تاپ ها همچنین می تواند برای افرادی که قصد استفاده از برنامه های سنگین را دارند نیز مناسب باشد.

تفاوت لپ تاپ های گیمینگ با معمولی در سخت افزار
تفاوت لپ تاپ های گیمینگ با معمولی، همچنین به دلیل تجهیزات و قطعات مورد استفاده در آن ها می باشد. لپ تاپ های گیمینگ قطعات بسیار با کیفیت تری نسبت به لپ تاپ های معمولی دارند. به طور مثال کارت گرافیک قوی، حافظه زیاد، کیفیت بالا تر تصویر و صدا و … می تواند جز تفاوت های مهم دیگر باشد. از جمله قطعات و تجهیزات دیگری که باعث تفاوت لپ تاپ های گیمینگ با معمولی، شده است، می توان به خنک کننده قوی لپ تاپ های گیمینگ اشاره کرد. خنک کننده باعث می شود که لپ تاپ داغ نشود و به تجهیزات آن آسیبی وارد نشود.

تفاوت لپ تاپ های گیمینگ با معمولی در پردازنده گرافیکی
مهمترین قطعه در لپتاپ‌های گیمینگ واحد پردازش گرافیکی است. لپتاپ‌های گیمینگ بهترین کارت گرافیک را در در بین لپتاپ‌های موجود دارند و همیشه شاهد حضور آخرین مدل‌های دو برند مشهور NVIDIA و AMD در این مدل ها هستیم. گاهی افرادی که به دنبال سیستم های قدرتمند برای رندر و مهندسی هستند نیز نیم نگاهی به این لپ تاپ ها دارند.

فضای ذخیره سازی
در بیشتر مدل لپتاپ‌های گیمینگ به جای استفاده ازهارد‌ های قدیمی یا هارد های معمولی با ظرفیت بالا، از SSD ها استفاده می‌شود که همین امر می‌تواند سرعت راه اندازی سیستم و اجرای بازی ها را به شدت کاهش دهد. به طوری که تفاوت کاملا محسوس خواهد بود.

فن و سیستم خنک کننده
لپ تاپ های گیمینگ به صورت اختصاصی از سیستم خنک کننده ویژه ای استفاده می کنند تا در هنگام اجرای بازی های سنگین که به سخت افزار بالایی نیاز دارند، آسیبی به قطعات لپ تاپ وارد نشود. در لپ تاپ های معمولی تنها شاهد یک فن ساده برای خنک کردن پردازنده و گرافیک هستیم.

کیبورد
کیبوردهای گیمینگ طراحی خاصی دارند. ساخت کیبوردی که هم سرعت عمل با آن بالا باشد و هم بتواند زیر دست یک گیمر حرفه ای دوام بیاورد واقعا نیاز به، مهندسی خاصی دارد. کیبورد حرفه ای، در بازی هایی به خصوص در سیک شوتر، نقش تعیین کننده ای دارد. در برخی مدل ها از کیبوردهای هفت رنگ با نور پردازی جذاب استفاده می شود تا هیجان کاربر دوچندان شود.

باتری
باتری های با طول عمر بالا همچنین یکی دیگر از تفاوت های این مدل ها می باشد. باتری لپ تاپ های گیمینگ طول عمر بالاتری دارند و همچنین قوی تر می باشند. به همین سبب باتری این لپ تاپ ها به راحتی خالی نمی شود و مدت زمان بیشتری می توان از آن ها استفاده کرد.
یکی دیگر از مهمترین تفاوت های این دو نوع لپ تاپ، می تواند به دلیل فناوری مورد استفاده ی آن ها باشد. لپ تاپ های گیمینگ به گونه ای ساخته می شوند که توانایی اجرای بازی های پیشرفته ای که قرار است در آینده ساخته شوند را داشته باشند.



:: برچسب‌ها: لپ تاپ گیمینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : amin

Lenovo IdeaPad 5 (15) AMD | 15” powerful and affordable laptop | Lenovo  Ireland

Lenovo  یکی از کمپانی ‌های فعال حوزه تولید لپ تاپ در دنیا است.

این برند در تلاش است که با نوآوری تیم طراحی، پیشگام تولید لپ تاپ های فوق العاده باریک، ظریف، مرقوم به صرفه و مناسب تمام رده های سنی باشد. همین امر باعث شده قیمت لپ تاپ لنوو اغلب با کیفیت و ویژگی بالاتر، ارزان تر از سایر برندها باشد. این برند در تولید لپ تاپ های دو در یک و صفحه کلید راحت بین کاربران بسیار معروف محبوب است. علاوه بر تمام ویژگی ‌ها،Lenovo  برندی است که با تولید انواع مختلفی از لپ تاپ ها پاسخگوی نیاز تمام مشتریان خود هست.

 

انواع لپ تاپ های لنوو

لپ تاپ های لنوو دارای سری ساخت‌های متنوعی است که متناسب نیاز و شغل کاربران ارائه می‌ شود. انواع سری ساخت های برند لپ تاپ لنوو شامل: Ideapad، Lenovo  Yoga، ThinkPad، Legion می ‌باشد که هر یک ویژگی‌های خود را دارا است. کلاسیک‌ترین محصول لنوو سری ThinkPad است که در گذشته اغلب کیفیت‌های یک لپ تاپ از جمله گیمینگ در این سری قرار می‌گرفت. اما امروزه هر ویژگی سری ساخت خود را دارد. شما می‌ توانید برای خرید اینترنتی لپ تاپ لنوو و یا سایر برند‌ها از وب سایت لیپک، به  صفحه لپ تاپ مراجعه کنید.

 

لپ‌ تاپ لنوو  Ideapad

لپ تاپ های روزمره Ideapad Lenovo تقریبا همه کاره هستند. IdeaPad شرکت لنوو در چند سری ارتقا یافته‌ و برای بهروری در هر شرایط ساخته شده‌اند. به لطف کارت گرافیک های NVIDIA GeForce این سری می ‌توانید برخی بازی ها را در آن اجرا کنید. محصولات شماره گذاری شده Ideapad شاخصی از ارتقا امکانات و ویژگی های نسبی لپ تاپ است.

سری 100: ارزانترین لپ تاپ مدل Ideapad می باشد. این سری دارای پردازنده سطح پایین Intel Pentium یا AMD A8 می باشد.

سری 300: Ideapad این لپ تاپ در اندازه 17، 15 و 14 اینچ مناسب افرادی است که قصد خرید لپ تاپ میان رده  را دارند.

سری 500: این سری  از پردازنده گرافیکی Intel 7th Gen Core Series  و رزولوشن 1080p برخوردار است.

سری 700: گران ترین لپ تاپ این دسته است در سایز 13.3 و 15 اینچی و رزولوشن 1080p  ارائه می شود.

 

لنوو Yoga

لپ تاپ لنوو سری Yoga دارای عملکرد مدرن، تجربه کاربری آسان، طراحی باریک و سبک است. لپ تاپ های یوگا توانایی چرخش به چهار موقعیت دارند: حالت اول: لپ تاپ معمولی، حالت دوم: ایستاده برای تماشای فیلم، حالت سوم به صورت هشت فارسی  و حالت چهارم تبلت برای مطالعه. هر لپ تاپ Lenovo Yoga مجهز به صفحه نمایش لمسی و لولای مخصوص است که به شما امکان چرخش 360 درجه صفحه کلید را می‌ دهد.

900 Yoga: گرانترین قیمت لپ تاپ لنوو در مدل یوگا 920 Vibes با پردازنده Core i7 است.

Yoga 700: در حال حاضر دو نسخه 720 و 730 عرضه شده و هر کدام در 13 یا 15 اینچ ارائه می شوند.

Yoga 500: در دو نسخه یوگا 530 و 510 با پردازنده های Intel یا AMD در دسترس هستند.

300 Yoga:  این سری دارای صفحه نمایش مینی 11 اینچ و طراحی فوق العاده سبک است.

 

لپ‌تاپ لنوو  ThinkPad

لپ تاپ های Lenovo ThinkPad به طور خاص برای استفاده های اداری طراحی شده‌اند. این سری لپ تاپ گزینه های امنیتی اضافی برای رمزگذاری پرونده ها ارائه می دهد همچنین به لطف کیفیت ساخت بسیار خوب لپ تاپ ThinkPad در برابر ضربه بسیار مقاوم است. به همین دلیل است که Lenovo ThinkPad به عنوان لپ تاپ اداری  گزینه جذابی برای استفاده کارمندان در دفتر یا فریلنسرها در خانه می باشد.

 

سری ThinkPad X

لپ تاپ های ThinkPad سری X، قدرت و عملکرد کاملی را برای کاربر ارائه می دهند. این لپ تاپ ها به دلیل اندازه و وزن کمتر از  یک و نیم کیلو گرم بسیار محبوب هستند. ThinkPad X دارای یک پردازنده Core i5-10310U، 8 گیگابایت حافظه، درایو حالت جامد 256 گیگابایتی NVMe و نمایشگر IPS بدون لمس Full HD 1920 × 1080 پیکسل برخوردار است. ThinkPad سری X با هدف ساختاری بادوام و در عین حال سبک، ساخته شده‌اند. سری X دارای مدل دو در یک  ThinkPad X1 Yogaنیز می باشد که می تواند به صورت لپ تاپ یا تبلت کار کند. این مدل از سایر مدل های سری X نازک تر است و سریع تر نیز شارژ می شود. با توجه به ویژگی‌هایی که به آن ها اشاره شد قیمت لپ تاپ لنوو ThinkPad X  در مقایسه با سایر برندها و محصولات این برند بسیار مرقوم به صرفه است.

 

ThinkPad T

ThinkPad T Series  با دو ویژگی متمایز یعنی بهره وری و ویژگی های امنیتی بالا، گل سرسبد ThinkPad است. این سری لپ تاپ لنوو با دوام و کارآمد هستند و عمر باتری آن ها به 27 ساعت می رسد. لپ تاپ های سری T دارای سریع ترین پردازنده های اینتل و AMD هستند که می توانند جایگزین هر رایانه رومیزی شوند همین موضوع باعث بالا رفتن قیمت لپ تاپ لنوو در این مدل است. وزن مدل های  ThinkPadسری T کمتر از یک و نیم کیلو گرم است. لپ تاپ های سری T مانند دیگر مدل ای پیشرفتهThinkPad ، دارای ماژول گسسته Trusted Platform Module هستند که از ذخیره امن کلیدهای رمزگذاری و گواهینامه های دیجیتال و همچنین قابلیت های مدیریت فناوری اطلاعات از راه دور را پشتیبانی می‌کند. قیمت لپ تاپ ایسوس در مدل مشابه لنوو بالاتر و از امنیت کمتری برخوردار است.

 

ThinkPad P

ThinkPad P Series پرفروش ترین سری محصول لنوو است زیرا در میان لپ تاپ های رده بالا سبک و به اندازه کافی قابل حمل است. لپ تاپ های سری P مجهز به درایو های ذخیره سازی و حافظه  RAM زیاد، نمایشگر UHD / 4K و پورت های HDMI، USB 3.1،Thunderbolt.3  و غیره هستند. ThinkPads T و سری X از میکروفون های دوتایی بهره می برند که می توانند از فاصله 4 متری دریافت صدای شفاف 360 درجه را ضبط کنند. با مشخصاتی که گفته شد اگر به دنبال خرید لپ تاپ مناسب تدوین هستید این سری لپ تاپ لنوو پیشنهاد می‌شود. ThinkPads T در چهار مدل زیر تولید می‌شوند.

  • Lenovo ThinkPad T14
  • Lenovo ThinkPad T14 (AMD)
  • Lenovo ThinkPad T14s
  • Lenovo ThinkPad T14s (AMD)
  • Lenovo ThinkPad T15

 

سری ThinkPad E

لپ تاپ های ThinkPad سری E دارای ظاهر کلاسیک و صفحه کلید معروف افسانه ای Lenovo هستند. این سری مناسب صاحبان بزینس های کوچک تجاری است که به لپ تاپی با بهره وری عالی با قیمت مقرون به صرفه نیاز دارند. ThinkPads در سری E دارای ویژگی جدید امنیتی ThinkShutter  است. این سری لپ تاپ در چهار تیپ در بازار عرضه شده است که تفاوت اصلی آن‌ها در کارت گرافیک به کار رفته در سیستم است. کارت گرافیک در جهت سرعت فریم، ویرایش فیلم و عکس کاربرد زیادی دارد.

  • Lenovo ThinkPad E14
  • Lenovo ThinkPad E14 Gen 2 (AMD)
  • Lenovo ThinkPad E15
  • Lenovo ThinkPad E15 Gen 2 (AMD)

 

 سری ThinkPad L

سری ThinkPad Lیکی دیگر از گزینه های ارزان قیمت کمپانی لنوو است. ThinkPad L به سری لپ تاپ سبز معروفند زیرا برای مصرف کم انرژی طراحی شده و با مواد بازیافت بیشتری نسبت به سیستم های قبلی ساخته شده اند. همچنین در میان خطوطThinkPad ، سری L تنها گزینه یوگا است در واقع صفحه کلید با چرخش 360 درجه می تواند از حالت لپ تاپ به تبلت تبدیل شود. سری L امنیت بالا تری در مقایسه با سری E را ارائه می دهد که شامل پلت فرم امنیتی Lenovo Think Shield، احراز هویت چند عاملی ایمن باWindows Hello ، پوشش وب کم Think Shutter، اثر انگشت، قابلیت تشخیص چهره می‌باشد. با توجه به امکانات خرید لپ تاپ لنوو در این سری بسیار به صرفه و ارزان است.

 

 سری  ThinkPad A

ThinkPad A   لپ تاپی میان رده دارای طیف وسیعی از پیکربندی ها و قیمت ها می باشد که برای فعالیت‌های نیمه حرفه‌ای طراحی شده است. این سری از پردازنده گرافیک AMDعمر باتری طولانی و صفحه نمایشگر 12.5 اینچ برخوردار است. ThinkPad A از آلیاژ تیتانیوم مقاوم، سیاه و سبک ساخته شده که باعث پایین آمدن قیمت لپ تاپ لنوو و وزن آن که حدود 1.300 گرم است می شود. این لپ تاپ علی رغم بدنه نازکی که دارد اما تمام پورت ها و جک های استاندارد مورد نیاز را پشتیبانی می ‌کند.

 

لنوو Thinkpad 13

سریThinkPad 13  با هدف بهره وری برای افراد حرفه‌ای، دانش آموزان، دانشجویان و معلمان طراحی شده است. ThinkPad 13 دارای پردازنده Intel Core i7 و کارت گرافیک Intel و حافظه 32 گیگابایت DDR4 می باشد. وزن لپ تاپ سری ThinkPad 13 حدود 1.44 کیلوگرم و ضخامت 19.1 میلی متر است که قابلیت حمل و نقل آن را آسان می کند. طول عمر باتری این سری از لپ تاپ لنوو به 11 ساعت می رسد که ویژگی بسیار مهمی است.

 

لنوو Thinkpad 11e

سریThinkPad 11e مختص دانشجویان طراحی شد. لپ تاپ هایی با نسل هشتم پردازنده Intel Core i5 و 8 گیگ حافظه و 12 ساعت دوام باتری کاربری بسیار عالی برای محیط کلاس درس دارد. این مشخصات را هنگام خرید لپ تاپ اچ پی یا برندهای دیگر مشاهده می‌کنید اما کلاس ThinkPad لنوو دارای صفحه کلید اختصاصی معروف این برند است که همین امر موجب محبوبیت این سری برای دانشجوها است.

 

لپ‌تاپ لنوو Legion

این لپ تاپ ها دارای جدیدترین کارت گرافیک های NVIDIA GeForce هستند که به شما امکان می دهد تمام بازی های مورد علاقه خود را انجام دهید. در واقع اینسری تولیدات لنوو به عنوان لپ تاپ گیمینگ شناخته می شوند. لپ‌تاپ لنوو Legion دارای یک سیستم خنک کننده قدرتمند است تا لپ تاپ در هنگام بازی عملکرد بهینه ای داشته باشد. لپ تاپ های Legion را هم در اندازه صفحه نمایش 15 و 17 اینچی و هم در ترکیبی از طراحی های متمایز تولید شده‌اند.

 

لپ‌تاپ لنوو Legion Y520

مدل Y530 و Y520 از سری Legion دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی، گرافیک مجزا Nvidia GeForce حداکثر 512 گیگابایت حافظه PCIe SSD هستند. Legion از پلاستیک ساخته شده است اما ظاهر زیبایی دارد.  Y530و Y520 Legion گزینه بسیار خوبی برای گیمرهای معمولی و دانشجویان هنری است که قیمت لپ تاپ گرافیکی برای آن‌ها در اولویت است.

Legion Y720

سری Lenovo Legion Y740 دارای یک صفحه نمایش روان 15.6 اینچی، یک صفحه کلید راحت با روشنایی RGB است. این سری از ترکیب پردازنده Intel Core i7 و گرافیک Nvidia RTX 2070 بسیار قدرتمند ساخته شده است. به دلیل پردازنده بالا عمر باتری  Legion Y740 کوتاه است امام همچنان یک گزینه عالی برای خرید لپ تاپ گیمنگ است.

 

Legion Y920

سری Lenovo Legion Y920 به لطف پردازنده Intel Core i7 و پردازنده گرافیکی Nvidia  GeForce GTX 1070 - عملکردی کاملاً قدرتمند را ارائه می دهد. صفحه کلید اختصاصی و صفحه نمایش Nvidia G-Sync در این سری لپ تاپ بسیار خیره کننده است. لنووLegion Y920 مجهز به صفحه نمایش 1920 x 1080 پیکسل با اندازه 17.3 اینچی ضد تابش است. این سیستم دارای فناوری G-Sync انویدیا است. درواقع سرعت رفرش نمایشگر با این کارت گرافیک بسیار روان بدون تأخیر و هماهنگ است. این ویژگی برای تغییر فریم هنگام بازی‌های سنگین بسیار ارزشمند است.

 

مزایا و معایب لپ تاپ لنوو

  • لپ تاپ لنوو در مقایسه با سایر برندها مثل لپ تاپ ایسر از امکانات بیشتر و قیمت کمتری برخوردار است.
  • لپ تاپ های لنوو دارای عمر باتری طولانی هستند.
  • لنوو گزینه های متنوعی از لپ تاپ های قدرتمند گیمینگ تا الترابوک را برای کاربران ارائه می دهد.
  • با نوآوری و طراحی مبتکرانه، لپ تاپ های لنوو سبک، ظریف با کاربری بسیار آسان طراحی شده‌اند.
  • لپ تاپ های لنوو به دلیل مقرون به صرفه بودن از پلاستیک برای قسمت های خاصی استفاده می کنند که در صورت سقوط یا فشار کوچک به راحتی آسیب می بینند.
  • علیرغم تلاش مستمر لنوو برای جذابیت، منجر به عدم جذابیت لپ تاپ های آن ها در حضور لپ تاپ های مارک های دیگر می شود.
  • Lenovo تمایل دارد که از کارت گرافیک AMD برای بیشتر لپ تاپ های خود استفاده کند و لپ تاپ محدودی از کارت گرافیک قوی NVIDIA استفاده می کنند.

 

بهترین لپ تاپ های لنوو

همانطور که می دانید بهترین لپ تاپ برای هرکس متناسب با نیاز، شغل و هر حرفه اوست. بدیهی است که در میان سری لپ تاپ های لنوو گفته شده مدل Lenovo Legion Y740 و Lenovo Legion Y920 جز محصولات رده بالای این کمپانی محسوب می شود. بنابراین اگر تدوین گر، گیمر و یا طراح هستید و محدودیت قیمت در خرید لپ تاپ لنوو ندارید بهتر است به سراغ لپ تاپ ها ی گیم بروید. در صورتی که برای تحصیل به یک لپ تاپ لمسی تاشو نیازمندید به سراغ سری یوگا دو در یک بروید. زیرا این مدل با چرخش صفحه کلید و نمایشگر لمسی می‌تواند بسیاری از یک نیاز مدرس و محصل را تامین کند.

منبع: با انواع لپ تاپ های لنوو آشنا شوید



:: برچسب‌ها: لپ تاپ لنوو ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()